Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Hj

Hj

29-06-2015 om 17:06

Stiefzoon maakt me het leven zuur met een rare wending wat nu

In het begin lachte ik het weg maar het word steeds erger. Als stiefpapa heb je ook zo iets van ach zielig. Maar nu ben ik het beu en wil er een einde aan maken. Mijn stief zoon maakt me het leven zuur door van alles te verstoppen van mij gsm geld enz en dit steeds om mij uit m'n kót te lokken. Nu ik ben gestopt met er op in te gaan en doe of het me niets meer doet. Maar nu begind m'n vrouw te twijfelen of ik ni de dingen zelf verstop en het me in beeld. Leuk hey en wat nu. Ik heb twee kinderen van mij en haar

Leeftijd?

Hoe oud is je stiefzoon, bij een kleuter pak je dit toch weer anders aan dat bij een puber.

Je vrouw denkt nu dat je de spullen zelf verstopt, waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Gelooft ze haar volwassen echtgenoot niet?

Hj

Hj

30-06-2015 om 06:14

Antwoord plus relaas

16 jaar , tis geslepen hoe hij uit de hoek komt . Ik weet dat hij bijvoorbeeld m'n gsm heeft omdat ik hem het zien doen heb maar mama vind hem niet op zen kamer dus ben ik gejost , zal wel weer een paar dagen wachten zeker tot den baas vant spel weer eens het spel eindigt. Ik ga er gewoon aan kapot. Praten helpt niet zelfs al mispreekt hij zicht toch heeft mama ni door dat hij dit allemaal uitsteekt. Zoals een gesprek van Weet jij wat er mis is met mijn portemonnee ? Dan hoor je "HEY IK HEB DIE 50€ NIET GENOMEN" , en dan was mijn antwoord "excuseer ik heb wel ni gezecht dat het om die 50€ ging" . Mama stont er bij en keek er naar en weer geen steun van haar. En juist waarom zou ik mijn eigen spullen weg stoppen . Vroeger ging ik m'n spullen terug zoeken en dan kon het zijn dat ze daar al gaan kijken was maar net ni onder het bed achter de kast of in de kussensloop gekeken had en wa hoor je dan "hey gij weet goe waar je moet kijken je zou zeggen dat je het er zelf gelegd hebt". terwijl je wel een uur aan het zoeken bent.

Ik denk er aan de handdoek in de ring te werpen en met m'n dochters een andere woning te zoeken. We zijn al 10 jaar samen maar nu kan ik het niet meer aanzien.

Emma

Emma

30-06-2015 om 07:50

Moeder en zoon

Wat afscuwelijk! Er speelt duidelijk van alles tussen die twee, en daar word jij aan opgeofferd. Zolang ze zelf hun onderlinge relatie niet snappen ben jij nergens en krijg je straks ook nog overal de schuld van. Ik heb dit van zeer dichtbij meegemaakt, maar dan met een kind van 10. Loyaliteit en familiebanden kunnen uitgroeien tot ware wespennesten. Luister naar jezelf, kijk wat dit doet met jou en je kinderen. Ook na 10 jaar!

Hj

Hj

30-06-2015 om 09:20

Maar ik snap niet van waar en hoe het zover is gekomen oké een van mijn kindjes jongste heeft wel veel zorg nodig canule voor ademhalings problemen en sonde voor de voeding en ja ik ben thuis voor de verzorging hier van . Maar ik doe alles voor ons vier kinderen . We hebben zelfs een huis gekocht dat iedereen een eigen kamer heeft. Maar nu is het net of dien gast van 16 mij hier buiten wil. En speeld hij hier de baas en o wie als je er iets opzecht wan meneer heeft zijn rechten maar het recht op respect ken hij niet. Ondertussen krijg ik nu ook al steken van ik hem hem en jij vind hem niet zoek maar eens goe op m'n kamer. Maar dan krijg ik weer de lading .

Ik wil wel weg hier maar ik hem maar 265€ plus 130 mantelzorg en een maal verhoogt kindergeld hem dan twee kits 5 en 2 jaar en sta wel alleen voor. Tevens heb ik dan zoiets van waar staan zij dan voor huis verkopen en al die rommel . Tis dien jonge die eens tot besef moet komen maar hoe ???

Kaaskopje

Kaaskopje

30-06-2015 om 10:35

Toch eens een goed gesprek met de jongen?

