Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
RevaW

RevaW

10-10-2014 om 09:34

geitenmelk voor babyvoeding

Wie gebruikt er ook flesvoeding op basis van geitenmelk? Mijn kleintje is nu 10 weken en vanaf dat ze zes weken was ben ik begonnen met flesvoeding. De borstvoeding liep niet lekker en omdat ik bij mijn (nu) peuter veels te lang ben blijven tobben overgestapt op flesvoeding. Mijn oudste heeft als baby heel erg last gehad van krampjes en daarom heb ik nu voor geitenmelk gekozen. Dat is lichter verteerbaar. Toen oudste baby was was dat nog niet verkrijgbaar in Nederland.

Ik gebruik de babyvoeding van kabrita en dat gaat heel goed. Baby heeft geen last van krampjes en drinkt goed.

In mijn omgeving zijn er eigenlijk geen andere moeders die ook voor geitenmelk hebben gekozen. Zelf ben ik dus echt enthousiast. Misschien kunnen we ervaringen delen. En zijn er ook moeders die er juist bewust niet voor kiezen?

Dure grap

Kunstvoeding op basis van geitenmelk is een stuk duurder dan standaard kunstvoeding maar heeft t.o.v. kv op basis van koemelk geen echt toegevoegde waarde.
Het wordt momenteel stevig peer-to-peer gemarketed vooral via social media, waarbij regelmatig de grenzen van de WHO-code overtreden worden. Voordeel van Kabrita is dat het een Nederlands product is. Nannycare, dat erg bezigis met ondergrondse reclame, komt helemaal uit Nieuwzeeland, en is daardoor alleen al enorm milieuvervuilend.

Wikka

Wikka

21-10-2014 om 01:43

peer-to-peer marketing?

De posting van RevaW lijkt inderdaad op peer-to-peer marketing via social media. Ze stelt geen echte vraag maar is vooral enthousiast over het product, dat ze met merknaam noemt.
In dat geval zou het tegen de WHO-code ingaan aangezien het een kind jonger dan 6 maanden betreft.

RevaW: Als de borstvoeding niet lekker liep, waarom ben je dan niet eerst naar een lactatiekundige gegaan en waarom combineer je de borst- en kunstvoeding niet? Ik heb met beide goede ervaringen.

Had je baby met de borstvoeding wel krampjes? Heb je koemelk-kunstvoeding geprobeerd, kreeg je baby daar wel krampjes van?
Zo nee, dan kan het ook zijn dat je baby sowieso geen last van krampjes heeft.

RevaW

RevaW

28-10-2014 om 19:31

ervaring

Wikka en Dirksmama ik wil best uitleggen waarom het met de borstvoeding niet lekker liep. Ik had het gevoel dat ik simpelweg te weinig voeding had. Baby was niet tevreden en kwam ook niet genoeg aan. Ik heb het een paar weken geprobeerd met vaak aanleggen maar baby bleef ontevreden. Toen kreeg ik er spruw bij waardoor het voeden ook nog pijnlijk werd. Ik heb toen niet gekozen om hulp te zoeken van bijvoorbeeld een lactatiedeskundige ofzo. Borstvoeding is heel erg belangrijk en fijn als het gaat goed maar bij mij was het niet meer een positief moment. Bij mijn eerste ben ik stug doorgegaan maar is het ook nooit echt makkelijk gegaan. Nu heb ik er nog een peuter bij lopen en heb ik besloten mijn gevoel te volgen. Borstvoeding levert teveel stress op. het voeden zelf maar ook de zorg of baby wel genoeg binnen krijgt.

Baby heeft nooit echt veel last van krampjes gehad. Ook niet toen ik borstvoeding gaf. Misschien had ze er dus inderdaad bij gewone flesvoeding ook geen last van gekregen. Reden dat ik voor geitenmelk heb gekozen is puur mijn ervaring met de oudste.Die had heel veel last van krampjes en dat heeft voor veel stress en slapeloze nachten gezorgd. En natuurlijk weet ik ook niet of oudste beter had gereageerd op geitenmelk. Ik heb nu voor geitenmelk gekozen vanuit het idee better safe then sorry.Ik heb me er in verdiept en heb er een goed gevoel bij. Niet meer en niet minder. Niet het gouden ei.

ik vraag overigens ook om reacties van mensen die er juist bewust niet voor kiezen omdat het relatief nieuw is. Jullie reacties zijn kritisch en dat mag maar ik ben juist op zoek naar de ervaringsverhalen.

Phenix

Phenix

17-05-2016 om 11:55

Ervaring

Revaw
Ik vind het heel goed dat je op je gevoel vertrouwd!
Mijn kleine is nu 3 maanden en ik ben ook aan het overstappen op flesvoeding. Tijdens de borstvoeding reageerde mijn kleine al heel erg als ik melk had gedronken, verschrikkelijk huilen en last van de buik.
Zelf was ik als baby ook koemelk intolerant en heb ik dus nu voor mijn kleine koemelkvrije voeding gehaald.
Eentje op basis van geitenmelk en eentje met soja. Die met soja verdraagt ze niet, na een half uur spuugt ze alles uit! Die met geitenmelk verdraagt ze super en drinkt ze met gemak!
Voor mijn dus alleen maar goede ervaringen met geitenmelk!

Idee

Waarom stop je zelf dan niet met koemelk gebruiken? Dan wordt je borstvoeding weer verdragen door je kind. Misschien dat ik iets mis hoor, maar t is niet nodig te stoppen met borstvoeding. Wel je eigen voeding aanpassen. Dat is even wennen maar moet je straks ook voor je kind doen als vast voedsel gaat eten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.