Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

2,5 en nog 's nachts drinken

Hallo...
Zou graag tips willen...
Ik slaap al jaren slecht, dit doordat mijn zoontje van 2,5 niet doorslaapt en wil drinken ! Het is begonnen toen ie een half jaar lang alleen maar gehuild heeft snachts... we probeerden alles! Maar nu ben ik zoooo moe... en ondanks dat ik ook mijn man eruit stuur, maakt niet uit! Het feit is dat hij alleen maar drinken van mij wil..en ipv dat mijn man m aanpakt, komt ie terug en zegt hij vraagt naar jou!! Dus nu... moet ik er ook nog eens elke nacht uit!!! het grote probleem is dat ik dan niet meer kan slapen als ik eenmaal eruit geweest ben, wat dus voor nog meer vermoeidheid zorgt...
Heb al een x een burnout gehad door het niet slapen wil dat niet nog een keer... hoe los ik dit op? zelfs mijn moeheid is moe....
groetjes Lucy

barvaux

barvaux

19-06-2015 om 02:46

tja

Er helpt maar 1 ding: de strenge aanpak en wellicht kun jij daarvoor een paar dagen logeren bij iemand? Dan moet je man hem niets meer geven en na 1 3 5 7 etc min even snel zijn kamer ingaan en vriendeljk zeggen dat hij moet slapen. In de meeste gevallen hebben ze dat binnen een week door.

mama2

mama2

19-06-2015 om 09:03

Eens met barvaux

Hij wil niet drinken, hij heeft geen drinken nodig, het is hem aangeleerd en dus staat zijn biologische wekker erop ingesteld.

Je red het niet meer dus het is heel goed dat je het nu gaat veranderen voor je er zelf echt aan onderdoor gaat en inderdaad is er maar 1 mogelijkheid en dat is niet meer voldoen aan wat hij "wil". Je kan inderdaad gaan logeren, maar wellicht gaat het dan gewoon weer door als hij merkt dat je er wel weer ben. Wat geef je hem te drinken? Mijn vriendin heeft dit ook aan de hand gehad (beetje om dezelfde reden) en die heeft een baby flesje met water naast haar dochtertje neergezet en is de 1e nacht eruit gegaan om haar dochter eraan te herinneren dat ze zelf nu het drinken kan pakken. Nacht 2 is ze eruit gegaan zonder iets te zeggen en het flesje gegeven en de 3e nacht is ze in bed gebleven. Nacht 4 hoorde ze niets meer....

Succes hoor!

Noet

Noet

19-06-2015 om 09:19

wil niet / heeft niet nodig

hordes mensen die 's nachts iets willen drinken en dat ook doen. Ook 's nachts nog iets eten is heel gewoon.
De oplossing van mama2 is beter, aanleren dat ze het zelf kunnen.

zo rond 2 -3 heeft mijn dochter ook een tijd niet alleen een fles water (nu nog steeds) maar ook een boterham naast haar bed gehad. Ze werd letterlijk wakker van de honger. En toch had ze 's avonds dan goed gegeten.

Inderdaad

Mijn kinderen wilden tot een jaar of vier nog s'nachts drinken.
Ik gaf ze om 23.00 uur nog een bekertje karnemelk met fruit en dan was het soms s'ochtends om een uur of 5 weer. In een tuitbekertje.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-06-2015 om 09:57

oud genoeg

Hij is oud genoeg om zelf drinken te pakken. Dus ik zou als hij nog in een ledikant ligt overgaan op een groter bed ( eventueel junior) en op een tafeltje een tuitbeker water zetten. Klink van de deur omhoog en hem uitleggen dat ze nu groot genoeg is om zelf te pakken wat hij nodig heeft.
En afspreken met je man dat hij bij eventueel gebrul eruit moet gaan en niet naar jou moet gaan roepen.

Uit logeren gaan om deze reden vind ik voor een kind van 2,5 jaar erg naar. Hij kan zich dan wel heel erg in de steek gelaten voelen.

Marie

Marie

19-06-2015 om 11:27

Anti-lekbeker met water in bed

Onze dochter heeft dat ook een tijdje gedaan. Toen gewoon anti-lekbeker met water in hoekje van bed gezet en gezegd dat als ze dorst heeft zelf de beker kon pakken.

