Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Cath 1972

Cath 1972

10-04-2014 om 18:41

Ov chip card mbo studenten?

Ik had hier wel eens gelezen dat mbo studenten van onder de 18 geen ov studenten card zouden krijgen. Maar als ik onderstaande link goed begrijp, zou dat wel kunnen.

Heb ik het goed begrepen?
En zo ja, is het dan helemaal gratis?
Dat zou super zijn want puber wil volgend schooljaar naar een mbo in alkmaar of almere en vanuit Amsterdam zou ik normaal 50€ per week kwijt zij aan treinkosten.

Ben benieuwd...

Http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Studentenreisproduct

amk

amk

10-04-2014 om 18:51

wiki

als bron is niet geheel betrouwbaar natuurlijk, hiervoor moet je echt op de site van duo zijn (of hoe ze tegenwoordig heten)

http://www.duo.nl/particulieren/mbo-er/studiefinanciering/studiefinanciering-aanvragen.asp

daar staat: Als je 18 of ouder bent en een voltijdopleiding in het mbo volgt, kun je studiefinanciering aanvragen

je moet als eerste recht hebben op studiefinanciering en dat heb je niet als 18minner op het MBO. Pas dan krijg je als onderdeel van de stufie een studentenreisproduct.

Monique D*

Monique D*

10-04-2014 om 21:33

Tegemoetkoming ouders

Als het kind jonger is dan 18 en gaat naar het MBO kan je een formulier Tegemoetkoming Ouders aanvragen.

Zie link:

http://www.duo.nl/particulieren/ouder/studiefinanciering/geld-voor-kind-onder-18.asp

Als het kind onder de 18 is heeft het kind nog geen recht op een ov studentencard.

Mijn 17-jarige dochter gaat het volgend jaar ook naar het MBO en wij moeten er ook aan geloven.

Cath 1972

Cath 1972

12-04-2014 om 11:40

Bedankt

De site van duo deed het van de week bij mij niet. Maar zal nogmaals proberen.
Ook voor de tegemoetkoming zal ik gaan kijken, hopelijk valt dat een beetje mee.

Bedankt alvast voor de reacties

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.