Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Meisjesnamen


Wij hebben de naam van mijn beste vriendin gebruikt als 2de naam.

Rosa, Mara/Mare, Sela, Anna, Lucy, Nora, Melle, Nina, Bente, Senna, Lexi, Hanne, Donna

Alles is prima als je maar je dochter geen Vlinder noemt. Wat bezielt mensen. Ik
noem mijn zoon toch ook geen Hamster. -_-

Ik zou er ook op letten dat bij een tweede kind de naam ook past bij de naam van het eerste kind. Vaak zie je wel hetzelfde aantal lettergrepen of in ieder geval allemaal korte of juist lange namen.

Ik vind bij Surinamers een Nederlandse naam juist helemaal niet vreemd. Molukkers die in de jaren vijftig naar Nederland kwamen gaven hun kinderen vaak ook hele Nederlandse voornamen. Die hadden dan wel exotische achternamen. 
Ook mensen die een kind adopteren geven het vaak een Nederlandse naam. 

Sommige mensen letten ook op de initialen van het kind of de combinatie voor- en achternaam. Maar ja, je weet nooit uitsluiten dat er iets gebeurt waardoor het toch een beetje onhandig kan worden.

Ik heb dezelfde naam als een tante omdat mijn moeder die naam mooi vond. Dat geloof ik ook wel, het was een modenaam en verder is niemand vernoemd. Dat heeft nooit verwarring gegeven. Bij alle kinderen werd sowieso een verkleinvorm van de naam gebruikten als volwassene kom je toch niet meer zo vaak bij elkaar over de vloer.  Nou ben ik heel erg op haar gesteld, misschien had ik er anders in gestaan als ik het een sekreet had gevonden. Zal toch eens aan haar vragen of ze het al van te voren wist.

Over bij het uiterlijk passende namen gesproken: ik ken onafhankelijk van elkaar  twee tengere vijftigers met Indische roots met namen waarbij je een robuuste viking voor ogen krijgt

Gulum schreef op 20-06-2023 om 23:52:

Alles is prima als je maar je dochter geen Vlinder noemt. Wat bezielt mensen. Ik
noem mijn zoon toch ook geen Hamster. -_-

Of Kees. Ik ken inmiddels 2 dames die Kees heten. 

Netherfield schreef op 23-06-2023 om 13:50:

[..]

Of Kees. Ik ken inmiddels 2 dames die Kees heten.

Kees Flodder meegerekend?

Ik heb ooit in een buurthuis Spaanse les gevolgd bij een jonge Creools Surinaamse vrouw, heel knap om te zien, die door haar ouders was opgezadeld met de naam Truus.
Aan het eind van de cursus deelde ze mee, voor wie door wilde gaan in het jaar daarop, dat ze voortaan door het leven zou gaan onder haar tweede voornaam. Wat die was zou ik niet meer weten, maar het paste haar in elk geval stukken beter dan Truus

Gulum schreef op 20-06-2023 om 23:52:

Alles is prima als je maar je dochter geen Vlinder noemt. Wat bezielt mensen. Ik
noem mijn zoon toch ook geen Hamster. -_-

Bij mijn oudste zoon zat anders een meisje in de klas dat Hamer heette. Dit verzin ik niet.

kenfan schreef op 26-06-2023 om 13:05:

[..]

Bij mijn oudste zoon zat anders een meisje in de klas dat Hamer heette. Dit verzin ik niet.

Bij dat soort namen vraag ik me altijd af of de ouders op de hoogte zijn van het bestaan van anticonceptie. Als je zo'n hekel hebt aan kinderen dat je ze met zo'n naam wil opzadelen, neem er dan gewoon geen. Of maak er het beste van en geef ze een normale naam.

Regendrup.

Regendrup.

26-06-2023 om 13:18 Topicstarter

kenfan schreef op 26-06-2023 om 13:05:

[..]

Bij mijn oudste zoon zat anders een meisje in de klas dat Hamer heette. Dit verzin ik niet.

Hamer? Als in het gereedschap? Hoe verzin je het.

Regendrup.

Regendrup.

26-06-2023 om 13:19 Topicstarter

MamaE schreef op 26-06-2023 om 13:16:

[..]

Bij dat soort namen vraag ik me altijd af of de ouders op de hoogte zijn van het bestaan van anticonceptie. Als je zo'n hekel hebt aan kinderen dat je ze met zo'n naam wil opzadelen, neem er dan gewoon geen. Of maak er het beste van en geef ze een normale naam.

Temet schreef op 24-06-2023 om 10:56:

Ik heb ooit in een buurthuis Spaanse les gevolgd bij een jonge Creools Surinaamse vrouw, heel knap om te zien, die door haar ouders was opgezadeld met de naam Truus.
Aan het eind van de cursus deelde ze mee, voor wie door wilde gaan in het jaar daarop, dat ze voortaan door het leven zou gaan onder haar tweede voornaam. Wat die was zou ik niet meer weten, maar het paste haar in elk geval stukken beter dan Truus

Een studiegenoot van mij bleek bij de diplomatuitreiking een naam te hebben waar je haast automatisch een getal achter denkt en volle uiers. De naam die ze zelf uitgekozen had paste beter bij haar frele verschijning. Mijn dochter woont in Engeland, heeft een internationale naam die je overal hetzelfde spelt. Ze leert haar vrienden die op z'n Nederlands uit te spreken. Op z'n brits  rijshet beeld op van een  mollige 60+ matrone  in een jasschort , een schel kakelend Coronation Street type.

Ach, tijdens een open dag op de middelbare school waar ik werk, stelde een leerling zichzelf voor als ‘Gras’. Ook geen grapje (z’n ouders stonden ernaast). 

kenfan schreef op 26-06-2023 om 13:05:

[..]

Bij mijn oudste zoon zat anders een meisje in de klas dat Hamer heette. Dit verzin ik niet.

Ik had vroeger een klasgenoot die Tang heette, was wel een Chinees, dus had in zijn geboorteland een andere betekenis dan hier.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.