Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Pien

Pien

18-11-2014 om 15:07

Verbaal/performaal kloof


bieb63

bieb63

26-05-2015 om 21:51

Ik zie wel duidelijk de gevolgen van kloof bij ons kind

Kloof bij ons kind: V laag, P hoog (ca. 30 punten). Wat wij zien en concluderen:
Engels heel slecht (totaal geen gevoel voor die taal en dat moet je hebben bij Engels). Frans goed (technische taal, kwestie van stampen en regeltjes). Duits redelijk goed (ook veel duidelijke regels en uiteraard veel herkenbaar wbt woorden met NL). Rekentoets: hangen en wurgen (ondanks dat ik niet begrijp waarom, hoort dat dus blijkbaar bij V). Wiskunde uitstekend.. (P dus). Overige vakken (zoals bio, AK e.d.) gaan moeizaam. En dat is het frustrerende, ze begrijpt het uitstekend, maar..... ze heeft enorm veel moeite de antwoorden/verklaringen duidelijk op schrift te zetten. Hier zie ik dus duidelijk wel de P/V kloof en de gevolgen.

Pieter

Ik kreeg een paar jaar geleden een IQ test thuis (van zoon) waarin werd gesproken over een V/P kloof van... jawel... 7 punten!!!

Heb het direct uit het rapport laten schrappen. Sommige -peuten en -ogen weten blijkbaar zelf niet waar ze het over hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.