Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-09-2015 om 19:18

Because we carry...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hé fijn.

Weer zo'n prachtepistel van ons aller krullenbol!

Zeg eens, is het voor jou therapeutisch om zulke ellenlange verhandelingen te schrijven die niemand leest en waar neimand op reageert?

Jaina

Jaina

09-10-2015 om 13:46

Interessant artikel

Interview met de psychiater dus. Wat de herkomst van de Sryische vluchtelingen betreft ben ik het met hem eens. Dat zie ik zelf. Er zijn veel mensen die niet een nu acute oorlogssituatie ontvluchten maar die al eerder zijn gevlugd en nu op zoek zijn naar een nieuwe toekomst. Maar echt economische vluchtelingen zijn het ook weer niet want uiteindelijk vluchten ze wel voor een oorlog.

Maar dat onderscheid is vrij lastig. Je hebt ook vluchtelingen die uit de omgeving van Latakia komen. Hier is nauwelijks oorlogsgeweld geweest en gaat het leven gewoon door. Ik ken mensen die daar wonen en zij geven aan dat het relatief rustig is. Tegelijk zijn er wel mensen die bijvoorbeeld vluchten omdat ze in dienst moeten. In Syrie had je altijd al een dienstplicht maar dienen in oorlogstijd is natuurlijk heel wat anders. Zeker als je behoort tot bijvoorbeeld een bepaalde groepering en dat de kans bestaat dat je gedwongen zal worden geweld te gebruiken tegen je eigen dorpen.

Ik neem wel aan dat ze uiteindelijk wel alle nep Syriers er uit kunnen filtreren. Dat lijkt me niet zo moeilijk mits je genoeg tijd hebt en zelf ook Syriers in dienst neemt (hebben een aantal al weer een tijdelijke baan)

En veel vluchtelingen hebben inderdaad veel meegemaakt dus ik kan me voorstellen dat die eerst moeten acclimatiseren. Aan de andere kant kan werk en de regelmaat ook juist weer helpen. Beter inderdaad dan 24 uur per dag voor de televisie hangen. En ik begrijp die obsessie wel maar je moet het los leren laten als je verder wil met je leven. Ik probeer de nieuwsstroom thuis ook altijd te beperken.

mark

Lees eerst je eigen postings eens door. Het wemelt van de tikfouten. En ik reageerde via mijn telefoon die een eigen leven leidt.
Mijn reactie gold niet zozeer de foto alswel de door jou geleverde tekst. Dan ken je nog 100.000 smiley's toevoegen, er zit altijd een kern van waarheid in als je zulke teksten bij zo'n foto plaatst.

Je hebt gelijk roefel

Mijn postings staan vol met tikfouten. Klopt en vast weleens ergerlijk. Het zou OO sieren als je, zoals overal elders, je postings nog kunt bijwerken na plaatsing. Maar goed,dit forum is toch al op sterven na dood, dus dat is waarschijnlijk de moeite niet meer waard.

Ik hoef mij geen schoft te laten noemen. Als jij niet van zwarte humor houdt dan is dat prima, maar doe niet alsof ik serieus een bepaalde "eindoplossing" voorsta.

Dat is te stompzinnig voor woorden.

Ik vind je heel sneu, en je manier van reageren is echt een zwaktebod.Ik heb je dit hele draadje nog niet gezien en nu heb je opeens wat op te merken. Alsof je zat te loeren op een kans om iemand even aan te pakken. Zielig!

mark

De bijdrage van rode krullenbol is vele malen lezenswaardig als al die geknipte en geplakte GeenStijl rotzooi die jij over ons heenstrooit.

Fijn voor je roefel

Dat jij dat vindt. Vandaar ook je uitgebreide commentaren op haar epistels.

Ik denk echt dat ze je waardering al die tijd duidelijk gevoeld heeft...

Amare

Amare

09-10-2015 om 14:05

die tijdelijke woningen he

De PvdA wil dat er in twee jaar tijd 100.000 tijdelijke woningen in de sociale sector bijgebouwd worden. Woningcorporaties moeten een sleutelrol krijgen in de bouw en exploitatie van die prefabwoningen, die bedoeld zijn voor zowel vluchtelingen als andere woningzoekenden.

Maar dat heeft toch alleen zin als je keer weet dat er over bijvoorbeeld 25 jaar MINDER mensen in Nederland een huis nodig hebben? Tijdelijke woningen worden na korte tijd weer afgebroken. Dan moeten alle mensen die nu in zo'n tijdelijk huis zitten verkassen. Maar er komen toch elk jaar meer mensen bij? De wereldbevolking groeit al eeuwenlang, en Nederland is daar geen uitzondering op. Dus wat is dan het voordeel van tijdelijke woningen?

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/10/06/pvda-bouw-honderdduizend-tijdelijke-woningen-in-twee-jaar/

@amare

Paniekvoetbal.

