Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Waarom wil mijn puberzoon geen sokken aan in huis?

Heeft iemand anders hier ook last van? Ik heb namelijk geen idee wat ik hier tegen moet doen.


Wat draagt hij dan? Als jij geen schoenen binnen wil nare alken sokken gaan loopt hij dus op zijn blote voeten.  Jammer dan dan heeft hij zelf laat van koude voeten jij niet.  Laat het los! 

Waarom vind je dat er sokken gedragen moeten worden?

Of je op je blote voeten loopt of op sokken mag je op die leeftijd toch zelf weten lijkt mij.

Wat is je probleem met het feit dat hij geen sokken draagt?

Ik snap het probleem niet helemaal:

wil hij op schoenen binnenlopen en jij wilt dat hij die uittrekt? - dan zou je kunnen vragen of hij regelmatig wil stofzuigen om te zorgen dat het schoon blijft in huis.

of wil hij op blote voeten lopen? - dan snap ik het probleem niet. Of heeft hij het dan koud en zet hij je thermostaat op 24 graden... (of zien zijn voeten er zeer onsmakelijk uit?)

Volgens mij is er een vakantie begonnen en de TO is ook pas vandaag aangemaakt, dan weet ik genoeg

ik loop ook 9 van de 10 keer op blote voeten... mag dat niet van de blotevoetenpolitie?

Wees blij dat het probleem alleen binnenshuis is. Hier is een periode zomer en winter, binnen en buiten op blote voeten gelopen. Inmiddels gaan er buiten wel sandalen aan, sokken nog steeds niet.

Zolang de nagels keurig verzorgd en in de lak staan heb ik er geen probleem mee.

mijn zoon is ook zo. Zodra hij zijn sokken in het vizier heeft moeten ze uit. Bij kou en frisheid in huis trek ik hem daarom een maillot aan uit voorzorg. Zal wel een fase zijn. Misschien komt die fase terug in de echte puberteit. 

Daglichtlamp schreef op 28-03-2024 om 15:31:

Wees blij dat het probleem alleen binnenshuis is. Hier is een periode zomer en winter, binnen en buiten op blote voeten gelopen. Inmiddels gaan er buiten wel sandalen aan, sokken nog steeds niet.

Huh waarom dan?

BritgetJones007 schreef op 28-03-2024 om 17:09:

[..]

Huh waarom dan?

Voor sommige mensen is het gevoel van sokken aan gewoon heel vervelend.

Ik ben de enige in huis die sokken draagt binnen. Bij man en kind gaan ze uit op hetzelfde moment dat de schoenen ook uit gaan. Weer of geen weer. Als mijn man sokken aan heeft in huis is hij ziek. Zit in de familie. Mijn schoonmoeder droeg ook alleen sokken in schoenen en thuis altijd blote voeten. Ze is dus ook met blote voeten haar kist in gegaan. We vonden het raar om haar dan wel sokken aan te laten trekken.

Als dat je enige "probleem" is met je puberzoon, dan heb jij een ver boven gemiddelde makkelijke puber.

images?q=tbn:ANd9GcQiASo8CWrLp0Rye5AphADC2nubRKbh51cpV9UKweNHYA&s


en dat ben ik helemaal met de makers van deze (stoep-)tegel en de zoon van to eens.  

Hier loopt niemand op sokken.... Dus: heb jij niet iets beters te doen? Laat dat kind gewoon lekker zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.