Uit logeren sturen wil ook nog wel eens helpen om bepaalde patronen te doorbreken en om zelf tot rust te komen.

Barvaux

Barvaux

19-06-2015 om 16:56

Logeren is naar?

Een moeder die het niet meer vol kan houden, dát is naar en als ze denkt dat het beter gaat als ze er niet is is dat juist de manier om het te doorbreken. Zo ver ben ik niet gekomen want wij zijn met deze methode begonnen met 21 maanden (ook borstvoeding 's nachts).

Water naast het bedje kan natuurlijk, geen probleem maar de meeste kinderen hebben geen dorst, ze hebben alleen niet geleerd om zelf verder te slapen als ze wakker worden en hebben daar een borst bij nodig of andere aandacht.

Barvaux

Barvaux

19-06-2015 om 16:58

dus

Is werken gaan en je kind bij de oppas laten dan ook 'naar'? Waarom mag je dan opeens je kind niet achterlaten bij de vader van het kind? Wat vreemd dat je daarmee dan meteen een kind krijgt wat zich in de steek gelaten voelt? Het is toch algemeen advies dat als je een kind wil wennen aan de fles je dat niet als moeder moet doen als je altijd borstvoeding hebt gegeven en aangezien de vader in dit verhaal niet in staat is het zelf op te lossen help je je kind, je man én je zelf door uit logeren te gaan TENZIJ je mans genoeg bent om tegen je kind nee te zeggen voor een aantal nachten achter elkaar.

Noet

Noet

19-06-2015 om 16:58

barveaux

Waar lees jij dat het om borstvoeding zou gaan?

Barvaux

Barvaux

19-06-2015 om 17:10

Je hebt gelijk

dat staat er niet als ik het zo terug lees.

Dat maakt het wat eenvoudiger maar zonder een strenge consequente vader gaat het niet werken, dat is duidelijk.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-06-2015 om 17:39

Barveaux

Kalm aan

In mijn ogen is een kind van 2,5 geen baby meer. Die snapt denk ik best wel dat mama weg is, omdat kind dan 's nachts niet meer om haar kan roepen. Ik vond mijn peuters al best bijdehand nl. Ik zou dat zelf best naar vinden.

En ik denk ook niet dat het wat oplost. Aangezien moeder hier al 2,5 jaar aan toegeeft lijkt mij dat zij dan ook degene moet zijn die er een andere draai aan geeft.

Noet

Noet

19-06-2015 om 21:31

Dendy

maar het vraagt wel een vader die niet toegeeft aan een peuter. Want hij roept moeder er steeds weer bij. Die dan ook toegeeft.....

Ofwel famieliestrategiebepaling van de ouders en dan uitvoeren.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-06-2015 om 21:47

Noet

Dat ben ik met je eens. En het dan uitvoeren als ze vakantie hebben, dan kunnen ze iig uitslapen.

four

four

19-06-2015 om 22:00

is niet meer voeden wel de oplossing?

Ik had een kind met een vergelijkbaar slaappatroon. Maar dan wel eentje die 's nachts geen eten kreeg. Dat was immers niet nodig. Ik was door ook volhoudend in, maar dat hielp niet bij het beter slapen. Bij de volgende heb ik het dus ook bewust anders aangepakt. Deze baby, en later dreumes en peuter kreeg eten bij de eerste kik. Zo hoefden we allebei nauwelijks wakker te worden, en was haar complete slaappatroon veel beter dan dat van de eerste. Ergens voor haar derde verjaardag is ze opgehouden met vragen.

Bij de eerste was ik na een aantal jaren gebroken nachten compleet uitgeput. Bij de tweede hadden we een veel beter slaappatroon juist met nachtvoeding.

Noet

Noet

19-06-2015 om 22:07

four

oor jou dezelfde vraag: waar lees je dat het om borstvoeding gaat?

four

four

19-06-2015 om 22:34

borstvoeding?

Waar lees jij dat ik het heb over borstvoeding?

