Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Omgaan met slaapgebrek


Veel sterkte! Bij ons slaapt kind als het slaapt meestal wel door alleen is het in bed brengen echt een drama meestal. Op de opvang bijvoorbeeld krijgen ze kind ook vaak niet aan het slapen of heel kort en dan is het dus savonds ook vaak weer drama wegens oververmoeid. Slaapt kind wel beter in de buggy/kinderwagen? Van ons dus wel, overdag leggen we kind daar nu in. Op ligstand en kind slaapt dan paar uur en het in slaap gaan gaat ook veel sneller. Voor snachts is dat niet echt een oplossing denk ik (althans geen idee eigenlijk of echt kwaad kan).Maar voor overdag wellicht wel zodat jullie in die tijd ook even paar uurtjes kunnen slapen.
 

Als je je ouders hier niet mee wilt belasten, is een nachtnanny dan een optie om eens te kunnen slapen?
(bv nannies at night).

Hoe gaat het inmiddels?

Eleanor

Eleanor

08-11-2023 om 00:50 Topicstarter

Bloemenzee schreef op 07-11-2023 om 22:49:

Hoe gaat het inmiddels?

Nog steeds ellendig, maar ik heb er wel iets meer rust in gevonden. We verdelen nu inderdaad standaard de avonden en de nachten en ik heb wat extra taken op mijn werk tijdelijk mogen afstoten. Het blijft overleven, maar dat scheelt wel iets. 

ik bedacht me ook nog; sommige kinderen slapen buiten beter. 
Geen oplossing voor de nacht maar mogelijk wel voor overdag, dus in de wagen in de tuin/op het balkon, of in je draagzak. 

Eleanor

Eleanor

08-11-2023 om 13:00 Topicstarter

Neweve schreef op 08-11-2023 om 10:08:

ik bedacht me ook nog; sommige kinderen slapen buiten beter.
Geen oplossing voor de nacht maar mogelijk wel voor overdag, dus in de wagen in de tuin/op het balkon, of in je draagzak.

Misschien is dat ook nog wel wat, wandelen zorgt regelmatig voor een goed slaapje namelijk. Dankje!

Overigens lijkt het wat beter te gaan om de momenten dat mijn man de zorg heeft. Hij krijgt daardoor ook weer wat meer slaap en heeft zo nu en dan even zijn handen weer vrij, maar zodra ik aanwezig ben is het mis en is de baby niet weg te leggen. Hoe kan dit, wat doe ik verkeerd 

Eleanor schreef op 08-11-2023 om 13:00:

[..]

Misschien is dat ook nog wel wat, wandelen zorgt regelmatig voor een goed slaapje namelijk. Dankje!

Overigens lijkt het wat beter te gaan om de momenten dat mijn man de zorg heeft. Hij krijgt daardoor ook weer wat meer slaap en heeft zo nu en dan even zijn handen weer vrij, maar zodra ik aanwezig ben is het mis en is de baby niet weg te leggen. Hoe kan dit, wat doe ik verkeerd

Krijgt hij borstvoeding?

Eleanor

Eleanor

08-11-2023 om 16:19 Topicstarter

Jillz schreef op 08-11-2023 om 13:39:

[..]

Krijgt hij borstvoeding?

Ja, zou dat meespelen denk je?

Eleanor schreef op 08-11-2023 om 16:19:

[..]

Ja, zou dat meespelen denk je?

Ja dat is het grootste verschil tussen jou en man. Zou het honger kunnen zijn? Hoe zijn zijn luiers?

Eleanor

Eleanor

08-11-2023 om 17:03 Topicstarter

Jillz schreef op 08-11-2023 om 16:55:

[..]

Ja dat is het grootste verschil tussen jou en man. Zou het honger kunnen zijn? Hoe zijn zijn luiers?

Kan het me nauwelijks voorstellen. Meerdere flinke plasluiers per dag en hij groeit ook mooi volgens zijn lijntje. Merk wel soms dat hij wil blijven drinken als ik zie dat hij al genoeg heeft gehad. (Als ik daar dan aan toegeef is het spugen.)

Eleanor schreef op 08-11-2023 om 16:19:

[..]

Ja, zou dat meespelen denk je?

Ja. Zodra je kind jou in de buurt heeft, weet hij dat er toegang is tot melk. En dat is bij je man niet het geval.

Jillz schreef op 08-11-2023 om 16:55:

[..]

Ja dat is het grootste verschil tussen jou en man. Zou het honger kunnen zijn? Hoe zijn zijn luiers?

Dat of zuigbehoefte (niet voor honger maar voor sabbelen/geruststelling). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.