Dat is wat het is. Er wordt al jarenlang gewaarschuwd dat er een grote golf vluchtelingen aan zat te komen. En de EU en onze regering stond er bij en keek er naar. Struisvogelpolitiek.

Er is al jarenlang woningnood in Nederland, maar voor de autochtone bewoners was het teveel moeite om daar iets aan te doen. Nu zitten we met tienduizenden gelukszoekers die huisje, boompje en beestje eisen en springt het kabinet in de houding. Nu kan opeens alles.

rode krullenbol

rode krullenbol

09-10-2015 om 14:09

Goeie vraag Amare!

Bovendien leert de ervaring dat in Nederland noodwoningen altijd veel langer blijven staan, dan de bedoeling.

Ad Hombre

Ad Hombre

09-10-2015 om 14:12

Beproefd model

"Dus wat is dan het voordeel van tijdelijke woningen?"

Het koopt tijd, waarin je de piek met normale woningbouw op kunt vangen. Dat deed men destijds met de Molukkers ook. Eerst in kampen en vervolgens woonwijken bouwen.

Het is natuurlijk de vraag of dit een piek is, of het begin van een, hmm, tsunami. Er zijn wereldwijd tientallen zo niet honderden miljoenen die best in Europa zouden willen wonen als wij ons gastvrij genoeg opstellen.

Zo gastvrij als sommige Nederlanders dat graag zouden willen.

(Wilders lacht zich inmiddels natuurlijk suf)

Kaaskopje

Kaaskopje

09-10-2015 om 14:16

Uit de losse pols gezegd Amare

Denk ik dat het tempo waarin tijdelijke woningen vanaf de grond kunnen worden opgetrokken het grootste voordeel is. In rap tempo kun je een flink aantal huishoudens op poten krijgen. Wij wonen eigenlijk ook in een prefab-woning. Achterburen hebben met de mond open voor het raam gestaan vanwege het tempo waarin je huizen als de onze kunt bouwen. En dan is ons huis nog een luxe vorm van prefab. Het skelet is volledig van hout, de wanden van gipsplaat, de isolatie geweldig (ook qua geluidsdemping tussen de buren in). Op termijn zou men ook moeten uitbreiden voor permanente bewoning.

Mensen zijn

nooit te oud om te leren. Blijkt ook uit dit artikel over de weldoeners bij de "vluchtelingen" in Calais.

Ben benieuwd hoe steil hier op OO de leercurve is.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3262220/UK-charity-considers-cutting-aid-Jungle-Calais-visiting-camp-deciding-migrants-no-real-reason-leave-home-country.html

Forumbeheer

Forumbeheer

09-10-2015 om 14:23

Deze discussie zal gesloten worden

Beste forum-deelnemers,

De discussie is inmiddels erg lang geworden, en nogal afgedwaald van het oorspronkelijke onderwerp. Bovendien krijgen we klachten over de toon van sommige bijdragen, die wat onaangenaam begint te worden.

Kortom: aan het eind van de middag zullen we discussie sluiten.

Gelukkig

Hoeven al die arme, getraumatiseerde "vluchtelingen" niet zomaar ergens te wonen! Gewoon op stand, in Den Haag.

http://zoomin.tv/#!v/708502/

@Forumbeheer

Goed zo! Censuur!

De

Discussie is te lang geworden. Zijn ze niet meer gewend bij ouders online, een discussie met meer dan 10 reacties

Wegwerpbouw

Het voornaamste voordeel van tijdelijke bouw is dat de huidige meest gebruikte bouwmaterialen als dubbel glas, isolatie materiaal, dakpannen en ventilatiesystemen maar een jaar of twintig mee gaan.
Een skelet neer zetten dat bij elke renovatie (na 20 jaar dus) een functie krijgt die dan gewenst is, is slimmer.

Overigens is de verwachting dat de bevolking afneemt.
De geboortegolf sterft al een beetje. Er worden te weinig kinderen geboren.

rode krullenbol

rode krullenbol

09-10-2015 om 14:55

Wanbestuur

Nu Mark Rutte de boel zo uit de hand blijkt te laten lopen, vind ik dat er gerede aanleiding is het huidige kabinet weg te sturen om het te vervangen door een tijdelijk. Dit overgangskabinet, samen te stellen uit die partijen die wel bereid zijn goed bestuur aan de dag te leggen ten aanzien van het vluchtelingenvraagstuk, kan dan tot aan de volgende verkiezingen orde op zaken stellen.

Rode krullenbol

VVD wil niet - de graaiers

http://www.trouw.nl/tr/nl/36561/Asielbeleid/article/detail/4159393/2015/10/09/Waar-laten-we-al-die-asielzoekers.dhtml

"5. Zorg voor meer lucht in de sociale huursector
En dan nu de blijvers. Die moeten naar een sociale huurwoning, maar doorstroming in die sector is er nauwelijks. Het kabinet wil dat veranderen door bijvoorbeeld scheefwonen aan te pakken. Dan komen er vanzelf meer sociale huurwoningen vrij, is de gedachte. Je zou ook kunnen zorgen voor méér woningen in de sociale huur, maar daar zijn de coalitiepartners VVD en PvdA het grondig over oneens."

