Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Hoe je een kinderkamer inricht, geef me suggesties

Hallo lieve mama's, Ik zit met een heel groot dilemma. Ik moet samen met mijn man de kamer van mijn zoon inrichten, maar ik heb geen goede ideeën, we hebben de kamer in felle kleuren geverfd en nu is de vraag waar ik meubels moet kiezen, ik vroeg mijn vrienden en buren waar ik de beste meubels kon krijgen dat kraakt niet en zit comfortabel, ze antwoordden dat het van de -knip-  is, ik denk erover om ze te kopen, maar misschien heb je wat ideeën. Groeten😀

Uhh...gewoon kiezen wat je zelf mooi en fijn vindt. Samen met je man. 

Gaat het om een baby, kleuter, schoolkind, puber? Wat is je budget? Bij ons is het een samenraapsel van Leen Bakker, Ikea, Wehkamp en gekregen.

Google kinderkamer inrichten en dan op afbeeldingen

Leuk dat je dit een heel groot dilemma vindt 

Wij waren over meubels voor de kinderkamer niet zo kieskeurig. De gebruiker weegt nu 11 kg, dus daar kraakt het gemiddelde bed niet van.

Kast, commode en ledikant kwam van marktplaats (setje). Peuterbedje hebben we later nieuw gekocht, bij Ikea. We zijn voor medium kwaliteit gegaan, met het idee dat we voor het volgende bed voor hele goede kwaliteit gaan (dat moet dan ook +/- 12 jaar meegaan). Verder hebben wij een fijne stoel in de kamer staan (prettig ivm voorlezen), een klimboog (Montessori klimboog met kussen Kletterbogen mit Kissen Arch - Etsy Nederland) en wat bakken met speelgoed en boekjes.

Qua decoratie hebben we twee leuke posters besteld (via Unique) en één wand decoratief behangen.

Onze zoon heeft een kleine slaapkamer dus we waren al snel eens dat er een hoogslaper moest komen. Daarna rondgelopen in winkels en zoon laten kijken en kiezen. 

Gewoon op marktplaats de set die we leuk vonden en niet te duur was. Eindconclusie bleek dat baby hysterisch werd in ledikant en vanaf 11 maanden laag eenpersoonsbed had en voor die tijd in cosleeper lag.

Geen idee hoe oud je zoon is, maar wat wij hebben:
- bed dat je kunt uitschuiven tot tweepersoonsbed (voor als vriendje komt logeren)
- boekenkast
- speelhoek met mat en kast voor het speelgoed
- rusthoekje, afgesloten met gordijn en met daarin lichtjes, fidgets, kussen en deken
- een bureau
- groot magnetisch whiteboard
- een sterrenhemel projector

Moet er misschien bij zeggen dat stiefzoon bijna 11 is en ASS heeft; daarnaast heeft hij ook een kamer van ongeveer 16m². 

Als de muren fel gekleurd zijn zou ik de meubels rustig houden. Wit of licht hout dus. Ik ben fan van Marktplaats, vanwege de kosten en het milieu. 

Krijgers en tweedehands. Hoe de kamer eruit ziet gaat nu pas op 9-jarige leeftijd belangrijk worden, maar als we zeggen dat er echt niks nieuws komt, dan is dat ook ok. 

Waarom is weggeknipt welke winkel ze aanraadde?

Verder aan zoon vragen wat hij wil? Daarna alles van mp halen muv matras

Het staat in babytijd, dus ik denk dat de bewoner van de kamer nog geboren moet worden? Wij hebben dingen gekregen en tweedehands gekocht, alleen nieuwe matrasjes (eerst wieg, daarna ledikant). Niet te moeilijk, niet te duur en die baby zal het worst wezen, al ligt die op een matrasje in een in een kartonnen doos. 

Malloczero schreef op 27-09-2023 om 21:59:

Waarom is weggeknipt welke winkel ze aanraadde?

Verder aan zoon vragen wat hij wil? Daarna alles van mp halen muv matras

Omdat dit de eerste post is van de topicstarter. En dan lijkt het verdacht veel op reclame maken. En dat mag niet volgens de forumregels.

Schemerlampje schreef op 27-09-2023 om 22:33:

[..]

Omdat dit de eerste post is van de topicstarter. En dan lijkt het verdacht veel op reclame maken. En dat mag niet volgens de forumregels.

Voeg daarbij dat het wel heel erg vertaald lijkt. Zo is gooi me’ is in het Nederlands niet gebruikelijk terwijl je in het Engels wel ‘throw me your ideas’ gebruikt. 

Moirmel schreef op 27-09-2023 om 17:24:

Geen idee hoe oud je zoon is, maar wat wij hebben:
- bed dat je kunt uitschuiven tot tweepersoonsbed (voor als vriendje komt logeren)
- boekenkast
- speelhoek met mat en kast voor het speelgoed
- rusthoekje, afgesloten met gordijn en met daarin lichtjes, fidgets, kussen en deken
- een bureau
- groot magnetisch whiteboard
- een sterrenhemel projector


Moet er misschien bij zeggen dat stiefzoon bijna 11 is en ASS heeft; daarnaast heeft hij ook een kamer van ongeveer 16m².


klinkt goed!! 👍🏻

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.