Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Puber / jongeren vakantie

Dochter wil samen met haar vriend op vakantie, met zijn tweetjes. Het liefst willen ze gaan wandelen in Noorwegen, maar dat zit er budgettair niet in. Dus zijn ze op zoek gegaan naar een betaalbaar alternatief.
Helaas blijken dat vooral strand/feest reizen te zijn richting Turkije/Spanje etc. Dat is niet wat ze zoeken.
Ze zijn al diverse malen geweigerd toen ze een appartement/huisje in NL en België probeerden te boeken. Niemand wil een stelletje dat onder de 20 is in zijn accommodatie.

Heeft iemand misschien een tip voor een leuke vakantie voor beperkt budget voor een rustig jong stelletje? Ze zijn afhankelijk van OV & fiets, maar indien binnen de Benelux zouden wij ze ook met de auto kunnen brengen en hebben ze terplekke hun fietsen.

Ik heb ook al overwogen een appartement/huisje te huren op mijn naam en hen te laten verblijven daar, maar mag dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sawo

Sawo

27-05-2013 om 10:29

Jeugdherbergen

Hoi Wiske

Ze kunnen toch gewoon op de fiets stappen en dan tent mee en kamperen? Mochten ze liever willen wandelen dan zouden ze in jeugdherbergen kunnen overnachten. De meeste hebben ook kamers voor stellen.

En anders wandelen in Zwitserland en dan van hut naar hut lopen.

Verder heb je nog wandel en bergsportkampen. Dan moet je even zoeken op die verenigingen.

Fietskamperen

Ze zijn op de meeste campings zelfstandig welkom hoor. Als ze het liefst zouden willen wandelen in Noorwegen, dan zijn ze ook vast de types die zich thuisvoelen op de Natuurkampeerterreinen en het leuk om vinden van terrein naar terrein te fietsen. Ze liggen op onderlinge fietsafstand en er zijn erg bijzondere plekje bij. Wat dacht je bijvoorbeeld van deze: http://www.fortspion.nl/.

Een huttentocht in Noorwegen of Zwitserland is fantastisch, maar nogal begrotelijk. Een goedkoper alternatief is de bergen in met rugzak, trekkerstentje en een hele zooi eten en dan onderweg wild kamperen. In Zwitserland mag dat niet, maar in de Pyreneeën bijvoorbeeld wel. In Noorwegen ook. Noorwegen is duur qua voeding, maar je kan er wel prima en legaal wild kamperen. Je volgt zo'n huttenroute maar slaapt in je eigen tent.

Als ik hen was zou ik dit jaar voor een fietsvakantie in Nederland kiezen en in de komende jaren een superlichtgewicht uitrusting bijeen scharrelen (zodat ze maximale hoeveelheden eten kunnen meenemen) en kampeerervaring opdoen. Dan kunnen ze in de jaren daarna goedkoop de bergen in.

Weet niet hoe oud ze zijn

Maar er gaan toch heel veel pubers zelfstandig op vakantie De mijne al vanaf haar 15e. Camping in Nederland. Was nog wel toestemming van ouders nodig, maar verder geen probleem. OP haar 16e was die toestemming ook niet meer nodig.
Vanaf je 16e kan je sowieso terecht in de stayokays in NL en buitenland. Daar heb je vaak ook 2 persoonskamers.
En op heel veel campings.
Ook budgethotels zijn goed toegankelijk.

-Flupke-

-Flupke-

27-05-2013 om 14:58

Wiske

jouw laatste suggestie zou ik niet uitvoeren (op jouw naam en dan hen erheen laten gaan) waarschijnlijk mag dat niet en als ze dan geweigerd worden, zijn ze helemaal in de aap gelogeerd!

Wiske71

Wiske71

28-05-2013 om 21:56 Topicstarter

16 & 18

bedankt voor jullie reacties.
Ze zijn 16&18. Ze willen graag een rustig plekje, liefst met een tweepersoonsbed. Ze/We hebben geen kampeeruitrusting, dus het moet wel een trekkershut zijn of hotel/appartement/huisje.

Ik ga niets op mijn naam boeken, dat levert vast alleen maar een hoop gedoe op.

Jeugdherberg, motels voor jongeren, stay o kay

Daar kun je allemaal onder de 21 ook terecht.
Denk maar aan jongeren die een wereldreis maken. Op die plekken moet je het dan zoeken.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.