Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Zelf je eigen hulp organiseren?

Op de site www.1gezin1plan.nl staat de mogelijkheid voor ouders om zelf een licentie te kopen en daarmee alle hulpverlening rondom je gezin te coördineren. De licentie kost 49 euro. Is dit een nuttig instrument voor ouders?

Tsjor

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gebruikslicentie

Nou tsjor, volgens mij is het een gebruikslicentie van software. Daar kun je 49 euro voor betalen, maar dat maakt niet dat andere partijen (school, jeugdzorg) de handen van je af houden.
Het gaat alleen maar over communicatie. Ik zie niet zo goed hoe een computerprogramma een toevoeging kan zijn bij bijvoorbeeld een eigen kracht conferentie. Gewoon even bellen, of desnoods een gesloten facebook account, kan dan ook.
Groet,
Miriam Lavell

tsjor

tsjor

29-11-2012 om 12:12 Topicstarter

Anderen betrekken en fasering

Met eigen kracht maak je een plan en daarna komt er een keer een evaluatie, maar het is geen manier om ondertussen bij te houden of iedereen doet wat hij/zij zegt te doen.

Wat betreft het gebruik door anderen, anderen kunnen zich dan wel bemoeien met je, maar dat zou dan ook te zien moeten zijn via dat communicatieprogramma, en dan concreet: wat doe je voor wanneer.

Er zijn situaties waarbij ouders stikken van de hoeveelheid hulpverleners, afspraken, die zegt dit, die zet dat en overal moet je zelf maar weer achteraan gaan. Ik kan me voorstellen dat zo'n programma'tje dan handig is. Voor jezelf een soort logboek, voor de betrokken hulpverleners een agenda.

Er zou wel een soort verplichting aan verbonden moeten worden (als is het maar een morele, maar wel een met consequenties): als een ouder aangeeft dat zo'n 1gezin1plan loopt, dat dan de betrokken hulpverleners daar ook gebruik van maken. Op basis van niet-nagekomen afspraken kan de ouder dan een klacht indienen etc. etc.

Ik vond het in elk geval verrassend dat een programma dat gemaakt is voor en door hulpverleners ook beschikbaar wordt gesteld voor ouders. Maar ik vroeg me af of mensen daar gebruik van zouden willen maken.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.