Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-05-2023 om 12:33
Een tijdje geleden las ik in een ander topic (weet niet meer welk) dat een aantal mensen zich ergeren als kleine kinderen in de supermarkt een broodje eten nog voordat ze voorbij de kassa zijn. Een broodje dat nog niet betaald is dus.
Nu is dat iets dat ik van huis uit gewend ben om te doen. Als klein kind kreeg ik een broodje van mijn moeder tijdens het boodschappen doen. En nu ik zelf een dreumes heb geef ik het haar. Met het voordeel dat ze dan toch zo'n 10 min netjes in het zitje van de boodschappenkar blijft zitten. Het broodje scan ik al wel en wordt vanzelfsprekend op het eind gewoon afgerekend. Ik zie andere ouders dat ook doen.
Het is werkelijk nooit in me opgekomen dat dat asociaal zou zijn. Heb er eerder nooit bij nagedacht. Het was gewoon iets dat ik deed. Maar sinds ik het hier las moet ik er telkens aan denken. En vraag ik me af of het winkelende publiek zich met massaal aan mijn gedrag ergert. Dus nu maar eens een topic over dit zeer belangrijke onderwerp.
11-06-2023 om 12:54
Meesje schreef op 11-06-2023 om 12:41:
Hahaha, ben blij dat je geinspireerd bent geraakt Ik denk er over binnenkort een keer mijn brood te betalen! Maar twijfel nog wel. Mss idd naar een andere supermarkt gaan, wil geen naam krijgen.
Nee, je kan niet voorzichtig genoeg zijn met je reputatie.
En daarom zou het mij juist in die ene supermarkt een rotzorg moeten zijn… maarja.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.