Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Jamie

Jamie

28-11-2015 om 08:40

Wie heeft er ervaring met van kabel naar glasvezel bij 3 in 1?

Wij hebben nu de mogelijkheid om over te stappen van kabel naar glasvezel. Het zou dan gaan om internet, tv en vaste telefoon.

Ik zie daar enorm tegenop, je raakt je emailadressen kwijt (als je de oude nog een poosje wil bekijken via webmail: wat kost dat, zijn er andere oplossingen?) en ik geloof nooit dat als ik 's ochtends nog internet had met beveiligingssoftware, tv, vaste telefoon en de hele reutemeteut via de kabel dat ik dan 's avonds opeens alles kan doen en zien via glasvezel. Niet dat het van mij niet ook twee werkdagen mag duren maar meer ook niet.

Gaat online gamen echt veel sneller/beter?

Ervaringen ermee?

Nu kunnen we programma's opnemen, maanden later nog bekijken en gratis van de publieke zenders niet opgenomen programma's bekijken op 2 tv's. De ene via smarttv en de computer/internetkabel die er naast staat en de andere tv via een internetkabel en een hd recorder. Die laatste zou vervangen kunnen worden (kpn) door een klein apparaat die opneemt via de cloud en dat zou dan ook weer via de andere tv's kunnen.

Tips?

Emma

Emma

28-11-2015 om 12:47

Glasvezel

Ik heb destijds ook glasvezel genomen omdat het beter en sneller leek dan adsl. Ik heb geen verschil gemerkt in snelheid oid, maar wel in prijs. Ik doe niet veel met games, en opnemen via de cloud vind ik niet echt boeiend. Ik heb 2 interactieve tv-kastjes in huis met één draadloze en één met draad en dat werkt prima.
Nu woon ik ergens waar geen glasvezel is en ik heb dus weer adsl. Ik merk geen enkel verschil, behalve dan in de prijs die nu dus weer lager is. Kpn vond het onbegrijpelijk dat ik verhuisde naar een gebied zonder glasvezel. Het is dan ook een enorm gedoe geweest om abonnement en email en de hele zaak weer terug te zetten naar adsl, net als voorheen met glasvezel.
Game je nu online en ben je tevreden? Houden zo!
Ik zou niet overstappen als ik jou was.

40er

40er

28-11-2015 om 20:16

wij

Vorig jaar verplicht weg bij ziggo. We zijn over gegaan naar kpn en eigenlijk heel tevreden. We hebben 2 van die cloud kastjes en kunnen ook via tab of laptop kijken. Deze zomer zelfs in het ziekenhuis op mijn tab gekeken (dan ben je wel je pincode nodig).

Nadeel, de prijs, duurder dan ziggo.
En het cloudkastje werkt bij ons niet goed bij de tv in de keuken (philips). Wel als hij een tijdje heeft gedaan.

Voordeel, strakker beeld, meer tegelijk kunnen opnemen en op alle apparaten kun je het terug kijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.