Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Samenwonen op je 16e

Ik ben op zoek naar ouders met een puber die met 16/17 jaar is gaan samenwonen en/of een relatie heeft met een volwassene.


Ysenda schreef op 07-04-2024 om 19:30:

en hoe gaat een 16 jarige dit financieren?
Want bij mij zou het zakgeld en andere bijdragen dan wel stoppen. Want niet meerderjarig, en als ouder blijf je wel verantwoordelijk, dus helaas.

Als hij echt betrouwbaar is zou hij er ook niet op aandringen maar remmen en je kind eerst haar opleiding laten afmaken.

Dit dachten wij ook toen onze zoon op zijn 16de introk bij zijn vriend van 22. Helaas zit de wet anders in elkaar: je blijft als ouder financiel verantwoordelijk dus ze kunnen met een rechtzaak afdwingen dat je leefgeld betaalt. Het kind kan pas een rechtzaak starten op zijn 18de; dit kun je dan met terugwerkende kracht terugbetalen.


Ik heb zelf geen ervaring en hoewel ik er niet blij mee zou zijn ( op zijn zachts gezegd) zou ik het ook niet actief tegenwerken.  Ik vind het belangrijk dat mijn dochter altijd het gevoel heeft dat ze een plek heeft wat ze terecht kan.  Ook als ze dingen doet waar ik niet achter sta.  

De zus van een vriendin van mijn dochter is na haar HAVO gaan samenwonen met een leraar van haar school.  Zij was 17 en hij eind 20. Ik vind dat toen ik best heftig maar ja wat doe je eraan 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.