Je zou hem eens kunnen tackelen als zijn moeder er niet is met de boodschap dat je met hem wilt praten over wat er gaande is. Hij moet duidelijk iets van je. Dat je weggaat, of dat je leiding geeft of dat je aardiger moet doen, of dat je je eigen kinderen niet voor moet trekken, of ..... wat je al niet vanuit een puberbrein kunt bedenken. Pubers zetten zich normaal ook af tegen hun 'echte' ouders, maar deze zoon heeft jou duidelijk in de tang omdat je chanteerbaar lijkt, omdat je het laat gebeuren. Deze zoon denkt nu blijkbaar: Als ik maar genoeg mijn best doe om mijn moeder tegen je op te zetten, ben ik je kwijt, dat scheelt weer een ouder met lastige regels. Probeer te voorkomen dat hij die kans krijgt. Maak melding van waar je je spullen opbergt. Ik zou dat luchtig houden. Ik doe dat ook wel eens als ik bang ben dat ik vergeet wat ik gedaan heb. "Hee Kaaskopman, ik heb mijn sleutels in mijn tas gedaan hoor, dan weet jij dat ook."

Wat mij wel opvalt, is dat de liefde in jullie gezin bepaald niet naar voren komt uit je berichten. Wil jij je relatie nog wel redden? Wil je vrouw dat nog wel? Een gesprek daarover zou ook nuttig kunnen zijn.

moreen

moreen

30-06-2015 om 10:49

sjonge hee

Wat een rare toestand!! Volgens mij is hier meer een relatieprobleem aan de orde dan een puberprobleem. Er is ook een puberprobleem, maar die is met vereende krachten zo opgelost. Maar niet als moeder het probleem van zoon niet wil zien.
Ik denk echt dat je eerst eens goed in gesprek moet om met moeder een vuist te maken. Lukt dat al niet dan houdt het op, dan gaat het jou echt niet lukken!

Moreen

Als de ouders die "vuist" dan maar niet letterlijk nemen...

Maar het is zeker een vreemde toestand. Je stiefzoon is flink aan het puberen en als je relatie dan niet stevig is wordt het een groot drama, is het al. Eerst met je vrouw een goed gesprek, of ze je gaat steunen. Vier kindeten samen opvoeden is een pittige klus en dan moet je in grote lijnen het wel eens zijn over de aanpak en elkaar steunen.

Je spullen

Ik zou belangrijke zaken als geld, pasjes, telefoon, toch maar goed gaan wegsluiten. Het is natuurlijk suf dat deze jongen het wegmaakt maar als je zijn gedrag niet kunt stoppen reageer er dan zelf zo op dat het niet meer voor kan komen.
En maak je niet zo kwaad. Vraag je gewoon eens af of vraag aan deze puberzoon zelf eens, wat er mis is?
Mensen, zeker pubers, zijn meestal met zichzelf bezig, dus neem het niet al te persoonlijk op.
En ik kan me heel goed voorstellen dat je vrouw niet in de situatie wil komen te staan dat ze moet kiezen tussen puberzoon en echtgenoot.
Dat zou jij ook niet moeten toestaan.
Ik denk ook dat hoe meer jij zelf tegenover deze jongen komt te staan des te meer zijn moeder geneigd zal zijn hem te beschermen. Doe dat niet.
Accepteer het voor wat het is. Die jongen zit niet goed in zijn vel. Daar voor zijn de gebruikelijke dingen. Verbeteren van de relatie door een band te maken door samen gezellige vertrouwde dingen te doen. Niet op elke slak zout leggen. Even aanzien of het wel goed gaat op school of met zijn vriendschappen. Wordt hij gepest? Lukt het allemaal even niet? Heeft hij hulp nodig bij het vinden van een baantje? Heeft hij een doodlopende schoolkeuze en moet dat vlot getrokken worden of veranderd?
Zo'n puber heeft jou steun en begeleiding nodig. Met op jou gericht slecht gedrag daagt hij jou daartoe uit.
Dat kun je ook luchtiger en afstandelijker oppakken. Met meer oog voor de groei van deze jongen.

