Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Dani

Dani

29-12-2014 om 08:10

In slaap wiegen

Goedemorgen,

Onze dochter is nu 10 maanden en de fout die ik vanaf het begin heb gemaakt is dat ik haar inslaap wiegde waardoor ik dat nu nogsteeds moet doen anders gaat ze niet slapen. Als ik haar naar haar slaapritueel in har bed leg staat ze na een paar seconde gewoon weer recht op in bed hoevaak ik haar ook neerleg ze gaat dus niet slapen. Heeft iemand tips of adviezen?

Marie

Marie

29-12-2014 om 10:52

doorzetten

Als dit is wat je echt wil, zul je moeten doorzetten.
Bereid je dus voor op een of meerdere avonden/nachten slaaptekort.
je zegt dat ze gaat staan. Gaat ze dan ook huilen? Zo niet, lekker laten staan. Zo wel, zonder iets te zeggen naar haar toe en weer neerleggen. Op een gegeven moment zal ze letterlijk omvallen van de slaap.
Kijk je weleens Supernanny op tv? Op youtube en op haar site vind je voorbeelden.

http://www.supernanny.co.uk/TV-Show/Clips/Clips/Stay-in-Bed-Technique.aspx

Maar nogmaals je moet het zelf willen!

O, en nog wat. Je hebt het over onze dochter. Hoe denkt je partner hierover? En wat gebeurt er als jij of jullie niet thuis zijn?

Dani

Dani

29-12-2014 om 12:06

In slaap wiegen

Als ze gaat staan gaat ze gewoon staan brabbelen dus ze huilt niet. Het fijne is is dat ze vanaf 7uur slaapt en niet meer wakker wordt voor half 7 dus als ik of wij er niet zijn is het geen probleem hij vind ook dat ze het zelf moet leren dus ik ga gewoon even heel hard doorzetten want het wordt tijd dat ze zelf in slaap gaat vallen.

Thanks voor t filmpje ik ga zeker even verder zoeken en ze bekijken.

Barvaux

Barvaux

29-12-2014 om 12:17

Dani

Als je het echt allebei wil moet je inderdaad doorzetten. Zet de wekker op 3 min en ga na 3 min even kijken, even geruststellen en dan weer weg. Zet dan de wekker op 4 min en doe hetzelfde, dan op 5 etc. Je laat je kind merken dat je niet weg bent. Ga desnoods op de overloop zitten met een boek of je tablet ofzo en maak er een projectje van. Wissel wel met z'n tweeën af: of van avond of om en om kijken.

Dani

Dani

29-12-2014 om 12:26

In slaap wiegen

Bedankt! Ik ga het vanavond proberen. Vaak zijn de avonden wel ok omdat ze dan gewoon moe is maar overdag doet ze nog 2 slaapjes en dan is het vaak dat ik haar in slaap moet wiegen anders gaat ze niet slapen.

Barvaux

Barvaux

29-12-2014 om 12:54

Dani

Je hoeft die drie periodes ook niet tegelijk aan te pakken? Geniet van je rust overdag en wieg je baby in slaap zodat je langer de tijd hebt voor jezelf.

dc

dc

29-12-2014 om 17:43

inderdaad

Gewoon 1 tegelijkertijd hoor. In mijn ervaring duurt het ongeveer 3 dagen voor je een patroon verandert. Succes!

Primavera

Primavera

31-12-2014 om 07:46

Hoezo heb je in het begin een fout gemaakt?

Je bent gezegend met een perfect goed slapende baby en dan meen je zeer serieus dat je een fout gemaakt hebt door haar zekerheid te geven met het in slaap vallen? Echt niet! Wiegen is niet schadelijk voor baby's en stelt ze op hun gemak, daar heb je helemaal niks fouts aan gedaan.

