Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Heirthe

Heirthe

03-07-2015 om 13:42

Zonnebrand en toch zwemmen

Dochterlief is met haar verbrande schouders toch naar het zwembad gegaan terwijl dat van mij niet mocht ivm de verbranding. Ik zit hier mij nu zorgen te maken dat die schouders morgen heel erg veel pijn gaan doen.
Heb er geen rustig gevoel over.
Ik hoop maar dat ze zich regelmatig insmeert..
Iemand nog tips?

Tijgeroog

Tijgeroog

03-07-2015 om 13:55

Te laat

Want ze is al weg.

Ik snap wel dat ze nu niet thuis wil blijven. Ik vind het verbranden vooral een probleem op de lange termijn, de korte termijn, dus hele pijnlijke schouders morgen, zou ik echt als haar probleem zien. Ze is blijkbaar oud genoeg om zelf die consequenties te dragen, aangezien ze ook oud genoeg is om zonder jou of jouw toestemming naar het zwembad te gaan.

Het enige wat ze kan doen, behalve smeren en schaduw opzoeken, is zorgen dat haar schouders bedekt zijn. Dus een shirtje, een sjaal of een omslagdoek over haar schouders. Maar ook dat zal ze zelf moeten doen.

En voor jou: laat lossss.... Je kan er nu toch niets aan doen. En als ze weer thuis is nog eens de les lezen over de risico's op huidkanker.

four

four

03-07-2015 om 14:02

als ze maar goed insmeert

Verder is zwemmen vooral in koud water alleen maar goed voor de verbranding. Net als bij andere brandplekken helpt koelen tegen de pijn.

Rick

Rick

03-07-2015 om 14:56

daarbij

Liever naar een zwembad dan zeewater met zout of water in een bevuild meertje. Waarom is ze verbrand? Dan heeft ze al eerder iets niet goed gedaan? Thuishouden met dit weer zou ik echt niet doen, laat die pubers lekker genieten van het weer, elkaar en het koude water.

Marie

Marie

03-07-2015 om 16:05

Zo vaak gehad

Ik ben in mijn jeugd zo vaak verbrand en ging gewoon elke dag zwemmen (verbrandde vaak bij het zwembad). Geloof niet dat mijn moeder zich daar ooit druk over heeft gemaakt. Het zwemmen was inderdaad juist lekker om de "brand" eruit te halen.
Ik zou zeggen gevalletje "eigen schuld, dikke bult" en bied aan om haar vanavond lekker met after-sun in te smeren.

Charis

Charis

03-07-2015 om 16:08

'Ik ben in mijn jeugd zo vaak verbrand'

Ja ik ook. En daarom loop ik nu een groter risico op huidkanker. Zo simpel is het helaas. Zoiets noem je voortschrijdend inzicht. Ik snap dus dat Foske haar dochter liever niet laat verbranden. Als ze thuiskomt nog eens goed met haar praten.

Yeti

Yeti

03-07-2015 om 17:49

T-shirt en badpak

Hopelijk houdt je dochter haar t-shirt aan tijdens het zwemmen. Anders wordt het een pijnlijke nacht voor haar

Heirthe

Heirthe

03-07-2015 om 23:22

Nou

Het is goed gekomen hoor, ze heeft zich gewoon heeeeel vaak ingesmeerd
Toch nog best verstandig, die dochter van mij

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.