Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

meehelpen met kamers zoeken?


Karin*

Karin*

02-07-2015 om 17:25 Topicstarter

inschrijfduur

Hij heeft nu 1 jaar inschrijfduur, en dat is niet voldoende voor Vestide, je komt dan nergens voor in aanmerking.
Hij is nu kijken naar een stel kamers via een makelaar.

nee Mare

in de stad van Feyenoord

henra

henra

03-07-2015 om 18:58

je weet maar nooit

ah, dat is jammer Mare. De kamer werd inderdaad als zelfstandig gekenmerkt maar had alleen een eigen keukenblok. Douche en toilet werden met 2 anderen gedeeld. Omdat deze 3 een "voordeur" deelden (groot appartementencomplex) met onderverdelingen van 3 mocht dat ook zelfstandige ruimte genoemd worden. Kind werd begin november 18 dus was nog een paar maanden 17.

Karin*

Karin*

04-07-2015 om 10:38 Topicstarter

gevonden!

Hij heeft een kamer! ( via kamernet)In een leuk studentenhuis, ik ben erg blij. Iedereen bedankt voor het meedenken

Tijgeroog

Tijgeroog

04-07-2015 om 10:57

Mare

Ik had in Breda een woning in de Haagse Beemden. Dat is een stukje verder fietsen (maar nog altijd een stuk minder ver dan naar m'n middelbare school), maar ik vond het er erg prettig. In het studentencomplex aan de gageldonksestraat/voortakker. Ik had een zolderkamer en die was heel groot. (Kamer 4, huisnummer een een D erachter) Wel een gedeelde keuken en sanitair.

https://www.klikvoorkamers.nl/zoekvind/studentenwoningen/details?ID=27232#tab4

ha fijn! en andere uitvlieg-moeders:

succes met deze bijzondere fase in je moederschap. Prachtig als kinderen zover zijn op eigen vleugels erop uit te gaan, maar je mist ze wel.

plug

plug

04-07-2015 om 13:01

het zal wel loslopen?

Wil even reageren ondanks dat mijn kinderen nog lang niet gaan studeren.
Heb nog niet zo lang geleden naast studenten gewoond en dat was een regelrechte nachtmerrie. We konden er als gezin niet meer normaal naast wonen. Ik weet dan ook zeker dat studeren in zo'n huis ongeveer onmogelijk is. Er werd nonstop gefeest.
Misschien uitzondering, maar ze zijn er heus wel, huizen waarin alleen gefeest wordt.

Sawo

Sawo

05-07-2015 om 19:59

Plug

Echt wel een uitzondering door de strenge regels moet er echt wel gewerkt worden. En mijn zoon aankomend 2e jaars eindhoven studeert veel in het universiteitsgebouw van zijn studie. Daar kunnen ze kamers bespreken en daar maken ze met kleine groepjes hun sommen ter voorbereiding op de examens.

Karin*

Karin*

06-07-2015 om 22:11 Topicstarter

gewerkt

Natuurlijk moet er wel gewerkt worden, maar niet iedere student doet dezelfde studie. Bij sommige studies heb je misschien meer tijd om te feesten. Ze zitten niet allemaal op de TU.

Plug

Ik kan het je sterker vertellen: er zijn zelfs gezinnen waar je als gezin niet normaal naast kunt wonen!!

Mare

Mare

07-07-2015 om 20:53

Fijn Karin!

Wij komen inmiddels ook ietsje 'dichterbij'. Via allerlei tips, kennissen-van-de-buurman, oproepje op FB etc.

We gaan morgen naar Breda, en hebben 4 bezichtigingen, waarvan 2 in een pand met meerdere kamers. Daar moet toch echt iets goeds tussen zitten... We mikken op voor nu iig 1 jaar, dan kan ze gedurende dat jaar ontdekken of ze daar wil blijven, met/bij anderen iets wil huren etc.
Zou wel heel veel rust geven hier. We gaan over een week met vakantie, en het zou superfijn zijn te weten dat die kamer geregeld is. Na thuiskomst gaan wr dan verhuizen, en dan kan het studentenleven beginnen!

Ik snap nog niet helemaal het huurtoeslag verhaal moet ik bekennen. Er zit bv 1 locatie bij (oud verbouwd pand) waar alle kamers een keukenblokje hebben en een eigen (mini maar toch) badkamer. Wel delen ze allemaal dezelfde voordeur. Zou ze daar dan, vanaf haar 18e, recht hebben op huurtoeslag?
Reminder to self: ik moet morgen even navragen wat de kale huur is, ook,ivm die huurtoeslag. Nu zijn alle prijzen inclusief g/w/l/internet.

Dochter heeft nog tikje romantisch beeld van leuk inrichten met nieuwe spulletjes. Kan ook natuurlijk, maar belangrijker is een koelkastje etc. Hopelijk ook tikje reality-check morgen dus.
Goed, duimen maar!

Mare

Mare

07-07-2015 om 21:25

Tijgeroog

Supertip, dank je wel!
Ze staat inderdaad ook bij Klik voor Kamers ingeschreven. Hadden dit project wel gezien, maar hebben voor nu iets dichterbij gezocht.
Goed om te weten dat jij het zo,prettig vond, als we nog tijd hebben rijden we morgen ook even langs!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.