Als je nu vindt dat ze te zwaar is geworden om haar te wiegen dan kun je inderdaad besluiten on veranderingen aan te brengen in het slaapritueel. Als je echter als enige reden hebt dat je vindt dat ze nu alleen in slaap moet kunnen vallen omdat je de zogenaamde slaapgoeroe's wilt geloven dat baby's zouden moeten LEREN dat ze alleen in slaap moeten kunnen vallen dan ben je goed gek.
Dat hoeven baby's namelijk helemaal niet, ze vallen vanzelf in slaap als ze moe zijn èn ze zich veilig voelen. Het verhaal dat als ze eenmaal aan een ritueel zijn gewend dat ze daar dan nooooooit meer af zouden kunnen komen, zelfs niet als ze achttien zijn is grote flauwekul. Het hoeft niet allemaal in de eerste paar maanden, ook met twee, drie of acht jaar zijn dingen te veranderen en het gaat des te makkelijker als het kind er ook zelf aan toe is.
Ik ben zelf door schade en schande wijs geworden en heb me afgevraagd waarom ik het me met de oudste helemaal voor niks zo moeilijk heb gemaakt, terwijl toen ik het idee een baby een bepaalde manier van slapen zou moeten leren losliet, geen enkel probleem had met het tweede, derde en vierde kind. En ja, nu ze tieners zijn slapen ze allemaal perfect en er is geen verschil te bekennen tussen de oudste en de anderen.

Ik vraag me af of misschien twee dutjes overdag niet wat teveel geworden zijn. Mijn kinderen sliepen op die leeftijd 1 keer per dag, maar nou heb ik ook altijd vrij wakkere kinderen gehad. De hoeveelheid slaap die ouders menen dat hun kinderen nodig hebben is van cultuur tot cultuur verschillend, Nederlandse kinderen worden geacht de grootste slapers te zijn (maar zijn statistisch gezien 's ochtends het vroegste wakker). Misschien heeft je dochter nu ze ouder is gewoon minder slaap overdag nodig.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-01-2015 om 09:47

ik snap het niet

Ik begrijp uit je verhaal dat je kind niet gaat huilen, maar gewoon in haar bedje gaat staan. Dan kun je haar toch gewoon laten staan? Ze valt vanzelf wel om
Ik begrijp niet zo goed wat je probleem is?

Mijntje

Mijntje

01-01-2015 om 10:29

hangmat

Ik zie ook geen probleem. Ze gaat brabbelen, als ze moe is gaat ze vanzelf wel liggen. Ik denk dat je in je handjes mag knijpen met een kind dat zo lang slaapt. Gewoon wiegen hoor, ze is nog zo klein. Koop later maar een hangmat voor haar

MamavanSenH

MamavanSenH

21-01-2015 om 17:35

Wiegen

Zoals Primavera al aangaf: er is niets mis met een baby in slaap wiegen. De meeste baby's kunnen niet meteen zelf in slaap vallen en hebben hulp nodig in de vorm van wiegen, knuffelen, rondlopen, zingen, voeden, noem maar op. Doodnormaal. Mensenbaby's worden nu eenmaal totaal afhankelijk van hun ouders geboren, daar kun je tegenin werken of in meegaan. In meegaan maakt het voor iedereen makkelijker.

Wij hebben onze dochter zelfs tot ze 18 maanden was 's avonds in slaap gewiegd en geknuffeld. En prompt van de een op de andere dag kon ze zonder en nu (21 maanden) leggen we haar 's avonds in bed, lezen voor, zeggen welterusten en we horen haar niet meer tot de volgende ochtend. Echt, de tijd dat ze zonder hulp in slaap kunnen vallen komt echt wel. En tot die tijd heb ik zoiets van: lekker genieten van die tijd dat ze je nog nodig heeft. Voor je het weet is ze groot en wil ze je niet meer nodig hebben.

Bij onze zoon (nu 2 weken) doen we het ook niet anders. Lekker wiegen, wandelen en voeden als hij moe is zodat hij in slaap valt. Als hij er klaar voor is zal hij wel zelf gaan slapen.

Geruststelling

Wat een geruststellende berichten hier, heb dit wknd ook een item geplaatst maar merk dat ik hier al voldoende kracht uitput wat betreft het in slaap wiegen. Ik had echt het idee dat ik op deze leeftijd (zoon van 12 weken) al moest beginnen met oefenen (zelf in slaap te vallen)..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.