Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

MariaR

MariaR

14-04-2015 om 12:38

Hoe pak ik dit het handigst aan (telefoon buitenland)

Hallo, ik ga een weekje naar Ierland. Ik heb sinds kort een heel goedkope bundel maar moet mijn moeder kunnen bellen en in het land zelf mijn zoon (en hij mij). nou dacht ik: ik koop een goedkoop mobieltje en dan daar een simkaart voor Ierland. Maar nou hoor ik dat dat simlockvrij moet zijn dan en dan zijn die goedkope mobieltje ineens weer dure mobieltjes. Help?

Angela67

Angela67

14-04-2015 om 12:47

ik weet niet waar je woont

maar ik heb nog wat oude kleine mobieltjes liggen, simlock vrij, waarvan je er eentje kunt lenen. Dan koop je daar een kaartje en volgens mij moet het dan lukken.
Overigens kocht ik een goedkoop tweedehands mobieltje voor 12,50 op marktplaats dus dat is ook wellicht een optie voor je?
gr Angela

Lenen

Heeft er niet iemand eentje te leen, die wel gewoon simlock vrij is. Wij hebben er hier nl minstens twee liggen, dus iemand in jouw omgeving kan misschien wel helpen?

Even helemaal off-topic (en ik hoop dat ik de goede MariaR en jouw situatie herinner) heb je de documentaire gezien van Louis Theroux op BBC?

MariaR

MariaR

14-04-2015 om 13:58

Angela/ Petal

Angela: ik woon in het westen van het land. Zuid Holland. Dat zou fijn zijn maar ik ga ook even in mijn omgeving navragen. Petal: welke documentaire bedoel je (als het iets met trans er in is, heb je de goede MariaR)

MariaR

MariaR

14-04-2015 om 14:24

jaja

ben even de kast ingedoken en blijk zelf twee mobieltjes te hebben liggen.... Ik zie dat ik ze gewoon simlockvrij kan laten maken bij een gsm winkel in de buurt dus dat is alweer opgelost

MariaR

Ja inderdaad over trans kinderen. Ik keek via iplayer maar dat werkt wellicht niet in Nederland. Misschien dat je hem op het internet kan vinden als je geinteresseerd bent?

MariaR

MariaR

14-04-2015 om 20:25

Petal

Nee heb ik niet gezien. Dank je wel, ik ga zoeken!

Inanna

Inanna

14-04-2015 om 20:59

simlockvrij maken

Als een mobieltje langer dan een jaar hebt kun je hem gratis simlockvrij laten maken bij de provider, meestal gewoon via internet, maar voor mijn Telfort gsm moest ik naar de winkel, providers zijn wettelijk verplicht om je toestel simlockvrij te maken na een jaar. Misschien wist je dit al en bedoelde je dat ook, maar er zijn ook winkels waar je dat tegen betaling kunt laten doen en dat is dus zonde als je telefoon oud genoeg is.

Jessica O

Jessica O

30-04-2015 om 21:14

theroux

Volgende week donderdag op npo 3.

zag het net voorbij komen en kon me dit draadje nog herinneren

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.