Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Bakka Fiets

Bakka Fiets

20-09-2014 om 23:55

Gezocht: gestolen 2-wiel bakfiets Workcycles, beloning!

In de nacht van 18 op 19 september is onze tweewiel bakfiets van het merk Workcycles gestolen. Deze fiets is hetzelfde als de bakfiets.nl/Van Andel Cargobike long, gemaakt door Azor, maar dan iets veranderd door Workcycles. Op de zijkant van de bak staat "Workcycles" in plaats van "bakfiets.nl". We willen onze bakfiets heel erg graag terug!

De fiets heeft een uniek uiterlijk. Het frame is van boven/achter beige, het onderste deel van het frame is zwart. Aan de zijkant van de bak hebben we onderlangs een reflecterende strip geplakt. Het dekzijl is donkerrood. De fiets heeft 8 versnellingen, maar het venstertje van de versnellingen is ondoorzichtig geworden dus het aantal versnellingen is niet daarop te lezen. Er zitten zwarte snelbinders en één rode achterop.

Een foto staat hier:
http://imgur.com/AFhif5F
NB het is een oude foto, er staan andere snelbinders op.

Ik had per ongeluk de sleutel in het slot laten zitten (stom stom!), dus er zullen geen braaksporen te zien zijn. Maar we hebben wel aangifte bij de politie gedaan. Framenummer en chipnummer zijn dus bekend bij de politie, maar staan helaas nog niet in het fietsdiefstalregister, omdat dit ruim een week schijnt te duren.

Wij zijn in bezit van aangiftebewijs, aankoopbon en reservesleutel. De fiets is door ons nieuw gekocht in voorjaar 2008, dus zeseneenhalf jaar geleden. De fiets is duidelijk gebruikt, maar fietst nog uitstekend.

De fiets is gestolen in Amsterdam, maar kan heel goed in een andere stad te koop aangeboden worden.
Een ieder die de fiets koopt of verkoopt maakt zich schuldig aan heling en is dus strafbaar.

Degene die ervoor zorgt dat wij de bakfiets weer in ons bezit krijgen, geven wij een flinke beloning.
Indien gewenst zullen wij dan niet naar de politie stappen en er geen ruchtbaarheid aan geven.
Maar als je dat juist wel wil, dan schakelen we wel de politie in (bijv. als je de fiets ergens op straat ziet staan), en laten we indien gewenst jou er buiten.

Indien je iets weet over deze bakfiets, neem dan graag contact met ons op via [email protected]
We zullen je enorm dankbaar zijn.

Bakka Fiets

Bakka Fiets

21-09-2014 om 00:51

Framenummer

Het framenummer van onze bakfiets is:
AZ0700412

Barvaux

Barvaux

21-09-2014 om 08:49

goed

Goed marktplaats en al die andere sites in de gaten houden!

Bakka Fiets

Bakka Fiets

22-09-2014 om 23:51

Marktplaats en zo

Ja Marktplaats houden we zeker in de gaten!

Heb je nog goede tips waar je op kunt letten daar?

En verder heb ik geen andere actieve tweedehands-sites kunnen ontdekken waar recent bakfietsen worden aangeboden, heb je misschien concrete tips?

Dank voor het meedenken!

Mijntje

Mijntje

23-09-2014 om 06:47

term

O wat erg. Ik zou zo breed mogelijk zoeken, maar de term 'bakfiets' de lading zeker wel dekken Ik hoop dat je 'em vindt, heb je ook aangifte gedaan?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-09-2014 om 07:10

Mijn gestolen fiets

bleek verkocht te zijn via een fietsenmaker. Die is gewoon als inruilfiets gebruikt. En ik kon er naar fluiten. Er schijnt wel een database te zijn van gestolen fietsen, maar in de praktijk werkt dat niet. En hier in de gemeente is één keer per maand een kijkdag bij de gevonden fietsen op de gemeentewerf. Ik dacht dat ik gebeld zou worden als mijn fiets werd gevonden, maar ook dat bleek niet zo te zijn.

Nou zal het bij een bakfiets lastiger zijn om 'm in te ruilen, maar ik zou toch het aanbod van fietsenmakers in de gaten houden.