Ik ken meer scheefwoners. Die, net als ik trouwens in mijn jongerenwoning, wel op zoek zijn gegaan naar duurdere huur of koop, maar dan toch niet die 250.000 kunnen opbrengen of voor het geld wat ze wel hebben een veel miezeriger woning vinden. En bovendien met veel plezier in hun 'te goedkope' woning wonen en hun geld op andere manieren in de economie steken, met kwaliteitskleding, kwaliteitsvoedsel, reizen, inrichting.
En wat is er mis mee dat meer draagkrachtigen gewoon in een goedkopere woning blijven wonen tussen minder draagkrachtigen? Willen we toch ook juist dat diverse inkomensgroepen wel samen in een buurt wonen om verpaupering en verelendung van buurten te voorkomen?
Gewoon bouwen waar behoefte aan is in de onderste sector verhoogt de welvaart voor iedereen.
In een tijd waarin de baanonzekerheid toegenomen is, de crisis nauwelijks over, wie weet wanneer er weer een komt, je neemt niet graag een hypotheek op 2 inkomens, is het het verstandigste om te doen. Bouwen voor de onderkant. Daar is een groot gebrek aan. Dat verhoogt ook het draagvlak onder de inwoners van Nederland die het meest geconfronteerd worden met de vluchtelingencrisis en er het meest angstig op reageren.

Jaina

Jaina

09-10-2015 om 15:10

Mark

Ja, dat ben ik met je eens dat de discussie sluiten erg jammer is. Je zou inderdaad denken dat ze blij zijn met een lange discussie. En dat de toon af en toe onaagenaam is dat is dan maar zo. Het is een gevoelig onderwerp en daar mag best stevig over gesproken worden. Het is nogal flauw om de discussie te sluiten alleen omdat er een echte discussie ontstaat met tegengestelde meningen. Ook vreemd trouwens dat er besloten wordt wanneer een discussie lang genoeg is.

@AnneJ

Dat heet solidariteit Anne. Je hebt als goed mens in dit land maar de solidariteit op te brengen met de minderbedeelden van over de hele wereld. Dus ja, dan moet je maar verhuizen om voor veel meer geld, veel minder woning te krijgen om zodoende ruimte te maken voor asielzoekers.

Jij bent toch ook voor opvang voor iedereen die hier maar aanklopt met een zielig verhaal? Nou dan! Dit is de consequentie!

Ach jaina

Het is een onderwerp dat nogal wat emotie oproept en waar de meningen mijlenver uiteen liggen.

Ik ben niet bang voor een beetje harde woorden. Het forumbeheer blijkbaar wel.

Dit was zo'n beetje het enige draadje dat nog echt goed loopt, maar dat is blijkbaar dan ook weer niet de bedoeling.

rode krullenbol

rode krullenbol

09-10-2015 om 15:20

@Mark74

Het draait helemaal niet om solidariteit, maar om verantwoordelijkheid: weg dus met dit kabinet!

Het onteigenen

Ten behoeve van asielzoekers is begonnen!

http://www.geenstijl.nl/archives/images/gorinchembriefedit1500.html

Maak je de borst maar nat! Binnenkort ook in uw straat!

Nou fijn Mark

Jammer dat ik die opoffering niet meer kan maken. Ik heb namelijk al een koopwoning naar mijn zin inmiddels.
Maar ik vind het illusiepolitiek om na al die jaren nog steeds te denken dat ' aanpakken' van de scheefwoners de problemen in de woningsector gaan oplossen. Je krijgt er alleen een dosis regelgeving, bureaucratie, verstarring van de markt want de marges voor een woning en de match met gegadigden worden steeds strakker, en een portie graaiers en leegstand van te duur gebouwde woningen bij.
Niet kiezen voor de eenvoudigste oplossing maar voor het al 30 jaar gepolderde compromis van praatjes die geen gaatjes vullen.

rode krullenbol

rode krullenbol

09-10-2015 om 15:28

"In geluk kun je niet wonen", Jan Schaefer (PvdA).

rode krullenbol

rode krullenbol

09-10-2015 om 15:29

Aai ..

"In GELUL kun je niet wonen", Jan Schaefer (PvdA).

Wat een dappere poging

krullenbol.
Nu nog even een lijstje er naast leggen van alle gebroken beloftes van alle andere partijen. Ik voorspel je alvast dat die oneindig veel langer is.

Bovendien voorspel ik je dat het merendeel van al die zaken waar PVV voor of tegen gestemd zou hebben, werkelijk waar maar anderhalve man en een paardekop interesseren.

Een hele hoop

geode vragen voor onze regering.

https://twitter.com/BartNijman

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.