Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Opvang sportschool


Geheel ot

" Je kunt dan niet bv een eigen mini circuit draaien waarbij je 2 -3 machines tegelijk in gebruik hebt."

Doe dat nou maar liever helemaal niet. Of je moet de sportschool echt voor jezelf alleen hebben. Echt, het is zo irritant als je het apparaat van keuze niet kunt gebruiken omdat iemand daar zijn of haar handdoekje heeft laten liggen terwijl hij/zij ondertussen met een ander apparaat bezig is. 
Als iemand een apparaat gebruikt en je moet wachten, dan is dat zo. Maar als iemand een apparaat bezet houdt maar het op dat moment niet gebruikt, dan is dat tamelijk hinderlijk voor de andere bezoekers. 

Nick90 schreef op 20-09-2023 om 13:07:

[..]

Ik heb toch meegedacht over een alternatief? Als ze ‘s avonds gaat kan ze zo lang trainen als ze wil, en nee het is niet heel kort want je mag je kind daar maximaal 3 uur achterlaten. Ik vind haar argument over fitgirls waar ze dan niet tussen wil niet heel overtuigend. Ik bedoel wat maakt dat nou uit? En ik vind het ook wel eens leuk om alleen te zijn met de kindjes.

Jouw meedenken en alternatieven bestaan vaak uit iets waarbij zich aanpast aan hoe jij vindt dat als moet. Dan komt er alsnog een alternatief dat volledig aan jouw wensen voldoet, maar voorbij gaat aan wat voor haar belangrijk is. 

Ze is 2 maanden geleden bevallen en wil graag weer beginnen met sporten op een moment dat voor haar veilig voelt. 

In plaats van haar te steunen kom je met bezwaren en wuif je haar gevoelens en wensen weg. "ik vind haar argument over fitgirls niet heel overtuigend. " Maar dat boeit toch helemaal niet? Als het voor haar nu niet goed voelt om zich daar bloot te geven is dat toch al voldoende? En dan is het aan jou, als je vindt dat haar oplossing (de kinderopvang van de sportschool) niet voldoet, om een alternatief te vinden waarbij het voor haar nog steeds een passende oplossing is een jouw bezwaren weggenomen worden.


En als ze 1,5 uur gaat sporten zal er vaak helemaal geen luier verschoond hoeven te worden. En als ze onder schooltijd komt zijn er ook geen kinderen boven de 4. Bovendien zit ze heel dicht bij, dus ze kan vaak gaan kijken en als er iets is, is ze er ook zo bij. Ik zou dat juist heel prettig vinden, zo dicht bij. 

Ik ben het wel eens met mijn voorgangers dat je vrouw zelf moet weten wanneer ze wil sporten, zeker als ze voor de opvang van jullie dochter een goede oplossing heeft gevonden. En dat lijkt zo te zijn.

Wel vind ik het jammer (en ook wel zorgelijk) dat zij jullie dochter niet gewoon bij jou thuis laat als zijzelf uitgaat. Het heeft toch iets vreemds dat ze jullie kind wel bij redelijk onbekende mensen van de sportschool achter wil laten (en straks vier dagen per week naar een kdv), maar niet bij jou als vader.

Ik kan me goed voorstellen dat je behoefte hebt aan momenten alleen met je kinderen. Dat zou geloof ik mijn insteek zijn in het gesprek als ik jou was: het is ook jouw dochter.

rutiel schreef op 20-09-2023 om 14:19:

Ik ben het wel eens met mijn voorgangers dat je vrouw zelf moet weten wanneer ze wil sporten, zeker als ze voor de opvang van jullie dochter een goede oplossing heeft gevonden. En dat lijkt zo te zijn.

Wel vind ik het jammer (en ook wel zorgelijk) dat zij jullie dochter niet gewoon bij jou thuis laat als zijzelf uitgaat. Het heeft toch iets vreemds dat ze jullie kind wel bij redelijk onbekende mensen van de sportschool achter wil laten (en straks vier dagen per week naar een kdv), maar niet bij jou als vader.

Ik kan me goed voorstellen dat je behoefte hebt aan momenten alleen met je kinderen. Dat zou geloof ik mijn insteek zijn in het gesprek als ik jou was: het is ook jouw dochter

De baby is 8 weken en krijgt wellicht nog volledige borstvoeding. Dan is dat helemaal niet gek.

