Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Waarheen op vakantie alleen met 4 jarige zoontje

Ik ben een paar weken vrij in Maart, maar mijn man niet. Nu wil ik wel een klein weekje / paar dagen weg met mijn zoontje. Alleen waarheen? Vliegen durf ik denk ik wel want daar is de zon. Een auto huren liever niet. Wat zou leuk zijn?? Best spannend ook.


Gingergirl schreef op 28-02-2024 om 07:20:

[..]

Nogmaals er wordt niet met gemak suggesties gegeven, er wordt simpelweg antwoord gegeven op haar vraag en daar is dit forum voor. Maar goed dat schijnt erg moeilijk te zijn.

Idd, en dan kun je 1x op een rustige manier aangeven dat het misschien verstandig is om niet te vliegen ivm klimaat maar niet op de hysterische manier die nu aangeslagen wordt.

Dat zaadje is echt wel geplant bij de meesten maar ontkiemen van zaadjes duurt een tijdje. En dan moet je rustig water blijven geven anders spoelt het weg.

Voor een paar dagen zou ik vooral ook naar reistijd kijken. Uren wachten op een vliegveld met een klein kind lijkt me niks. Als je vier dagen gaat en je bent al bijna twee dagen kwijt met reizen, zou ik liever iets dichterbij zoeken of wat langer gaan zodat het meer de moeite waard is en je ook nog tijd hebt om ter plekke iets te gaan doen en ook echt wat van de omgeving te zien.

Ysenda schreef op 28-02-2024 om 07:58:

[..]

Idd, en dan kun je 1x op een rustige manier aangeven dat het misschien verstandig is om niet te vliegen ivm klimaat maar niet op de hysterische manier die nu aangeslagen wordt.

Dat zaadje is echt wel geplant bij de meesten maar ontkiemen van zaadjes duurt een tijdje. En dan moet je rustig water blijven geven anders spoelt het weg.

Ik ben benieuwd of het met dit ook zo gaat, dat we over een jaar of wat ‘allemaal’ vinden dat het asociaal of onethisch is. De tijd zal het leren.

Wordt wel saai dan. Het is tegenwoordig ook normaal dat je met een dik pak aan thuis in de kou zit. Vroeger was dat fijner en nog goedkoper ook.

Loezzie schreef op 28-02-2024 om 06:11:

[..]

Sorry hoor, naar de vraag was toch niet is het ethisch verantwoord als ik met met kind op (vlieg)vakantie ga!

De vraag was om tips naar een zonnige bestemming.

Helaas wonen we niet in een land waar zon is gegarandeerd in de meivakantie en al helemaal niet in maart.

Ik snap niet zo goed waarom deze discussie hier gevierd moet worden. Waarom niet gewoon antwoorden op de vraag?



To vroeg trouwens niet specifiek naar een zonnige bestemming. Zie openingsposting.

Jesse_1 schreef op 28-02-2024 om 18:35:

[..]

To vroeg trouwens niet specifiek naar een zonnige bestemming. Zie openingsposting.



Vliegen durf ik denk ik wel want daar is de zon.

Dit was toch vrij duidelijk.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 28-02-2024 om 20:26:

[..]



Vliegen durf ik denk ik wel want daar is de zon.

Dit was toch vrij duidelijk.

Het is maar wat je wil lezen. Ze geeft alleen maar aan dat vliegen ook een optie is.

De combinatie van klein weekje/paar dagen en een zoontje van 4, maakt voor mij de keuze voor vliegen juist helemaal niet voor de hand liggend.



Jesse_1 schreef op 28-02-2024 om 20:42:

[..]

Het is maar wat je wil lezen. Ze geeft alleen maar aan dat vliegen ook een optie is.

De combinatie van klein weekje/paar dagen en een zoontje van 4, maakt voor mij de keuze voor vliegen juist helemaal niet voor de hand liggend.



Daarom zegt ze er ook bij " daar is de zon".

Als je in maart een paar dagen naar de zon wilt kom je wel snel uit op vliegen. 

kapen jullie anders ff dit topic met een discussie waar TO iig niet om gevraagd heeft…

Jesse_1 schreef op 28-02-2024 om 20:42:

[..]

Het is maar wat je wil lezen. Ze geeft alleen maar aan dat vliegen ook een optie is.

De combinatie van klein weekje/paar dagen en een zoontje van 4, maakt voor mij de keuze voor vliegen juist helemaal niet voor de hand liggend.



Mijn zoon vond het altijd geweldig om te gaan vliegen. Vanaf dat hij 1,5 jaar was vlogen we elk jaar met hem. Ook op het vliegveld vond hij het leuk. Lekker ergens wat eten en drinken en vliegtuigen kijken.

Ik zou naar Westhove gaan: https://www.stayokay.com/nl/hostel/domburg?utm_source=GMBlisting&utm_medium=organic
Een prachtig spannend middeleeuws kasteel midden in een mooi landschap. 10 minuten lopen van zee. Heerlijk voor zo'n joch om te spelen want er zijn ook andere kinderen. Gezellig voor moeder want je hebt snel aanspraak. Hele lage stressfactor en stoer   Met vier jaar is het al snel heel spannend en geweldig. 
Ennuh je hoeft niet te vliegen waardoor je weliswaar een kleine maar positieve bijdrage levert aan de toekomst van je kind. 

Lexus schreef op 29-02-2024 om 10:43:

Ik zou naar Westhove gaan: https://www.stayokay.com/nl/hostel/domburg?utm_source=GMBlisting&utm_medium=organic
Een prachtig spannend middeleeuws kasteel midden in een mooi landschap. 10 minuten lopen van zee. Heerlijk voor zo'n joch om te spelen want er zijn ook andere kinderen. Gezellig voor moeder want je hebt snel aanspraak. Hele lage stressfactor en stoer Met vier jaar is het al snel heel spannend en geweldig.
Ennuh je hoeft niet te vliegen waardoor je weliswaar een kleine maar positieve bijdrage levert aan de toekomst van je kind.

In maart?

Gebruikersnaaminvullen schreef op 29-02-2024 om 14:31:

[..]

In maart?

altijd mooi en avontuurlijk

Lexus schreef op 29-02-2024 om 17:21:

[..]

altijd mooi en avontuurlijk

Zeker, maar ik zou midden in maart niet rekenen op grote drukte aan andere moeders met kinderen, want de meesten hebben dan geen vakantie.

MamaE schreef op 29-02-2024 om 17:30:

[..]

Zeker, maar ik zou midden in maart niet rekenen op grote drukte aan andere moeders met kinderen, want de meesten hebben dan geen vakantie.

 Toch wel hoor, sowieso in de Paasvakantie, maar op andere momenten zullen er ws ook Duitse mensen zijn

Lexus schreef op 29-02-2024 om 18:40:

[..]

Toch wel hoor, sowieso in de Paasvakantie, maar op andere momenten zullen er ws ook Duitse mensen zijn

Pasen is pas 31 maart en wellicht dan wat laat voor TO. Er is ook geen Paasvakantie, alleen dat weekend. Het is inderdaad een mooie plek maar wel erg weersafhankelijk en dat is dan wel een risico. Ik zou daar zelf nooit in maart heen gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.