Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

thuiszitter

thuiszitter

01-05-2015 om 19:44

Begin nu te twijfelen of ik moet doorzetten


Pieter

Pieter

25-05-2015 om 10:14

huis moet je nemen

Dit huis moet je nemen, goedkoper gaat echt niet lukken en je zult echt niet zoveel moeten betalen dat je het huis niet kunt betalen. Zij moet het koophuis uit en dat gaat een stuk vlotter als de bank ziet dat jullie de hypotheek niet meer kunnen betalen vanwege jouw huurhuis.

Jojo

Jojo

25-05-2015 om 11:57

Je begon

Je begon zelf over je inboedel, vandaar dat ik zei laat gaan want dat is vaak heel weinig waard.

Verbeter je met de deleteknop van je laptop/pc? Dan zou je kunnen proberen de NumLock even in te klikken.

Geld

Dat verlies uit de erfenis, tsja, dat is iets waar je even ruzie over kunt maken, maar al eerder is beschreven dat er wettelijke regelingen voor zijn en dat het o.a. te maken heeft met wat je bij de huwelijkse voorwaarden of in het convenant hebt afgesproken. Het lijkt mij logisch dat zij de beleggingen krijgt. De waarde ervan is iets op papier. Als de beurs stijgt stijgt die waarde ook weer en dan zal ze je echt niet mee laten delen in wat er wellicht bovenop die waarde komt. Mochten de wettelijke regelingen zo zijn dat je die 10.000 euro moet bijleggen (wat ik me niet kan voorstellen, dat zou prettig beleggen zijn), dan is dat hap, slik, weg, zodra het huis verkocht is. Je houdt dan minder geld over uit de overwaarde, maar dan moet je niet kijken naar wat het zou kunnen zijn, maar naar wat het is.

'Maar jullie zijn het toch die zeggen dat ik voor een huisje ( dure zelfs ) moet gaan, dan kan ik toch niet zomaar het beetje wat ik nu heb aan uitkering ook nog van me laten afnemen want dan is de optie huren helemaal van de baan, en zij blijft lekker zitten in het grote vrijstaande huis met zwembad.

Je huisje is niet extreem duur, de huurwaarde ligt onder de grens voor huurtoeslag, dus als je een laag inkomen hebt krijg je wellicht nog huurtoeslag. Dit zou echt in de categorie 'betaalbaar' moeten vallen.

Ze kan niets afpakken, jullie moeten wel verdelen en daarmee ben je altijd de helft kwijt. Dat is niet afpakken, maar verdelen.

Zij kan ook niet lekker in het grote huis met zwembad blijven zitten, want ze kan het huis niet betalen. Ze stelt het onvermijdelijke alleen maar uit.

Wat betreft het fonds voor studie en rijbewijs, je kunt niet vooraf afspreken dat exen zo'n groot fonds gaan vullen. Andere mensen doen het als volgt: DUO berekent wat ouders moeten bijdragen, dat betaal je aan je studerend kind, dat is inkomensafhankelijk; daarnaast kan je kind lenen of werken. Idem voor het rijbewijs. Als je het voor elkaar krijgt om voor een kind zoveel te sparen dat je rijlessen kado kunt doen, dan moet je dat doen. Als dat niet lukt zal het kind er zelf voor moeten werken. Na een scheiding bepaalt ieder zelf of en waarvoor iemand kan sparen. Ik spaar 15 euro per maand voor mijn kind. Na 18 jaar is dat een aardig bedrag, maar bij lange na niet wat er in jullie spaarpot zou moeten komen. Ik hoop toch dat ze er blij mee zal zijn.

Stop met zelfmedelijden. Je probleem is niet gebrek aan geld, maar teveel geld in het verleden. Je komt nu langzamerhand in de sfeer van de gemiddelde inwoner van Nederland terecht. En die redden het ook bijna allemaal.

Tsjor

thuiszitter

thuiszitter

27-05-2015 om 08:26

Het is geen zelfmedelijden

Maar de vraag hoe ik het financieel rond moet zien te krijgen zolang ik verplicht ben de helft van de vaste lasten van het huis moet blijven betalen.

