Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Elektrische borstkolf ervaring??



Een vriendin van mij raadde deze borstkolf aan: 

-knip-



Zij was erg tevreden, maar heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Ik huurde 21 jaar geleden een elektrische dubbele Medela. Deze beviel me zeer goed. Acht maanden gebruikt.

Dat model is waarschijnlijk allang vervangen door een modernere, ik krijg niet zo snel foto's gegoogeld.

Daarnaast had ik een kleine op batterijtjes, voor als ik in de auto zat. Gemakkelijk bij eenndagje weg, op de parkeerplaats bijna onzichtbaar onder mijn kleding. 
Man ging dan even winkeltjes kijken.

Ik gebruik zelf een Medela Maxi Swing en ben daar prima tevreden over. Fijn dat hij op een accu werkt. Ik heb er ook een kolfbh van Medela bij (dat is wat mij betreft wel een must als je dubbelzijdig wilt kolven). De borstschilden zijn alleen erg groot (of mijn tepel klein). Ik heb er daarom een borstschild-verkleiner voor gekocht. Zonder kreeg ik last van mijn tepels en had ik een lagere opbrengst.
Daarnaast heb ik een set bewaarflesjes van Dr. Brown, die passen ook op de kolf. Mijn zoon drinkt ook uit die flesjes. Dus het gaat zo de kolf uit dat flesje in en dan via koelkast of vriezer weer naar mijn zoon. Alleen even de dop eraf schroeven en de flesspeen erop. Ik vind het een groot voordeel dat ik geen melk hoef over te gieten oid.

waarom knip? 
Maar goed, bij mij ging het met een handkolf beter. 

SuzyQFive schreef op 16-11-2023 om 17:37:

waarom knip?
Maar goed, bij mij ging het met een handkolf beter.

Omdat het een eerste bericht op het forum is en er meteen een verkapte link in stond. Lijkt mij een gevalletje reclame.

ik zou een kolfconsult doen, wat voor jouw vriendin fijn is hoeft voor jou niet fijn te zijn. Ik wilde in eerste instantie een Elvie, maar dat werkte niet voor mij. Een vriendin vond het wel een fijne kolf.

Ik heb een horigen gekocht, die beviel mij het beste na het consult. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.