Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Welke fiets middelbare school?


Modus

Modus

03-02-2024 om 19:29 Topicstarter

De Gazelle Esprit ziet er wel uit als een fiets waar mijn zoon blij van wordt. Onopvallend en stevig, geen transportfiets. Ik ga met hem kijken. 

Wat wij er fijn aan vinden is dat de lampen gewoon altijd aan staan. En met dynamo en geen batterijen

Mijn dochters hebben een Gazelle Orange 7+, een Gazelle Heavy Duty en een Batavus Bryte 

Modus schreef op 03-02-2024 om 19:29:

De Gazelle Esprit ziet er wel uit als een fiets waar mijn zoon blij van wordt. Onopvallend en stevig, geen transportfiets. Ik ga met hem kijken.

Gazelle chamonix c8 model 2023. Lekker veel versnellingen en superlicht. 

En aluminium frame, fijn tegen roesten.

Een goede, tweedehands Gazelle. 

Geen mooie, nieuwe "plakmerk fiets" doen, die rammelde (splinternieuw) binnen een jaar letterlijk uit elkaar. En bij die rotzaak in Wirdum kan je garantie/service vergeten.

Zoon heeft ook een tijd op zijn vaders Batavus Bato gereden, die was toen al meer dan 40 jaar oud. Nu rijdt hij op een 30 jaar oude Gazelle Impala, die fietst heerlijk licht.

Onze kinderen hebben alledrie een nieuwe fiets gekregen voor de middelbare school, waarop ze allemaal minimaal 8 jaar gefietst hebben. Ze moesten wel minimaal een half uur fietsen. Gewoon een sportieve fiets met versnellingen, van een goed merk.
En allemaal een rekje achterop.

Met een doorsnee fiets val je sowieso niet op.

Hier ook 2 kinderen met een Gazelle Esprit. Degelijke fiets inderdaad met naafdynamo dus altijd verlichting aan. Zeer onopvallend, bijna de helft van de vrienden hebben er ook zo een. Als een 26" fiets aan de kleine kant is kan je zoon vast direct op een gangbare 28" fiets! 

Als je zoon zo min mogelijk op wilt vallen moet hij juist een transportfiets nemen als de rest die ook heeft. Mijn 11 jarige zoon gaat komend schooljaar met een 2e hands 26 inch cortina naar de brugklas. Daar fiets hij al een jaar op. Hij wil geen krat. Hiervoor had hij een 24 inch batavus snake. Heb bij de keuze voor een grotere fiets bewust voor een fiets gekozen waarmee hij in ieder geval ook de brugklas doorkomt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.