Teveel geld is ook nooit aan de orde geweest, was voorheen ook maar een bouwvakker, en mijn ex had lange tijd niet gewerkt ( zorgde voor de kinderen ), en pas later toen het lichamelijk niet goed met me ging ( in inkomen moest inleveren )is ze gaan werken, dus teveel geld hebben we zeker niet gehad, we hebben alleen ruimer geleefd ( lees groter huis )

De huurwaarde ligt dan misschien onder de grens voor huurtoeslag, maar mijn uitkering is nog te hoog om in aanmerking te komen voor huurtoeslag.

In tussentijd lever ik het meeste van mijn financiële buffer in aan de kosten van advocaat ( nu al 6500 euro ) en het convenant is Nog steeds niet naar haar zin opgesteld.

Heb nu voorgesteld dat we samen bij elkaar komen, iets wat ik al 6 maanden geleden wilde om tot een oplossing te komen, anders ben ik straks echt bankroet, en dan beginnen de problemen voor mij echt een nachtmerrie te worden.

Vandaar dit ik heel erg in dubio zit en twijfel of ik moet kiezen voor huur appartement, gewoon omdat ik niet weet hoe lang huidige situatie duurt en welke gevolgen dat allemaal heeft voor mij.

Het enige wat ik er mee opschiet is dat ik me kan uitschrijven eigen woning zodat ex in aanmerking komt voor KGB en dat misschien de kinderen vaker bij mij langs komen al heb ik ook daar erg mijn twijfels over, anderzijds heb ik weer dubbele lasten waardoor mijn financiële reserves nog sneller op zijn, terwijl op de dag van vandaag nog steeds bevestigend antwoord heb gekregen van ex of ze instemt met inschrijving van 1 kind inwonend bij mij opdat ook ik Kb en KGB kan krijgen en er financieel iets op vooruit ga.

Andra

Andra

27-05-2015 om 09:53

Geen dubbele woonlasten

Lees je de bijdragen van de anderen te vluchtig misschien? Je krijgt geen dubbele lasten. Als je straks verhuisd bent, betaal je jouw helft van de hypotheek niet meer. Ja, dan komt de bank klagen, maar dat is in jouw voordeel, want dan moet de eigen woning snel verkocht worden.

Gerber

Gerber

27-05-2015 om 14:42

2 dingen

Thuiszitter,
Wat een geweldig goede tips krijg je op dit forum... Eigenlijk kan ik maar 2 dingen toevoegen; geen regeldingen, maar zaken van het hart.
1. 'Ga voor geluk, en niet voor gelijk...' Een tegeltjeswijsheid van heb ik jou daar, maar mijmer hier maar eens over.
2. Laat de frustratie tov je toekomstige ex tussen jullie blijven, en houd dit van de kinderen weg. Vergiftig je kinderen niet met jouw (al dan niet terechte) boosheid en frustratie naar de moeder toe. Het is te hopen dat moeder dit ook doet. Ik zie om me heen te vaak gebeuren dat kinderen worden meegenomen in de boosheid van de ouders, en zo partij worden gemaakt, met desastreuze gevolgen. Doe dit niet, ook niet subtiel. Dit vraagt heel veel van ouders, zeker in deze fase van de scheiding, maar laat het niet toe.
Ik wens je veel sterkte, wijsheid en uithoudingsvermorgen!

thuiszitter

thuiszitter

27-05-2015 om 19:03

Ik lees echt niet te vluchtig

Andra, ik heb alleen moeite soms om het allemaal te geloven wat er soms geschreven wordt.

Ik hoop het echt, maar ....twijfel vaak of ik wel een goede keus straks maak.

Morgen heb ik een afspraak op neutraal terrein weten te regelen met ex, want ze is het met verschillende afspraken die in het concept convenant staat het weer eens niet mee eens, dus vroeg ik aan haar of we samen niet tot een akkoord konden komen ( buiten onze advocaten ) omdat we anders nog heel lang bezig zijn.