Of langs de fietsenmakers

en aangeven dat als zo'n fiets wordt aangeboden of ze dan het framenr kunnen controleren.
Foto van de fiets met framenr enzo. Misschien slim om aan de fietsenmakers zelf te geven of daar op te mogen hangen (maar dat schrikt misschien weer af).

Wel enorm balen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-09-2014 om 09:44

facebook

Heb je al een foto op facebook laten circuleren?

Facebook

Hier is inderdaad al eens een fiets van een kennis teruggevonden nadat de gedupeerde had gevraagd om de informatie via facebook te verspreiden.
En ja hoor: iemand had hem gesignaleerd en zo kwam hij weer bij de rechtmatige eigenaar terecht.
Kan dus heel goed werken!!

Barvaux

Barvaux

24-09-2014 om 20:04

zet er dan

Zet er dan wel heel goed een datum bij anders kom je je fiets over 10 jaar nog tegen!

Bakka Fiets

Bakka Fiets

24-09-2014 om 22:28

reactie

Dank iedereen voor de tips!

Ja Marktplaats houd ik goed in de gaten maar ik word er (nog) niet veel wijzer van.

Facebook ook al ingezet.

Ik ben bij een aantal fietsenmakers langs geweest, maar ik kan onmogelijk contact opnemen met alle fietsenmakers.... Dendy en Urslau hoe hadden jullie dat gedacht, om de fietsenmakers in de gaten te houden of te informeren? Heb je daar een goede tip voor? Of zou er een centraal punt zijn voor fietsenmakers, een forum of zo?

Oh Barvaux ik zou het ook willen weten als mijn fiets over tien jaar gevonden wordt hoor!!

Als ze emailadres hebben email sturen.

desnoods met link naar marktplaats. Zijn er dan zoveel fietsenmakers in jouw buurt? In mijn buurt ken ik er maar 4. dat is nog te overzien. Je zou hun jouw telefoonnummer of emailadres kunnen geven bij vermoeden van.

Sterkte ermee. Hoop dat de fiets snel gevonden mag worden.

Bakka Fiets

Bakka Fiets

25-09-2014 om 22:50

Urslau: fietsenmakers

Urslau, ik woon in een grote stad en daar zijn ontzettend veel fietsenmakers. Grote, kleine, ketens, losse zaken...

En dan kan de fiets ook nog in een andere stad verkocht worden!

Alle fietsenmakers in alle grote steden van NL, dat moeten er wel honderden zijn denk ik...

Volgens dit overzicht zijn er al minstens 190 fietsenmakers in Amsterdam en omstreken, en ik weet er zo nog een aantal die niet op deze lijst staan, een aantal kleintjes maar ook bijv. Halfords. Het zou me niet verbazen als er 250 of 300 fietsenzaken in A'dam zijn.
En helaas staan er geen e-mailadressen op de lijst, dus dat zou ik allemaal per winkel moeten uitzoeken.
https://fietsersbondamsterdam.nl/repareren

En dan nog de andere grote steden... Dat zijn er misschien wel een paar duizend...

Ik heb wel een aantal fietsenzaken gemaild die ik ken, die reageren aardig, maar het lijkt een druppel op een gloeiende plaat...

Dat zijn er wel erg veel.

Tja dan ogen goed de kost geven en hopen dat iemand iets opmerkt. Hoop dat de fiets wordt terug gevonden.

Mijntje

Mijntje

26-09-2014 om 10:56

stappen

Dit vond ik op Fb, voor het geval je de fiets op marktplaats ziet zijn dit de stappen:
altijd eerst aangifte doen (kan online) - dan politie bellen (0900 nummer) - de agent die opneemt kan dan meteen de aangifte erbij pakken en goedkeuren en doorsturen naar recherche - recherche doet kort erna (kantooruren) een pseudo aankoop en kan erheen na toestemming officier van justitie. In de meantime moet je dus zorgen dat de fiets niet verkocht wordt (meebieden via marktplaats).

Heb je al reacties?

Robbie

Robbie

28-04-2015 om 21:09

Bakfiets nu op Marktplaats!

Hallo,

jullie fiets staat sinds gisteren op Marktplaats. Ik heb jullie ook een bericht gestuurd naar het vermelde emailadres maar nog geen reactie.