Temet schreef op 20-09-2023 om 13:56:

Geheel ot

" Je kunt dan niet bv een eigen mini circuit draaien waarbij je 2 -3 machines tegelijk in gebruik hebt."

Doe dat nou maar liever helemaal niet. Of je moet de sportschool echt voor jezelf alleen hebben. Echt, het is zo irritant als je het apparaat van keuze niet kunt gebruiken omdat iemand daar zijn of haar handdoekje heeft laten liggen terwijl hij/zij ondertussen met een ander apparaat bezig is.
Als iemand een apparaat gebruikt en je moet wachten, dan is dat zo. Maar als iemand een apparaat bezet houdt maar het op dat moment niet gebruikt, dan is dat tamelijk hinderlijk voor de andere bezoekers.

'S morgens om 5:30 is het heel rustig en na 9:30 ook bij ons tot een uur of 12. Er zijn ook meerdere apparaten per oefening dus dat gaat prima. 

Nick90 schreef op 20-09-2023 om 13:07:

[..]

Ik heb toch meegedacht over een alternatief? Als ze ‘s avonds gaat kan ze zo lang trainen als ze wil, en nee het is niet heel kort want je mag je kind daar maximaal 3 uur achterlaten. Ik vind haar argument over fitgirls waar ze dan niet tussen wil niet heel overtuigend. Ik bedoel wat maakt dat nou uit? En ik vind het ook wel eens leuk om alleen te zijn met de kindjes.

Je denkt niet MEE over een alternatief, je denkt VOOR haar te kunnen beslissen wat zij moet doen en wat ze moet voelen. 


Ze mag jullie kind maximaal 3 uur achterlaten in de opvang dus het is niet kort zeg je.

Wat denk je? Ze is 9 maanden zwanger geweest, heeft een bevalling achter de rug en geeft borstvoeding en moet er in de nacht ook nog uit om te voeden, zou het haar lukken om om te kleden, ruim 2 en een half uur actief te zijn op toestellen, te douchen en weer aan te kleden, zodat de baby ook daadwerkelijk 3 uur in de opvang is? Natuurlijk niet!!!! Als ze de eerste keer een kwartier cardio kan doen en nog een kwartier krachttraining dan mag ze al heel blij zijn.



Jij vindt het argument om niet tussen de fitgirls te willen staan niet overtuigend? Besef je wel wat zwangerschap en op en neergaande hormonen met een vrouwenlijf en met de gevoelens van vrouwen (over hun eigen lijf) doen? Ze vindt zichzelf (te) dik, alles is een beetje uit proportie en dan is de confrontatie met fitgirls nou niet iets waar je op zit te wachten. Een nog slappe bolle buik, lekkende borsten, misschien nog wat pijn van hechtingen maakt het niet makkelijk om te gaan sporten en zeker niet tussen de fitgirls. Ik snap heel goed dat ze dat niet wil, het maakt toch wel degelijk wat uit! Wees blij dat ze na 2 maanden al wil beginnen met sporten en maak er niet zo'n drama van!


Ik ben na een maand of 4 in de avond gaan sporten, omdat de mogelijkheid van kinderopvang tijdens het sporten er nog niet was bij ons in het dorp zo'n 21 jaar geleden. Na een uurtje sporten in een groepje voor vrouwen die net een kind hadden gekregen was ik helemaal high van de adrenaline en dat was om te kunnen slapen ook geen succes. Voordat ik echt geslapen had was het tijd voor de nachtvoeding en na die voeding sliep ik ook niet meteen, vaak was dochter dan rond 5.30 alweer wakker voor de eerste ochtendvoeding.

Ik vind het een prima idee dat je vrouw overdag wil gaan sporten, veel beter voor het hele gezin en prima voor ons op het forum. Bij sporten in de avond voel ik het volgende topic alweer aankomen: Dat jij nachtrust tekort komt, omdat jij nu op moet draaien voor de eerste ochtendvoeding, omdat je vrouw nog te vast slaapt zo vroeg op de dag en dat je dat niet aankan: vroeg opstaan voor die voeding EN de hele dag werken.

Nick90

Nick90

21-09-2023 om 10:50 Topicstarter

Bakblik schreef op 20-09-2023 om 14:33:

[..]