Iedereen wil ik wel alvast hartelijk bedanken voor de genomen tijd voor elk gestarte topic, de tips, maar ook gewoon dat ik mijn soms oplopende frustratie hier kan wegschrijven, alleen dat is ontzettend prettig.

Pieter

Pieter

27-05-2015 om 19:38

neem dat huis nu

Goedkoper ga je echt niet krijgen en je moet toch wonen? Weet je zeker dat je geen huurtoeslag krijgt: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/rekenhulpen/toeslagen/proefberekening_toeslagen

thuiszitter

thuiszitter

28-05-2015 om 08:33

Hmm dat is vreemd

Nu kom ik idd wel in aanmerking voor huurtoeslag, en ik heb al verschillende malen een berekening gemaakt, en toen kwam er niets uit, en toen was de kale huur zelfs iets hoger.

Maar blijf voorzichtig aangezien op de site al stond dat de berekening niet juist kon zijn al er co-ouderschap van toepassing zou zijn. Heb in de berekening nu geen co-ouderschap in meegenomen, maar weet niet of het nadelig voor mij is als dit wel zou zijn. Iemand enig idee?
Dien je dan de huurtoeslag meteen aan te vragen bij de belastingdienst, of gebeurt dat automatisch als ze zien dat ik me op een ander adres heb ingeschreven?

Pieter

Pieter

28-05-2015 om 08:42

aanvragen

Nee dat moet je aanvragen en houd er rekening mee dat er een huurgrens is, daarboven krijg je gewoon geen huurtoeslag! Misschien is dat de reden dat je het bij een ander huis niet kreeg. Doen dus!

Pieter

Pieter

28-05-2015 om 08:43

Je kunt net zoveel schuiven met de berekeningen als je wil dus dan bereken je toch gewoon met co-ouderschap?

thuiszitter

thuiszitter

28-05-2015 om 09:34

Wat zit het toch raar in elkaar

Heb weer verschillende berekeningen gemaakt, als ik geen inwonend minderjarig kind heb krijg ik niks en als ik wel een kind op mijn adres heb ingeschreven krijg ik het wel.

Vind het vreemd dat een inwonend kind bepalend is voor wel of geen huurtoeslag!

Jojo

Jojo

28-05-2015 om 10:50

huis

De huur van het huis mag in 2015 niet hoger zijn dan 710.68 euro.
In geval van een handicap kun je zelfs meer huurtoeslag krijgen dan normaal. Jij bent afgekeurd, check dat even.
Op de site van de belastingdienst kun je al je informatie over toeslagen en kindgebonden budgetten vinden.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/toeslagen
==========================================================

van de belastingdienstsite:
Bij wie tellen kinderen mee voor de huurtoeslag?

Beide co-ouders kunnen hun kinderen meetellen als medebewoner voor de huurtoeslag. Dat kan een hogere huurtoeslag geven.

Willen u en uw ex-partner een kind mee laten tellen als medebewoner? En staat dit kind niet bij u ingeschreven, maar bij uw ex-partner? Of juist wel bij u, maar niet bij uw ex-partner? Stuur ons dan een brief. Zet in de brief dat u co-ouders bent. Beide ouders moeten de brief ondertekenen.

===================================================

Je bruto jaar inkomen mag die jaar niet hoger zijn dan
Maximaal toegestaan inkomen voor de huurtoeslag 2015:
Uw situatie op 1 januari 2015 Maximaal inkomen dat is toegestaan
Alleen en jonger dan de AOW-leeftijd € 21.950

U woont niet alleen maar wel jonger dan de AOW-leeftijd € 29.800

Alleen en de AOW-leeftijd € 21.950

De meest verdienende bewoner heeft de AOW-leeftijd (woont niet alleen) € 29.825

=========================================================

Ook als je vermogen te groot is maar je inkomen wel laag genoeg is, krijg je geen huurtoeslag.
Daar geldt voor 2015 dit:
Huurtoeslag en vrijgesteld eigen vermogen 2015 per persoon:
Uw leeftijd en gezinssamenstelling: Maximale vrijstelling eigen vermogen per persoon:

U bent jonger dan de AOW-leeftijd € 21.330

U bent jonger dan de AOW-leeftijd en een alleenstaande ouder en hebt van 1 juli tot en met 31 december 2005 huursubsidie ontvangen bij een vermogen van meer dan € 20.300. In 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 en 2014 hebt u huurtoeslag ontvangen en in 2015 hebt u recht de op alleenstaande-ouderkorting in het kindgebonden budget € 42.278

U hebt minimaal de AOW-leeftijd en uw inkomen is lager dan € 14.431 € 49.566

U hebt minimaal de AOW-leeftijd en uw inkomen is € 14.431 tot en met € 20.075 € 35.448

U hebt minimaal de AOW-leeftijd en uw inkomen is hoger dan € 20.075 € 21.330

Noet

Noet

28-05-2015 om 11:07

Vlinder

die opmerking van de hoofdelijke aansprakelijkheid kwam van mij. En was in een andere situatie.

De situatie was dat wij nog getrouwd waren op het moment van aanvragen van de hypotheek en dat alles al op mijn inkomen alleen was geregeld. Het ging niet om het huis dat we hadden tijdens ons huwelijk, maar om een andere woning waarbij het oude huis al verkocht was alleen nog niet overgedragen.

Voor de bank was het op het moment van aanvragen al duidelijk dat ik het alleen zou kunnen betalen.
Dus toen de scheidingspapieren beklonken waren bij de gemeente was het nog een formuliertje invullen en € 150 betalen om mijn ex uit de hoofdelijke aansprakelijkheid te ontslaan.

Echt waar, zo makkelijk was het.

In het geval van thuiszitter gaat het om het overzetten van een bestaande hypotheek, dat is anders en meer werk idd.

thuiszitter

thuiszitter

28-05-2015 om 17:13

een afspraak

Met aanstaande ex was een fiasco, diep diep triest zoals het weer liep, i.p.v. compromissen was het van haar zijde alleen aan/opmerkingen, daarnaast bleef ze standvastig dat ik al het verlies met de aandelen voor mijn rekening moest nemen en het volledige bedrag haar toekwam, en ze zei ik wil dit aanwenden aan MIJN KINDEREN ( ik dacht altijd dat de kinderen van ons beide waren ), wilde ze per se minimaal 15000 euro in het potje hebben als tegemoetkoming voor de studie.

Ook wilde ze geen kant op met co-ouderschap, zelfs niet als dit mij enig voordeel zou opleveren,
En uiteraard constant vergelijken met andere mensen die in haar omgeving gescheiden waren, en hoeveel de vaders wel niet bijdroegen in alimentatie en dat soort dingen.

De reactie van mij dat ik ze dan wel eerst moet hebben deed haar niks.

Denk je de vrouw die je al 25 jaar kent echt kent, dan is dat nu voor mij niet meer zo.

Uit frustratie en boosheid zei ik tot slot: ik denk dat ik dan maar eens een verbruiksvergoeding moet gaan vragen aangezien je lekker zit te wonen in het riante vrijstaande woning met zwembad, en het ook niet eens bent om de koopprijs op funda wat omlaag te laten bijstellen, want het lijkt nu wel of je helemaal geen haast hebt met de verkoop, als antwoord zei ze dat ze nog niks gevonden had en ja ik heb geen haast.

Wat moet je daar nog aan toevoegen.

Ben benieuwd hoe het voor mij uitpakt als ik aanstaande maand ga huren, want dat besluit staat inmiddels voor mij vast ongeacht de consequenties voordeel/nadeel die dat voor haar of mij gaan opleveren

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-05-2015 om 18:40

Goed bezig!

Is het een optie om te besluiten dat jullie er niet gaan uitkomen en dat de rechter maar een oordeel moet vellen? Over alles...

thuiszitter

thuiszitter

28-05-2015 om 19:19

Kan dat dan?