Hieronder de link naar de advertentie:

Mooi bakfiets 8 versnelling : http://link.marktplaats.nl/m920681202

Juno

Juno

28-04-2015 om 21:59

Jee

Wat goed Robbie dat je de fiets tegen kwam! Bakka foets, heb je al een andere fiets en wat ga je nu doen?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-04-2015 om 22:26

Ha!

Alleen bellen staat er.
Mijn handen jeuken....

Mijntje

Mijntje

29-04-2015 om 07:06

ik heb

TS gemaild, misschien kijkt ze niet hier. Ik hoop dat het de goede fiets is..

Barvaux

Barvaux

29-04-2015 om 07:17

dan

Is de snelbinder eraf en ik twijfel over de reflector? Jammer dat we het versnellingsdngetje niet kunnen zien.

mirreke

mirreke

29-04-2015 om 10:00

Lijkt me logisch

dat de verkoper eea wijzigt. Ik dacht idd dat de reflecterende strip onder de bak is weggehaald, die zie ik in ieder geval niet op de foto's.

Ik neem aan dat een dief probeert een fiets minder herkenbaar te maken.

Ik geloof dat het unieke ook lag in de kleurstelling? Beige dus. Inderdaad niet zo'n gangbare kleur vandaag de dag.

mirreke

mirreke

29-04-2015 om 10:03

Maar t is m wel hoor!

Want TS gaf expliciet aan dat hij gewijzigd was door Workcycles en dat hun logo er daarom op staat.

Barvaux

Barvaux

29-04-2015 om 11:21

Nou

Ik ben nog een extra goed naar het logo gaan kijken maar dat is dus wel anders. Op de fiets op mp staat een kleine letter w en een plaatje aan het eind. Op de fiets van de foto van TS staat juist iets groters aan het begin van het woord en GEEN plaatje aan het eind.

Mijntje

Mijntje

29-04-2015 om 12:20

TS reageert nog niet helaas, ik had haar een mailtje gestuurd. Hopelijk is ze nu niet op vakantie, zij kan het het beste beoordelen.
Ik vond de advertentie ook in wat gebrekkige taal (titel advertentie), en alleen per mobiel reageren, daar krijg ik meteen argwaan bij. Vaak staat er wel iets persoonlijks bij in de tekst.

Tijgeroog

Tijgeroog

29-04-2015 om 13:49

Simpel

Even gaan kijken en het framenummer vergelijken.

vlinder72

vlinder72

29-04-2015 om 14:00

mijntje

De aanbieder bestaat wel al 1,5 jaar. Dat is dan weer minder verdacht. Maar ik vind ook een aanbieder met twee bijna nieuwe fietsen en niet mailen ook vreemd.

bakje

bakje

29-04-2015 om 14:53

googlen

http://www.advertentiex.nl/ad-bakfiets-long-n8-456437?in=Noord-Holland-Fietsen-accessoires
http://www.advertentiex.nl/ad-mooi-bakfiets-n7-419843?in=Noord-Holland-Fietsen-accessoires

Volgens de opgegeven postcode op MP ligt het adres in de westindische wijk. Afgaande op streetview is de foto wel op het opgegeven adres gemaakt. Mij lijkt toch niet dat iemand die kwaad wil zo dom is.

Barvaux

Barvaux

29-04-2015 om 15:05

Mike227

Mike227 doet in ieder geval aan in- en verkoop van fietsen, hij biedt veel vaker fietsen aan op mp dus dat er niet een leuk verkoopverhaaltje bij staat (kind is te groot geworden) is dan logisch.

Hier biedt hij ook mee: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/fietsen-dames-sportfietsen-en-toerfietsen/m923320581-batavus-damesfiets-7-versnell-opknapper.html

vlinder72

vlinder72

29-04-2015 om 15:17

Mike227

Hij kan ook onschuldig zijn. Hij kan de fiets gekocht hebben van de dief en deze nu voor een hogere prijs proberen te verkopen. Als hij de fiets voor een redelijke prijs gekocht heeft en niet kon weten dat de fiets gestolen isdan mag hij dat gewoon doen.

Dus nu niet allemaal bellen en hem een dief noemen.

Barvaux

Barvaux

29-04-2015 om 15:19

Vlinder

als je naar het logo kijkt op de zijkant is het ook niet dezelfde fiets...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.