Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Meg

Meg

19-11-2015 om 12:04

Wauw, zomaar hop...in de laatste categorie aanbeland...;)

Jongste dochter is 18 geworden van de week, het grote loslaten Ook een heerlijk kind, wat lekker in d'r velletje zit en best goed weet wat ze wil Wilde ik even kwijt, één van 21, één van 18 wat een rijkdom. Tot schrijfs, Groetjes Meg

mijk

mijk

19-11-2015 om 12:11

leuk!

Waar ben je begonnen? Ik ben al van zwanger worden naar Puberteit opgeschoven en soms vind ik het ineens zo bijzonder dat het er gewoon nog is!

Mijk

Mijn zoon wordt volgend jaar 18 jaar. Ik begrijp je gevoel. Loslaten en dankbaar zijn als ze leuk zijn "opgedroogd".
Geniet van je volwassen of merderjarige kinderen.

Meg

Meg

19-11-2015 om 13:09

Ouders online

@ Mijk: dat OO er nog is? Ja dat vind ik ook bijzonder. Ik schreef vanaf basisschoolleeftijd actief mee in OO. Daarna is dat minder geworden. Zo af en toe nog eens wat lezen. En nu dan in de laatste aanbeland.

@ Wil40 Geen 'kindjes' meer, maar idd hier volop van genieten. Allebei reizen m'n kids naar andere steden voor studies, de keuzes die ze maken, en het toch nog nodig zijn. Ze wonen wel nog thuis, da's de volgende stap waar ik -nu- niet tegenop zie

Yura

Yura

20-11-2015 om 13:57

Ook bijna

Ik ben ook bijna in de laatste categorie. Lees wel vaak al mee, omdat zoon bezig is aan het kijken naar een vervolgstudie en binnen een paar maanden 18 wordt. Ik lees al mee vanaf dat er volgens mij nog de categorie "voor de zwangerschap", die tegenwoordig "kinderwens" heet. Hoewel ik het idee heb dat er toen nog helemaal geen categorien waren, maar in ieder geval vanaf 1997.
Ik vind het ook heel erg leuk, dat mijn kinderen nu deze leeftijd gaan bereiken en ik heb echt van elke leeftijd erg genoten. Toen ze kleine babietjes waren kon ik me niet voorstellen wat er nou leuk aan een 8-jarige kon zijn en al helemaal aan een puber, vond ze zelfs een beetje eng, als je met je kinderwagen langs een groep hangjongeren moest lopen ofzo bij de uitgang van de supermarkt. Tegenwoordig zeg ik ze vrolijk gedag en groeten ze vrolijk terug, want ja er hangt er altijd wel eentje bij die je kent. Omdat ze bij 1 van mijn kinderen in de klas hebben gezeten, gevoetbald hebben etc. Het komt trouwens ook regelmatig voor dat ik iemand tegen kom die mij vriendelijk gedag zegt en dat ik denk: "wie is dat toch". Vaak is het dan iemand die bij 1 van mijn kinderen op de basisschool heeft gezeten. Ik ben vermoedelijk niet zoveel veranderd, maar zij dus wel.

tonny

tonny

20-11-2015 om 14:51

... en hoe lang ben je jongvolwassene?

Van 18-21?

Dan mag ik wel heel gauw wegwezen

mijk

mijk

21-11-2015 om 18:54

Voor jou speciaal beginnen we

een wijze mensen rubriek

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.