Besluiten om er gewoon mee te stoppen en het oordeel aan de rechter overlaten?
Vreemd dat mijn advocaat daar nooit mee gekomen is!

Hoe gaat dat dan in zijn werk?

status quo

De rechter gaat uit van status quo. Als jij je kinderen co-ouderschap wilt bieden maar je hebt geen eigen huis dan gaat dat niet gebeuren, schat ik zomaar in.
Dus als je zo besluiteloos blijft zou ik de rechter inderdaad laten beslissen, maar niet op grond van toekomstige verwachtingen en plannen maar op de status quo.
Je hebt geen eigen huis, dus de kinderen wonen bij je vrouw. Geef realistisch aan hoe vaak je de kinderen kunt ontvangen maar wees ook realistisch over de wensen van je kinderen.
Inderdaad, de twee jongsten om de week een weekend van vrijdagavond tot zondagavond en de oudste mag het zelf bepalen. Of komt standaard 1x per week op een vaste dag eten.
Jij betaalt alimentatie, zoals je nu doet. Het huis staat te koop en wordt verkocht aan de hoogste bieder volgens je vrouws inzicht.
Dan heb je kans dat er nog wat geld overblijft van je spaargeld en je hoeft nu geen extra geld uit te geven aan wonen.
Zijn de zaken gesetteld dan ga je op zoek naar eigen woonruimte en DAN dien je via je advocaat een verzoek in tot herziening van de alimentatie op grond van je eigen kosten.
Dat lijkt mij de kortste weg.
Je besluiteloosheid nu zal al je spaargeld opeten, denk ik dan.
Advocaten hebben geen belang bij de kortste weg, die verdienen ook graag een salaris en zolang jij bereid bent om steeds opnieuw te overleggen, te veranderen, bij te stellen, te wachten, verdienen ze gewoon hun boterham terwijl jou spaargeld en inkomen slinkt.
Zo is het.

Bespreek met je advocaat

Dat deze op de korts mogelijk termijn de scheiding aanvraagt met jou realistische convenant.
Vul anders zelf eens een convenant in, die zijn op internet te vinden.
Die geef je, gedetailleerd ingevuld zoals je situatie nu realistisch is en dus blijft, aan je advocaat en laat die dat convenant indienen bij de rechtbank. Zo snel mogelijk.
En niet meer miepen over wat je vrouw nog wil veranderen. Gewoon indienen. Je vrouw zal dan met haar advocaat met een eigen convenant komen. En als het goed is zit daar niet veel ruimte tussen die van jou en die van haar. En dan neemt de rechter de beslissing over die dingetjes die jullie net nog verschillen.

Moni

Moni

28-05-2015 om 19:53

Hoezo geen eigen huis AnneJ

Thuiszitter geeft aan dat hij een woning gaat huren. Daar is hij van overtuigd.
Dat lijkt me een stuk beter voor een beslissing door de rechter dan een tijdelijke verblijfplaats.
Wel helemaal eens dat hij zelf een convenant indient.

Eigen verblijfplaats

Het is bijna 1 juni, of 15 juni, dus misschien is het opportuun om nog even 2 weken te wachten, maar dan de knoop doorhakken. In de situatie met of zonder eigen woning.
Met eigen woning kan er ook nog voor co ouderschap geopteerd. Dan zie je later wel hoe dat gaat met de kinderbijslag en de toeslagen, daar gaat de rechter niet over.
Maar hak die knoop nu of in 2 weken door.
En laat er geen nieuwe onzekerheden bijkomen want de meter loopt gewoon. Je geld loopt weg.
Dus, maak je convenant, zonodig 2 net of je wel of geen huis hebt, geef die a.s. maandag aan je advocaat en geef aan dat je 16 juni belt of de scheiding met spoed aangevraagd kan worden.

