Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-10-2015 om 09:13

Kinderfeest gezocht

Onze zoon wordt eind december 7 en ik kan niets speciaals bedenken voor zijn kinderfeest. We hebben het de afgelopen jaren steeds pas in het voorjaar gevaert, maar hij wil het dit jaar liever wat eerder.

Er zijn best leuke dingen te bedenken bij ons in de omgeving, maar die zijn wel allemaal buiten en dat gaat niet in januari.

Ik zoek dus een superkinderfeest, beetje midden nederland. Of thuis, maar dan wil ik wel entertainment inhuren.
Zoon houdt absoluut niet van knutselaktiviteiten!

Angela67

Angela67

10-10-2015 om 17:29

januarikind

hier ook een januarikind, en toch wel vaak een buitenactiviteit gehad maar dan wel met plan b (en deels binnen/deels buiten).
De leukste was in het scoutinghuis op zondagmiddag inclusief kampvuur buiten en frieten erbij. ik denk ook een jaar of 7 of 8.
Sowieso is iets met vuurkorf leuk, en als het niet regent is natuurlijk een speurtocht (in de schemering voor de helden ) ook goed te doen. In groep 7 of 8 een speurtocht écht in het donkere bos en dat vonden ze eng .
Ooit een dinosaurusspeurtocht met eerst tshirt verven (8 jongetjes van 6 jaar die allemaal toch trouw schilderden) en dan dino-eieren zoeken die we zelf van gips hadden gemaakt.

dus ik denk: toch iets met buiten doen, en binnen tom en jerry filmpjes. En als je zoiets als een scoutinghuisje of een kantine kan regelen dan kunnen ze ook nog 'rennen' binnen etc.

gr Angela

gr Angela

Beertje37

Beertje37

10-10-2015 om 19:06

Museum

Wij gaan vaak naar een museum. In het midden van het land organiseren het spoorwegmuseum en het nationaal militair museum kinderfeestjes. Dierentuin is ook altijd leuk! Bij ons on de buurt organiseert little gym ook kinderfeestjes.

Katniss

Katniss

10-10-2015 om 19:11

Lasergamen

Mijn dochter heeft de laatste keer gelasergamed. Was speciaal voor kinderen met aangepaste pakken en een kindvriendelijk parcours.
Een vriendje had thuis een mevrouw uitgenodigd met slangen, spinnen en andere leuke dieren. Dat was ook een succes.

Tango

Tango

11-10-2015 om 22:29

Verkeerde plek.

Ik zou even vragen of je draadje verplaatst kan worden naar basisschoolleeftijd, want hij staat nu in dreumes en peutertijd. Daar zitten natuurlijk niet altijd de experts op kinderfeestjesgebied.
Ook even wat tips: gymzaal huren, binnenspeeltuin of bowlen. Is een beetje wat we hier zoal hebben gedaan. Zoon had onlangs zijn partijtje bij een indoor midgetgolf (glow in de dark, ook erg leuk) en toen bleek dat ook binnenspeeltuinen voor 10 en 11 jarigen nog steeds leuk zijn. Het midgetgolfgebeuren zit aan een overdekte speeltuin vast en in dat gedeelte gingen we ook eten. Niet heel handig georganiseerd vonden wij, want houd dan maar eens 8 kinderen tegen die willen trampoline springen, klimmen en klauteren.
Maar dat even terzijde.

creabea

creabea

12-10-2015 om 14:13

binnenspeeltuin (ot)

"....en toen bleek dat ook binnenspeeltuinen voor 10 en 11 jarigen nog steeds leuk zijn."

Ach welja, als ze met vriendjes zijn houden ze het best nog tot de brugklas vol in de speeltuin volgens mij! Met een klein broertje of zusje mee is niks meer aan natuurlijk

angel3

angel3

14-10-2015 om 12:33

samsam

Kijk es bij SAMSAM. Een sportcentrum voor kids. Voetballen, trampo's, biljarten, klimmen, squashen. Alles kunnen ze er doen!

even wat ideeen

Zoon heeft vandaag kinderfeest (is 7 geworden) en we gaan dadelijk naar de binnenspeeltuin. Die heb je overal en ze hebben altijd wel een kinderfeest arrangement.

Vorig jaar heeft hij een kinderfeest op de boerderij gehad, een ander kinderfeest was in de bossen met speurtocht van Oerrr, zij hebben verschillende speurtochten voor heel Nederland, bij weer iemand anders hadden ze uilen spuugballen, deze hebben ze eerst in de tuin gezocht en daarna mochten ze die uitpluizen. Gevonden botjes warden op een papier geplakt.

Vorig jaar hebben we met zoon's verjaardag een speurtocht naar de bus gedaan. Met de bus zijn we naar een friettent geweest waar ze een binnenspeeltuin bij hebben.

Dochter is wordt eind oktober 5 en zij krijgt een Halloweenfeest op 31 oktober, een griezelfeest kan natuurlijk altijd. We gaan cake versieren met griezelsnoep (octopussen, wormen enz), ik zorg voor witte t-shirts en lichtgevende ballen. Het t-shirt om de bal heen binden met touw om een hoofd te maken en daarna kunnen ze de spoken met textielstiften versieren. Daarna speurtocht, mocht het slecht weer zijn worden het spelletjes binnen of een film. Als afsluiter frietjes eten. Het huis versier ik met Halloween decoratie

schaatsen

Lekker naar de ijsbaan en schaatsen maar. Dit hebben wij wel drie keer gedaan met twee winterjarigen. Een keer naar gewone ijsbaan, een keer naar de funijsbaan in Den Bosch en een keer op een dorpsschaatsbaan tijdens de kersttijd. Altijd heel gezellig. Warme chocomel toe. Mmm. Zelf schaatsten wij ook mee. Manlief liet zich dan soms expres vallen om de beginnende schaatsertjes aan het lachen te maken. Mooie herinneringen. ..

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-10-2015 om 07:15

Reptielenfeest

Het wordt een reptielenfeest. Met enge beesten thuis.

Zoon vindt dat prachtig. Ik hoop de gastjes ook

feestje

Mijn zoon van 8 was vorig schooljaar uitgenodigd voor zo'n reptielenfeest. We hebben daar nu spijt van. Elke keer als hij maar ergens iets denkt te zien over of met reptielen wordt hij weer extreem enthousiast en is hij letterlijk uren niet meer stil te krijgen. Dus weet waar je aan begint

Moeder

Moeder

22-10-2015 om 10:33

wellicht nog een leuke tip

Ik las in de krant dat er in Nieuw-Vennep de eerste indoor voetmidgetgolf is geopend (nee ik heb geen aandelen). Lijkt me erg leuk voor een kinderfeestje.

http://midgetvoetgolf.nl/

carootje

carootje

22-10-2015 om 10:45

Leuk, reptielenfeestje!

wilde ik ook als optie geven!

Weet je al waar/hoe? Mijn zoon gaf afgelopen voorjaar (werd ook 7) een reptielenfeestje via exotus serpenti, was erg leuk!
Zoon is gek van slangen, dus voor hem was het helemaal geweldig, maar ook de gasten vonden het echt leuk en spannend!

Succes!

Mams

Mams

18-04-2016 om 11:51

Ook leuk

Wij hebben vorig jaar een feestje gegeven bij Happy Italy: pizza bakken en daarna je eigen pizza ook lekker zelf opeten natuurlijk

Was erg leuk!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.