Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke, grappige en gekke kinder-uitspraken

Kind (net 6 jaar) en ik zitten the Passion te kijken. 
We kijken the Passion. Judas wordt voorgesteld als "een echt alfamannetje". Zegt kind: "ik weet wat een alfamannetje is, dat is een soort kabouter"

Wat voor grappige, leuke, gekke, vreemde, gênante, vreemde of wijze uitspraken heeft jouw kind wel eens gezegd? 


We gingen over de grens... en toen zei onze toen 4 jarige... waar zijn de douaantjes?

Toepasselijk dit weekend: mijn dochter toen ze vier was en moest wennen na zomertijd: mama, jij moet maar niet meer aan de klok zitten.

citroentje schreef op 30-03-2024 om 14:02:

Toepasselijk dit weekend: mijn dochter toen ze vier was en moest wennen na zomertijd: mama, jij moet maar niet meer aan de klok zitten.

Mijn puber vandaag: Mam hier zijn bloemen voor je verjaardag maar ik heb wel een foutje gemaakt.  Sorry er zitten hyacinten in. Dat had ik pas door toen ik ermee op schoot in de bus zat.  Het boeketje was mooi en ik twijfelde al.  Heb je het niet even gevraagd dan?  Nee joh dat staat wel heel raar dat je dat als Nederlands meisje moet vragen. 

Moet gezegd,  zonder blad en nog niet goed open zien ze er niet uit als de hyacinten die we kennen van de velden hier. 

Mijn kleinzoon toen hij net geen 3 j was:
" Mannen met baarden kunnen niet praten"!

Mijn oudste kleinzoon toen hij 4j was: "Oma, een spook draagt altijd een laken!"

Bij een fontein: het regent omhoog!

Bij het 'verstoppertje' spelen op een plein met veel bomen:
"Oma, deze boom is dik genoeg om je achter te verstoppen'......

Toen ik nog werkte in "mijn" schooltje zei een kleuter; "Mijn huis woont naast het zwembad".

Mijn dochter van toen 4 toen we langs het Groninger Museum liepen: Ja mama, het is een echt museum want hij staat in de zee!  

"Waarom vragen ontvoerders altijd los geld? Bankbiljetten zijn toch veel gemakkelijker?"

Zoon was 13...

Mijn buurmeisje, 4 jaar: "Zwaankip, waarom ben jij zo oud"? Ik vroeg haar: "hoe oud denk je dat ik ben"? 
Meisje: "Ik ben 4 maar jij bent groter dan ik. Jij bent 9 j"! 

(Peuter) mama hou oud ben ik als jij dood bent?

papa jij gaat ook dood he net als opa.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.