Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby niet welkom op bruiloft


ik zou zeggen tegen broer;  geen enkel
Probleem en heel
Begrijpelijk!   Je wil waarschijnlijk niet dat de baby de ceremonie verstoord.  Kindje krijgt nog borstvoeding en dan kan ik helaas niet zo lang van baby weg zijn helaas met 8 weken. 
Maar joh , mijn man komt gewoon namens ons en ik kijk mee via zoom of whatsapp cal ofzo. En ik kom een ander keertje feliciteren met baby mee na de huwelijksreis ofzo

ondertussen zou ik denken;   Euh beetje raar maar ach het is zijn dag

Dat is best een vreemd verzoek. Meestal is het zo dat als kinderen niet welkom zijn bij een bruiloft er een uitzondering wordt gemaakt voor hele jonge babies, zeker als die nog borstvoeding krijgen.
Bij een familie bruiloft is vaak iedereen die je zou vertrouwen als oppas ook op de bruiloft; tenzij de familie van de andere kant toevallig in de buurt woont.
Ik snap ook niet dat ze de baby er niet bij willen. Als ze bang zijn dat de baby gedurende de ceremonie zou gaan huilen kunnen ze jullie altijd vragen om aan de achterkant van de zaal te zitten zodat je man er even uit kan als de baby mocht huilen.  Maar verder heeft zo'n kleintje toch geen enkele invloed op de dag.
Bij oudere kinderen snap ik het soms wel als ze niet worden uitgenodigd; zeker als je er heel veel hebt binnen de vrienden en familie kring. Vaak moet je ook een couvert betalen voor oudere kinderen dus dan lopen de kosten vlug op als je zo 20 of meer extra gasten hebt. Bovendien drukken kinderen natuurlijk ook wel een stempel op de sfeer als er een heel stel zijn. 
Maar dat is een hele andere situatie dan een nog hele kleine baby die bovendien ook nog het enige neefje/nichtje is van de kant van de bruidegom. 

Ik zou in dit geval waarschijnlijk niet gaan, zeker als er van hun kant geen flexibiliteit is.

Ook in België vindt men (vindt letterkoekje) dat jouw broer ongepaste eisen stelt en dat je het maar moet durven om zoiets te vragen. 

Stomme vraag misschien maar hoe doen moeders dat dan als ze gaan werken na het verlof? Dan zit je toch met hetzelfde? En ben je ook 8u van huis? Oké dat gaat dan om tien weken na de bevalling maar even vanuit het principe.
Snap het gevoel wel heel goed hoor maar er zijn wel oplossingen te bedenken zoals ook wordt aangegeven waarbij je je kindje toch relatief dichtbij hebt en niet op 2u afstand rijden. Krijg je hier later echt geen spijt van als je helemaal niet gaat?

Geen oordeel hoor over welke keuze je maakt! 
Zelf zou ik trouwens in elk geval naar de ceremonie gaan en kijken of ik het diner of eerste deel feest kan aansluiten. Baby zou ik dan echt niet meenemen want dat is expliciet uitgesproken dat ze dat niet willen.

het lastige van deze situatie is, dat jij nu druk voelt en stress in een periode waarin je wereld op zijn kop staat, omdat je een kersvers gezin bent geworden.
Ik zou deze periode in alle rust willen ondergaan en je onderdompelen in die roze wolk. 
Ik zou voor je eigen rust nu de knoop doorhakken en een besluit nemen, waarin je je gezin en welzijn van je baby op 1 zet. Laat deze mooie periode niet overschaduwen door je broer, maar kijk zelf wat haalbaar is. En dat kan ook zijn dat je bij de plechtigheid bent en dan weer naar huis. 

Het is niet redelijk om te verwachten dat jij je baby van 8 weken minstens 5 uur bij een ander onderbrengt. Aangezien je baby borstvoeding krijgt, is misschien zelfs de vader geen realistische optie. En ook als het wel mogelijk en realistisch is, is het heel redelijk om het niet te willen. "Het zullen de hormonen wel zijn" <--- die hormonen heb jij niet voor niets. Jij en de baby hebben elkaar nodig. Je zit nog middenin het vierde trimester.

Je broer mag best beslissen dat hij geen baby's op zijn bruiloft wil, maar dan zal het met het logische gevolg moeten dealen dat jij er niet kan zijn. Daar hoef je je geen moment schuldig over te voelen, en als hij of je familie je iets aanpraat, zijn zij de eikels. 

Alleen de OP gelezen, en ik begrijp je broer volkomen. 
Een bruiloftsfeest is geen plaats voor een baby. 
Als je echt wilt gaan zou ik zeggen: afkolven of fles klaarzetten en zorgen voor een goede babysit (en die zijn er meer dan genoeg). Ik zorgde op mijn twaalfde al voor een baby jonger als de jouwe, zo moeilijk is het allemaal niet. 

Okki21 schreef op 04-07-2023 om 23:25:

Stomme vraag misschien maar hoe doen moeders dat dan als ze gaan werken na het verlof? Dan zit je toch met hetzelfde? En ben je ook 8u van huis? Oké dat gaat dan om tien weken na de bevalling maar even vanuit het principe.

