Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby 10 maanden komt om half uur schoppend en slaant wakker

Onze baby heeft nog nooit echt doorgeslapen. Precies of er is iets in de nacht.
Vaak komt hij echt krijsend wakker, wild rond hem slaant en schoppend.
We hebben al vanalles geprobeerd: bedje verhuizen, andere matras, bij ons in bed, andere kamer...

Iemand die dit ook heeft voorgehad?


dat lijkt me naar om te zien bij je baby. Bovendien slopend om zo weinig slaap te krijgen. 
Geen ervaring hiermee. Is het alleen in de nacht of ook bij de slaapjes overdag? Ik zou het waarschijnlijk proberen te filmen en een afspraak maken met het consultatiebureau om dit te bespreken. 

patayaicetea

patayaicetea

18-03-2024 om 07:12 Topicstarter

duizel schreef op 18-03-2024 om 06:52:

dat lijkt me naar om te zien bij je baby. Bovendien slopend om zo weinig slaap te krijgen.
Geen ervaring hiermee. Is het alleen in de nacht of ook bij de slaapjes overdag? Ik zou het waarschijnlijk proberen te filmen en een afspraak maken met het consultatiebureau om dit te bespreken.

Zn dutjes overdag duren max 1 uur… dan is dit niet…

Heb je inbakeren al geprobeerd? Heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt goed te werken bij onrustige baby’s. 
Sterkte! Het is slopend die slapeloze nachten.

patayaicetea

patayaicetea

18-03-2024 om 07:41 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 18-03-2024 om 07:38:

Heb je inbakeren al geprobeerd? Heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt goed te werken bij onrustige baby’s.
Sterkte! Het is slopend die slapeloze nachten.

Word dat nog gedaan aan 10 maanden? Wij deden dit idd vroeger maar had ook niet bepaald veel effect 😢

patayaicetea schreef op 18-03-2024 om 07:41:

[..]

Word dat nog gedaan aan 10 maanden? Wij deden dit idd vroeger maar had ook niet bepaald veel effect 😢

Sorry, je hebt gelijk, na 6 maanden mag dat niet meer. Excuus! Ik hoop dat anderen met betere tips komen.

Is het geen oorpijn? Bij liggen komt er dan druk op de oren en dat is vreselijk pijnlijk. Als er tandjes doorkomen zou ik ook zeker rekening houden met oorpijn.

patayaicetea

patayaicetea

18-03-2024 om 09:15 Topicstarter

Kaassoufflee schreef op 18-03-2024 om 08:18:

Is het geen oorpijn? Bij liggen komt er dan druk op de oren en dat is vreselijk pijnlijk. Als er tandjes doorkomen zou ik ook zeker rekening houden met oorpijn.

Deze middag nog eens naar dokter ga het eens vragen 🙏🏻

Hij is van alles aan het verwerken. De momenten waarop je heel levendig droomt liggen ook heel dicht bij het wakker zijn. Er is niet veel scheiding tussen deze twee toestanden. Je denkt dan ook vaak dat je niet droomt maar dat het echt is. Pas als je een ommetje gaat maken buiten je bed raak je ervan overtuigd dat je al die narigheid maar gedroomd hebt. Maar op het moment dat je nog in je bed ligt weet je dat vaak niet zeker.

Voor de geruststelling heeft hij jou nodig denk ik. Hij kan nog geen glaasje water gaan halen en dan alles zien wat hem bekend is.

Dat lijkt me naar om te zien. Hoe zit het met zijn dutjes overdag, slaapt de baby dan wel goed door of is het dan ook slecht slapen?

In plaats van inbakeren, kun je wellicht ook een slaaptunnel proberen?

En weet je trouwens zeker dat het geen honger of oorpijn is?

Marie111 schreef op 18-03-2024 om 18:15:

In plaats van inbakeren, kun je wellicht ook een slaaptunnel proberen?

En weet je trouwens zeker dat het geen honger of oorpijn is?

Wel uitkijken of dit mag met deze leeftijd.

patayaicetea schreef op 18-03-2024 om 09:15:

[..]

Deze middag nog eens naar dokter ga het eens vragen 🙏🏻

En? Iets uitgekomen? 

Is hij echt wakker? Of meer huilend in zijn slaap?

Geen idee of nightterrors al op deze leeftijd kunnen.

ja, night terrors kunnen al op deze leeftijd. Heeft hij ooit iets meegemaakt dat dit kan triggeren?

inbakeren mag niet meer, maar Fedde&Kees hebben producten voor kinderen tot 36 maanden. Daar zou je naar kunnen kijken?

Het kan nachtangst zijn. Dit kan op een bepaalde leeftijd ontstaan in de slaap: je merkt dan dat het kind niet echt wakker is. Let er maar eens op. Krijg je oogcontact? Reageert het kind echt of is het meer een woest om zich heen meppen als je het oppakt?
 Het is erg vervelend maar wordt vooral veroorzaakt doordat er veel indrukken van overdag verwerkt moeten worden. Bij mijn zoon was het altijd duidelijker aanwezig als hij een drukke dag had gehad bijv. op een feestje geweest, veel mensen gezien enz.
In die zin kun je dus er iets aan doen: de prikkels beperken.
Het kan ook al helpen om te bedenken dat het kind het zich niet herinnert en het niet bewust meemaakt.

Bij mijn zoon ging de nachtangst toen hij groter werd over in slaapwandelen en dat schijnt vaker te gebeuren: dat heeft te maken met de slaapfase waarin het gebeurt.

Hij heeft het een poosje heel ernstig gehad en heeft toen een rustgevend middel voor geschreven gekregen. Dit hebben we een keer gegeven waarna hij direct een hele nacht lekker doorsliep. Daarna ws het weer naar het óude nivo' en aangezien we zeker geen medicijnen wilde gaan geven, hebben we het bij die ene x gelaten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.