Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Marianne

Marianne

28-09-2008 om 19:53

Hoe wachtwoord kraken?

Hallo,
Ik heb een vraagje...
Mijn zoon van 12 zit vaak op de pc. Hij heeft zijn eigen wachtwoord dat hij continu veranderd. De laatste tijd denk ik toch dat hij vaak op dingen zit die het daglicht niet mogen zien want telkens ik de kamer binnen kom klikt hij het scherm weg of zet plots de pc uit...
Nu wil ik weten op wat hij zit en waarom maar hij wilt me zijn wachtwoord niet geven. Is er een manier om dat te kraken of is er een andere manier om te kunnen achtethalen wat hij allemaal uitspookt achter mijn rug?
Het is misschien/hopelijk maar iets onschuldigs, maar tja, je weet maar nooit hé.
Zelf wil hij me niet zeggen met wat hij bezig is maar zijn gelaat vertelt deugenieterij...Hij kan zelfs zijn lach niet inhouden en bloost als een dozijn overrijpe tomaten...
Wie heeft raad?
Alvast bedankt, Liefs, Marianne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

28-09-2008 om 20:34

Historie

wie is de administrateur van de computer? Die kan de historie van je zoon (gebruiker) bekijken.

Deugnieterij

Ik zou niet gaan kraken, denk ik, maar ik wil wel een eerlijk antwoord. Misschien is hij verliefd en mag jij dat niet weten. Geen idee. Maar hij is 12. Ik zou eerlijk zeggen dat ik hem niet vertrouw, omdat ik het gevoel krijg dat hij iets doet op de computer waar ik misschien niet blij mee ben. Geheimen mogen, maar dan moet ik wel overtuigd worden dat het veilige geheimen zijn. Dus ik zou eerlijk zeggen waarom ik het wil weten en eventueel mag hij het ook aan zijn vader vertellen. Misschien zijn het "mannendingen." Maar ik wens een geruststellend antwoord...zo niet, is de computer weg. We hebben natuurlijk te maken met enige privacy, daarom heb ik liever dat hij het zelf verteld. Kraken heb ik geen verstand van. Dat zou ook niets voor mij zijn. Ik zou het al vreemd vinden als mijn zoon (9)een wachtwoord heeft, dat ik niet mag weten.

Marianne

Marianne

28-09-2008 om 23:10

Tja...ingewikkelde situatie...

Tja...Het zit zo:
Dochter van 15 kreeg vorig jaar van haar peter een pc voor haar verjaardag. Dit omdat hijzelf een nieuwere versie voor zichzelf had gekocht en daarom kreeg zij dan zijn oudere versie.
Die werd op haar kamer gezet.(wel met draadloos internet, een antenne) want boven ligt nog geen internet, dus hij werkt prima, enkel wat trager.
Mijn zoon was er gek van en daardoor zat hij steeds maar meer en meer op haar pc, en zij moest haar kamer bijna aan hem afstaan daardoor. Dit was uiteraard voor niemand leuk, zeker voor haar niet dus moesten we naar een oplossing zoeken want zoon heeft ASS en was dus voor weinig rede vatbaar, vooral omdat hij pc verslaafd is...
Dus legden we met de familie allemaal wat geld bij elkaar om voor zijn verjaardag dan ook maar een pc te kopen. Dan was er toch al één probleem opgelost. Dochter had haar privacy terug.
Zijn pc staat niet op zijn kamer maar beneden in de zogezegde "computerkamer" (waar het internet ligt). Werkt dus behoorlijk snel.
Daardoor heeft hier elk lid van het gezin er zijn account op genomen, ieder met zijn eigen wachtwoord. Maar,... de beheerder is dus wel MIJN ZOON...
Ik heb al liggen zoeken om in de geschiedenis te geraken maar ik raak enkel en alleen in de geschiedenis van de gezinsleden waar ik wel het wachtwoord van ken. Dus met andere woorden, waar hij mee bezig is blijft geheim voor ons.
Hij is zeer verstandig op gebied van werken met de pc, om eerlijk te zijn weet hij er zelfs meer van dan wij...
Hij wil mij of papa niks vertellen, wel wordt hij rood, verlegen en lacht...dus zie ik aan zijn snuit dat hij met dingen bezig is die niet door de beugel kunnen...
Is er een manier om alle wachtwoorden te verwijderen en er gewoon dan maar bv. 1 wachtwoord op te zetten? Dat van mama en papa ofzoiets?
Maar ja...Dat kan hij misschien ook wel kraken of verwijderen...
Of een soort van slot?
Moeilijke situatie hé?
Toch wil ik weten welke eieren hij aan het bakken is...
Een liefje kan het niet zijn want dat heeft hij al.
Tja, tenzij hij er stiekem 2 heeft...wie weet? De wonderen zijn de wereld blijkbaar nog niet uit...
Oow, ik hoop echt dat hier iemand raad voor me heeft...ik hoop die slimmerd te slim af te zijn.
Liefs, Marianne

dc

dc

29-09-2008 om 07:02

Formatteren

"Is er een manier om alle wachtwoorden te verwijderen en er gewoon dan maar bv. 1 wachtwoord op te zetten? Dat van mama en papa ofzoiets?"

de enige die dat kan is de systeembeheerder. Ik neem aan dat je de meest gebruikelijke wachtwoorden al geprobeert hebt? Zijn verjaardag enzo.

Als dat niet werkt is de enige oplossing formateren en windows opnieuw installeren. (als er maar 1 partitie is (een c schijf meestal) dan ben je dus wel alles kwijt wat erop stond, dus wel van te voren backups maken. En dan zelf de beheerder blijven, zodat je kunt instellen dat er geen wachtwoord gevraagd wordt.
Het is eerlijk gezegd gewoon niet veilig als je zoon van 12 meer weet van computers als jij en de touwtjes in handen heeft. Ik zou dus heel snel heel veel over computers leren.

René

René

29-09-2008 om 16:44

Wachtwoord kraken is simpel

Hallo Marianne,

Even afgezien van alle ethische verwikkelingen:
Iedere Windows PC slaat op dezelfde plek en op dezelfde manier de wachtwoorden van de gebruikers op. Nu kun je een cd maken die die wachtwoorden opzoekt en er een of meerdere "leeg" maakt - zodat je kunt inloggen zonder een wachtwoord. Je hoeft daar dus geen wachtwoord of iets voor te weten.
Het enige nadeel is dat het voor de gemiddelde computergebruiker nogal ingewikkeld is, het is namelijk een ander besturingssysteem (Linux). Maar misschien kan iemand je helpen? Je hoeft alleen maar die cd erin te doen, opnieuw op te starten, een paar dingen intikken (daar vraagt hij om) en klaar is kees. Werkt altijd. Ik heb het zelf al een paar keer gedaan.
Je kunt hier eens kijken (wel allemaal in het engels): http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/ of hier: http://ebcd.pcministry.com/ En wat meer uitleg staat hier: http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm
O, en off-topic: Alex is een maniak die van dit forum geweerd zou moeten worden.

Marianne

Marianne

29-09-2008 om 23:23

Geweldig...

Hey,
Tot hier toe alvast bedankt voor de tips! Echt geweldig.
Ik vind het ook niet kunnen dat een 12 jarige zijn zin kan doen. Morgen na schooltijd nog eens praten met hem en als hij bij zijn standpunt wil blijven weet ik wat te doen tijdens zijn schooluurtjes de dag erna...
Lol... Liefs, Marianne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.