Man en ik werkten beiden drie dagen en zoon ging één dag naar opa&oma.

Kolven op het werk in een aparte kamer.

Dit konden we drieëneenhalf jaar zo regelen. Daarna ging zoon naar de reguliere opvang omdat man écht door de mogelijkheden heen was.

Okki21 schreef op 04-07-2023 om 23:25:

Stomme vraag misschien maar hoe doen moeders dat dan als ze gaan werken na het verlof? Dan zit je toch met hetzelfde? En ben je ook 8u van huis? Oké dat gaat dan om tien weken na de bevalling maar even vanuit het principe.
Snap het gevoel wel heel goed hoor maar er zijn wel oplossingen te bedenken zoals ook wordt aangegeven waarbij je je kindje toch relatief dichtbij hebt en niet op 2u afstand rijden. Krijg je hier later echt geen spijt van als je helemaal niet gaat?

Geen oordeel hoor over welke keuze je maakt!
Zelf zou ik trouwens in elk geval naar de ceremonie gaan en kijken of ik het diner of eerste deel feest kan aansluiten. Baby zou ik dan echt niet meenemen want dat is expliciet uitgesproken dat ze dat niet willen.

Als je weer gaat werken, mag je 25% van je tijd besteden aan de baby voeden of kolven. Je kunt dus op een werkdag van 8 uur ervoor kiezen een uur later te starten en een uur eerder te stoppen met werken om de baby aan de borst te voeden en je lunchpauze gebruiken om te kolven. Dan ben je geen 8 uur weg. Maar dan nog vind ik het hier slecht geregeld, dat verlof. 

ToetieToover schreef op 05-07-2023 om 00:49:

[..]

Als je weer gaat werken, mag je 25% van je tijd besteden aan de baby voeden of kolven. Je kunt dus op een werkdag van 8 uur ervoor kiezen een uur later te starten en een uur eerder te stoppen met werken om de baby aan de borst te voeden en je lunchpauze gebruiken om te kolven. Dan ben je geen 8 uur weg. Maar dan nog vind ik het hier slecht geregeld, dat verlof.

Ja, ik vind verlof hier ook slecht geregeld. 
Had ook echt een groot probleem met baby die fles pertinent weigerde. 

Zelf zou ik de bruiloft van broer wel belangrijk vinden en een oplossing proberen te vinden, idd partner op hotelkamer of in de buurt en dan zelf even gaan, al is het maar voor een uurtje. Ik vind dat niet vergelijkbaar met een hele werkdag, je kunt dit toch prima zelf beïnvloeden? Zodra baby je nodig heeft kun je er weer naartoe. Ik ging zelf ook echt wel voor korte momenten weg. 
Ik zou ook wel wat bang zijn er spijt van te krijgen dat ik bruiloft volledig had gemist. Niet zozeer dat broer moeilijk zou gaan doen, dat zou me niet veel uitmaken en per slot van rekening is híj begonnen met moeilijk doen, vind ik. 
Ik snap ook wel dat het je kwetst dat je kind niet welkom is. 

Ik snap je broer niet hoor. Wat is nu het probleem dat jij je baby mee neemt? Op mijn bruiloft hadden mijn broer en schoonzus ook hun baby van 3,5 maanden mee. Totaal geen last van gehad. Ze heeft de hele avond in een wipstoeltje in de dinerzaal erbij gestaan. 

Eleanor

Eleanor

05-07-2023 om 06:54 Topicstarter

Moirmel schreef op 04-07-2023 om 23:55:

Alleen de OP gelezen, en ik begrijp je broer volkomen.
Een bruiloftsfeest is geen plaats voor een baby.
Als je echt wilt gaan zou ik zeggen: afkolven of fles klaarzetten en zorgen voor een goede babysit (en die zijn er meer dan genoeg). Ik zorgde op mijn twaalfde al voor een baby jonger als de jouwe, zo moeilijk is het allemaal niet.

Ik laat mijn jonge baby (die ook nog eens een moeilijke start heeft gehad) echt niet ineens een hele dag achter bij een onbekende, laat staan iemand van twaalf. Zelfs al zou dat prima in orde komen, het is voor de baby toch niet fijn?!

Eleanor

Eleanor

05-07-2023 om 06:55 Topicstarter

Caroline80 schreef op 05-07-2023 om 06:49:

Ik snap je broer niet hoor. Wat is nu het probleem dat jij je baby mee neemt? Op mijn bruiloft hadden mijn broer en schoonzus ook hun baby van 3,5 maanden mee. Totaal geen last van gehad. Ze heeft de hele avond in een wipstoeltje in de dinerzaal erbij gestaan.

Ik weet het niet, hij zei er alleen over dat ze hebben afgesproken dat de bruiloft kindvrij is.

Kun je je broer uitleggen hoe onhandig/onmogelijk het voor jou is om dan te komen?

En vragen waar hun bezwaren zitten? 

Als TO wél haar kind mag meenemen, zijn 20 andere mensen misschien pissed dat hun grut niet mee mocht?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.