Hj

Hj

30-06-2015 om 18:40

Aleez ik weet waar het om draait

Er staan al een tijd twee brommers in een schuur hier en hij vind dat deze hem toe horen. Ik wil er wel een van aan hem geven maar ze zijn nog niet inorde . Maar dat wist hij niet oké . Maar doe dan toch je mond open hey. Teven heb ik hem ook gezecht dat hij even wat vriendelijker en niet zo spelletjes moet spelen met mij. Wat nog wel rest is dat ik m'n gsm nog steeds niet terug hem maar hij verteld nu dat die niet meer gevonden is . Ach we zien wel weer hoe dat uitdraait . Kem hem ook gezecht dat hij met zen moeder moe gaan praten over al die flauwekul . En dat hij eens moest uitkijken naar een Jobke of zo.

moreen

moreen

30-06-2015 om 18:57

zeker en vast

dat zo'n jong wat te doen moe heb he?

jieha

jieha

30-06-2015 om 21:51

mejaar moreen

Das ne goeje seg!

Hj

Hj

30-06-2015 om 22:49

Het is erger geworden

Laatste bericht denk ik nu gaat die ver. Inderdaad hij heeft met zen moeder gepraat er is tussen haar en mij echt geen gesprek meer te voeren ben maar in een tent gekropen die in de tuin staat na ze sprak over waar is dit en waar is dat en heb jij. Ik kan het niet meer , als dien jong ooit een leven op die manier moet starten wil ik zijn vrouw niet zijn . Heb ik 10 jaar hiervoor gaan werken oké laatste 2 jaar thuis voor mijn dochter haar zorgen die ze nog steeds nodig heeft. Maar heb ik dan dit verdient . Heb hem alles gegeven wat ik kon . Ik kocht zelfs een nieuwe gsm omdat hij ni de andere iPhone terug vond nu wel een van 20 € in gedachte van als die ooit terug . Maar nee hij is slimmer als mij de rot zak. Sorry voor mijn uitspraak . Ik word nu al beschuldicht van mama haar spullen weg te steken ? Snap jij het nog ik ni meer . Als die jonge man nu aan de drugs zat zou ik nog iets van respect kunnen hebben maar hier gaat het ni om een verslaving meer maar om ik ben ik heb en of jij wijkt . Spijtig voor de jongste zoon en m'n kinderen maar ik zit aan de grond . Heb geen Frank meer en zal weer vanaf nu moeten maar ga wel proberen vanaf morgen alles op een rij tekrijgen . Of dat het OCNW me wil helpen weet ik niet maar ik ga het morgen wel proberen. Wie ni waagt wie ni wint. Dacht toen ik met het bericht begon ik een oplossing ging vinden om hem te helpen maar had beter aan mij gedacht in plaats aan hem.

moreen

moreen

01-07-2015 om 10:41

jeetje...

Ik begin te twijfelen of we hier wel een serieuze TS hebben, Hj. Je kruipt in een tentje om je te verbergen voor je vrouw en je spreekt over je vrouw als mama?
Ik weet het niet. Ook je taal en je schrijfwijze komt niet heel volwassen over eigenlijk. Kun je proberen ABN te schijven?
Als ik jou was zou ik van je partner eisen dat ze je serieus neemt en anders moet je eieren voor je geld kiezen. Weggaan, op zoek naar een tijdelijk adres of haar sommeren iets anders te zoeken als het om juw huis gaat. Dit is echt niet normaal hoor.

Yeti

Yeti

01-07-2015 om 13:32

sowieso

'Heb geen Frank meer'

Dat geldt voor heel België sinds de invoering van de euro ...

Rick

Rick

01-07-2015 om 19:57

Nou nou moreen

Als iemand ABN kan schrijven dan doet die dat wel, en sowieso is het niet meer Beschaafd maar gewoon AN en aangezien hij duidelijk in Vlaanderen woont mag je best wel wat meer moeite doen ipv het zo belachelijk te maken. Als je niets zinvols te zeggen hebt zeg dan maar niets.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-07-2015 om 19:06

Ouders Online

Moreen, ik zeg eerlijk dat ik ook een beetje door het accent heen moet lezen. Het leest voor mijn beleving niet lekker weg, maar het is wel begrijpelijk. Dit forum is niet alleen voor ouders die altijd maar perfect hun woorden op 'papier' kunnen zetten, maar voor álle ouders, dus ook met een wat afwijkend taalgebruik bij wat je gewend bent.

Voor de rest... een man die zich naar de tuin laat verjagen vind ik beter dan een man die zo'n situatie met zijn handjes oplost, maar goed is het niet natuurlijk. Er zijn ook mannen die mishandeld worden. Geestelijk of lichamelijk. Daar begint dit op te lijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.