Je denkt niet MEE over een alternatief, je denkt VOOR haar te kunnen beslissen wat zij moet doen en wat ze moet voelen.


Ze mag jullie kind maximaal 3 uur achterlaten in de opvang dus het is niet kort zeg je.

Wat denk je? Ze is 9 maanden zwanger geweest, heeft een bevalling achter de rug en geeft borstvoeding en moet er in de nacht ook nog uit om te voeden, zou het haar lukken om om te kleden, ruim 2 en een half uur actief te zijn op toestellen, te douchen en weer aan te kleden, zodat de baby ook daadwerkelijk 3 uur in de opvang is? Natuurlijk niet!!!! Als ze de eerste keer een kwartier cardio kan doen en nog een kwartier krachttraining dan mag ze al heel blij zijn.



Jij vindt het argument om niet tussen de fitgirls te willen staan niet overtuigend? Besef je wel wat zwangerschap en op en neergaande hormonen met een vrouwenlijf en met de gevoelens van vrouwen (over hun eigen lijf) doen? Ze vindt zichzelf (te) dik, alles is een beetje uit proportie en dan is de confrontatie met fitgirls nou niet iets waar je op zit te wachten. Een nog slappe bolle buik, lekkende borsten, misschien nog wat pijn van hechtingen maakt het niet makkelijk om te gaan sporten en zeker niet tussen de fitgirls. Ik snap heel goed dat ze dat niet wil, het maakt toch wel degelijk wat uit! Wees blij dat ze na 2 maanden al wil beginnen met sporten en maak er niet zo'n drama van!


Ik ben na een maand of 4 in de avond gaan sporten, omdat de mogelijkheid van kinderopvang tijdens het sporten er nog niet was bij ons in het dorp zo'n 21 jaar geleden. Na een uurtje sporten in een groepje voor vrouwen die net een kind hadden gekregen was ik helemaal high van de adrenaline en dat was om te kunnen slapen ook geen succes. Voordat ik echt geslapen had was het tijd voor de nachtvoeding en na die voeding sliep ik ook niet meteen, vaak was dochter dan rond 5.30 alweer wakker voor de eerste ochtendvoeding.

Ik vind het een prima idee dat je vrouw overdag wil gaan sporten, veel beter voor het hele gezin en prima voor ons op het forum. Bij sporten in de avond voel ik het volgende topic alweer aankomen: Dat jij nachtrust tekort komt, omdat jij nu op moet draaien voor de eerste ochtendvoeding, omdat je vrouw nog te vast slaapt zo vroeg op de dag en dat je dat niet aankan: vroeg opstaan voor die voeding EN de hele dag werken.

Ja oké moet ze maar doen wat ze wil, het kan me onderhand ook geen drol meer schelen. 

Nick90 schreef op 21-09-2023 om 10:50:

[..]

Ja oké moet ze maar doen wat ze wil, het kan me onderhand ook geen drol meer schelen.

Je kan ook jouw zorgen uitten. Dat je 3 uur bijvoorbeeld lang vind en dus openlijk bespreken wat zij een fijne tijdsduur vindt en wat jij daarvan vindt. Hetzelfde kan je voor het moment van de dag, avond heeft ze aangegeven niet fijn te vinden maar jij kan wel openlijk bespreken dat je liever een rustiger moment hebt onder schooltijd (zodat er geen 4+ is), of misschien juist vroege ochtend/late middag zodat jij vooraf/na werk de opvang kan doen. 

Zo kom je tot een gezamenlijke oplossing en begrip voor elkaar. Tussen zwart en wit zit een scala aan grijze oplossingen waar jullie je beide comfortabel bij voelen. 

Nick90 schreef op 21-09-2023 om 10:50:

[..]

Ja oké moet ze maar doen wat ze wil, het kan me onderhand ook geen drol meer schelen.

Begrijp me goed,  het is helemaal prima dat je bezorgd bent en wil waken over de gezondheid van je vrouw en je kindje.  Maar hoe jij de dingen soms hier neerschrijft geeft mij de indruk dat je er maar van 1 kant naar kan kijken.

Als in: jouw visie is de beste en dat moet je vrouw maar accepteren.  Er is in jouw schrijfsels geen begrip te lezen voor wat je vrouw wil. 

