Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
09-02-2024 om 11:36
Hallo ik ben mentor van een 13-jarig meisje dat sinds een jaar in Nederland is. Ze spreekt een heel klein beetje Nederlands (moeder is Nederlands).
Ik ben er voor een deel om haar te helpen met Nederlands maar we hebben te weinig tijd om het goed onder de knie te krijgen. Ze zit in een kopklas, leraren praten Nederlands, onderling Engels.
Het meisje heeft veel meegemaakt. Ik zou haar gunnen dat ze leuke spannende Nederlandse films en series met ondertiteling kijkt om haar Nederlands een boost te geven. Ze is niet van de romcoms maar ook niet van veel geweld. Meer van avontuur en verhalen. Thuis hebben ze netflix en disneyplus en natuurlijk NPO.
Ik hoor heel graag ideeën, het zou haar echt helpen.
10-02-2024 om 09:00
Izzy's koala World . Een serie op Netflix over een meisje in Australië die een koala opvang heeft.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.