Tine

Tine

20-06-2015 om 17:25

Four, gaat niet werken

voor Lucy32. Ze schrijft dat ze niet meer kan inslapen als ze wakker is geweest en daardoor oververmoeid wordt. Papa de honneurs laten waarnemen werkt ook niet want die komt terug met de mededeling 'hij vraagt naar jou' en dan moet ze alsnog wakker worden.
Dus, of kind leren zelf water te pakken of papa leren dat hij het regelt met zoon en mama laat slapen.

dc

dc

20-06-2015 om 17:43

ook tuitbeker

Mijn 2e, die nu 7 is, wordt nog steeds elke nacht wakker en drinkt een sloot water. Vanaf dat hij het kon, had hij een tuitbeker in bed, en nu gaat hij zelf naar de badkamer.

En als je er bijna aan onderdoor gaat, dan zou ik wel even een paar nachten uit logeren gaan, of overdags bijslapen. Als jij eraan onderdoorgaat, dan is het pas echt slecht voor je kind. En slaapgebrek is echt vreselijk.

Sanne

Sanne

20-06-2015 om 21:35

Hup

Hup, dat patroon doorbreken. Mama komt niet meer 's nachts.
Als je man zijn rug niet recht kan houden, moet jij dat doen.
Niet zo over je grenzen heen laten gaan, daar help je niemand mee.
Aankondigen, desnoods uit logeren gaan of vrij nemen, en doorzetten.
Één keer toch doen en je bent weer een half jaar de sjaak.

greet

greet

20-06-2015 om 23:13

zelf trok ik het

niet meer zo, en ben met bv gestopt voor de kinderen 2 waren. Weet niet of het over bv gaat, maar nachtvoedingen waren hier over toen ik stopte met bv. (Water zelf bij de hand, wel bij eentje een poos errug vroege ontbijtjes etc..)
Maar toch, wat four zegt, daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Kinderen stoppen ook vanzelf wel met nachtvoedingen. Hier is sprake van een kind dat al slecht sliep in verleden en het gezin wakker hield. Stoppen met voeden kan helpen, maar kan ook funest zijn en de slaapproblemen laten terugkeren.
Ik zou, maar dat heb ik sowieso veel gedaan, gewoon een poos samen gaan slapen. Opdat het je weinig kost 's nachts. Ik ben zo moe 's nachts, dat ik altijd minimale aandacht gaf en gelijk weer in slaap viel, dit stimuleerde de kinderen ook altijd om verder te slapen. Toen ze wat ouder werden kwamen ze zelf bij ons in bed kruipen 's nachts, ik merkte het niet eens.

Liena

Liena

22-06-2015 om 22:59

hier

Ik zal ook kiezen voor de harde aanpak. Je biedt hem nu een patroon wat voor jou niet langer werkt en waar jullie beide in vast zitten. Geef hem de keuze om een eigen beker drinken naast zijn bed te hebben staan, dan kan hij eventueel zelf een slokje nemen als hij toch wakker wordt. Mijn ervaring is dat je dit het beste zo snel mogelijk kunt aanpakken. Zo had een van mijn kinderen ooit de gewoonte om om zes uur in de ochtend iedereen te wekken door een haan na te doen. Door consequent te zeggen dat je er niet op ingaat en verder ook niet meer op reageren. Je geeft gewoon bij hem aan dat hij de mogelijkheid heeft om drinken te nemen en anders kan hij weer gaan slapen. En misschien een wekkertje met een lampje om hem te laten zien hoe laat hij wel naar jullie toe mag komen?

lucy32

lucy32

24-06-2015 om 20:26 Topicstarter

bedankt!!!

Bedankt voor alle reacties... sorry voor mijn late reactie!! Mn telefoon vernieuwde niet...!! Super bedankt voor alle tips!
t gaat ietsje btr... maar ook al wil/krijgt hij geen drinken, dan nog wordt ie wakker en roept of schreeuwt..

moreen

moreen

29-06-2015 om 10:46

oh en...

tips hierover heb je vast genoeg. Wat ik nog even mee wil geven is dat als het bij jullie vanzelfsprekend is dat Mama komt, omdat zoon lief dat wil en papa zich dus zo laat wegsturen.....dan gaan er nog een heleboel meer problemen en probleempjes komen met jullie prinsje!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.