Zij wil overdag sporten jij wil dat ze in de avond gaat, omdat je de opvang op de sportschool niks vindt.  Dat mag jij vinden maar zij heeft ook het recht om te vinden dat die opvang helemaal prima is. 

Je moet SAMEN met haar proberen te komen tot een compromis! Zonder de belangen van jouw kind,  jouw vrouw en jezelf uit het oog te verliezen.  Liefst ook in die volgorde. Jouw kindje moet veilig zijn en goed worden verzorgd, jouw vrouw moet zich veilig voelen tussen de andere sportende mensen en tot slot moet jij vrede hebben met de gekozen oplossing. 

Hoe lang zal het nou duren? Ze gaat sporten dus veel langer dan een uur zal het niet duren. Kans is groot dat doordat het kind in de wagen/autostoel zat dat het is ingedut en pas wakker wordt als ma allang klaar is.

Denk mee in (echte!) alternatieven en luister naar haar. Nu probeer je jouw zin door te drukken en laat je duidelijk zien dat je haar niet serieus neemt. Bekijk wat er allemaal wel kan. Ga zelf een uurtje later werken of bespreek hoe zij het voor zich ziet. Als de baby van te voren gevoed en verschoond is zal de baby waarschijnlijk vooral slapen of een beetje om zich heen kijken. Zorgtaken zijn dan niet nodig, en als die wel nodig zijn kan moeder er meteen bij zijn. 

Het enige wat ik aan haar zou vragen is zich van te voren even in te lezen over sporten na de bevalling (en dus niet ook op dit punt jouw zin door te drukken), omdat te snel fanatiek beginnen met sporten ook schade toe kan brengen. 

Nick90 schreef op 21-09-2023 om 10:50:

[..]

Ja oké moet ze maar doen wat ze wil, het kan me onderhand ook geen drol meer schelen.

Mooi, probleem opgelost dan 

Nick90 schreef op 21-09-2023 om 10:50:

[..]

Ja oké moet ze maar doen wat ze wil, het kan me onderhand ook geen drol meer schelen.

Misschien kun je mee naar de opvang, want je reageert weer als een kleuter.


Nick90

Nick90

21-09-2023 om 18:30 Topicstarter

Bakblik schreef op 21-09-2023 om 11:39:

[..]

Begrijp me goed, het is helemaal prima dat je bezorgd bent en wil waken over de gezondheid van je vrouw en je kindje. Maar hoe jij de dingen soms hier neerschrijft geeft mij de indruk dat je er maar van 1 kant naar kan kijken.

Als in: jouw visie is de beste en dat moet je vrouw maar accepteren. Er is in jouw schrijfsels geen begrip te lezen voor wat je vrouw wil.

Zij wil overdag sporten jij wil dat ze in de avond gaat, omdat je de opvang op de sportschool niks vindt. Dat mag jij vinden maar zij heeft ook het recht om te vinden dat die opvang helemaal prima is.

Je moet SAMEN met haar proberen te komen tot een compromis! Zonder de belangen van jouw kind, jouw vrouw en jezelf uit het oog te verliezen. Liefst ook in die volgorde. Jouw kindje moet veilig zijn en goed worden verzorgd, jouw vrouw moet zich veilig voelen tussen de andere sportende mensen en tot slot moet jij vrede hebben met de gekozen oplossing.

Nee ik heb echt wel begrip voor wat zij wil hoor! En in dit geval acht zij mij blijkbaar niet goed genoeg om voor onze baby te zorgen. En het spijt haar zelf ook en ze weet niet wat te doen met haar gevoelens. Ik voel me iig erg kut hierbij 

Nick90 schreef op 21-09-2023 om 18:30:

[..]

Nee ik heb echt wel begrip voor wat zij wil hoor! En in dit geval acht zij mij blijkbaar niet goed genoeg om voor onze baby te zorgen. En het spijt haar zelf ook en ze weet niet wat te doen met haar gevoelens. Ik voel me iig erg kut hierbij

Dat is nog wat oermoederdrift. Je kind alleen zelf willen verzorgen/voeden/troosten.  Als ze de kleine meeneemt naar de sportschool kunnen ze haar oproepen als er iets is en kan ze zelf de luier verschonen, troosten of voeden. Ze zit nog bomvol hormonen die "rare" dingen met haar doen. Dat gaat wel over als ze helemaal ontzwangert is over een half jaar of zo. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.