Overigens

Als je vrouw het niet eens is met de omgangsregeling die jij voorstelt en als de rechter een beslissing neemt waar zij het niet mee eens is, kan ze in beroep en dat kan ook wel weer een tijd duren.
Dus doe het nu snel want de meter loopt.

thuiszitter

thuiszitter

28-05-2015 om 21:03

wel een huis/appartement

@ AnneJ : Volgende week ma en di heb ik 2 bezichtigingen, en dan maak ik een beslissing, en heb dan over laten we zeggen 2 weken een officieel woonadres, dus co-ouderschap zou dan geen probleem meer hoeven zijn.
Nu heb ik ook een plek, waar mijn kinderen bij mij soms slapen, eens in de 2 weken, maar dit wordt niet erkend als woonadres, dus dat probleem is over enkele weken van de baan.

Heel realistisch is dat de kinderen elke dag bij mij kunnen zijn aangezien ik geen werk heb.
De kinderen komen helaas niet eten bij mij, maar ik verwacht dat dit wel gebeurt wanneer ik straks ben verhuisd en in hun woonplaats woon. Zit straks miss slechts 500 meter van de school waar jongste leert.

Waaruit komt je conclusie tot besluiteloosheid vandaan??
Het is anders mijn ex vrouw die constant roet in het eten blijft gooien, en geen kant op wil.

Maar goed, zodra ik weet wanneer ik in het appartement kan gaan wonen dan zal ik ook meteen mijn advocaat opperen om met spoed de scheiding aan te vragen bij de rechter.

Even nog wat roet in het eten

Ik wil ook nog wat roet in het eten gooien: let op, wat de overwaarde van je huis telt als eigen vermogen (in verband met de huurtoeslag).

De eisen van je ex zijn onredelijk al kan het zijn dat er rond die erfenis iets staat in de huwelijkse voorwaarden. Dat kun je rustig aan de rechter overlaten, die zal de onredelijk van een studiefonds van 15.000 euro toch ook wel inzien. Jouw eisen van co-ouderschap zijn redelijk en dat is meer dan alleen het weekend. Alimenatie kun je laten berekenen volgens de trema-normen (begin niet aan behoeftelijstjes).

Je ex zal pas akkoord gaan met de verkoop van het huis tegen een lagere prijs als ze zelf in de financiële problemen komt. Dus als zij met haar salaris en de berekende alimentatie niet genoeg geld heeft om de hypotheek te betalen.

Ze heeft zich rijk gerekend op basis van verhalen van anderen. Maar dan had ze van een andere man moeten scheiden. Ze zal die droom echter niet uit zichzelf loslaten.

Ik hoop dat je niet gaat aarzelen over de huurwoning. De woning die je eerder beschreef leek zeer geschikt, zeker als er genoeg slaapkamers zijn.

Tsjor

thuiszitter

thuiszitter

28-05-2015 om 23:42

Dank zij jullie

Heb ik hier in ieder geval een besluit in genomen, en dat staat vast.
Het wordt of appartement 1 of 2 of 3
De kale huurprijzen liggen dicht bij elkaar, alleen de servicekosten verschillen van 35 euro bij de 1e 2 en 100 euro voor de 3e

Suze

Suze

28-05-2015 om 23:44

Co-ouderschap

Thuiszitter, wat ik me nou afvraag: wil je *zelf* nou eigenlijk co-ouderschap?

Even los van wat je ex wil?

Ik vind je daar niet duidelijk over.

Jojo

Jojo

29-05-2015 om 00:01

servicekosten

ik heb ook servicekosten van 35 euro in de maand en dit jaar kreeg ik er nog 15 euro van terug. Niet veel, maar 100 lijkt me niet nodig.
Ik kon er ook een extra abo bij afsluiten voor meerdere klusjes, maar ik ben op de 35 blijven zitten.

Dat van het eigen vermogen en huurtoeslag schreef ik ook al, maar er zit een vrij deel aan dat per jaar wisselt, let daar dus op.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/huurtoeslag/huurtoeslag_2015/voorwaarden_2015/vermogen/maximaal_vermogen

Hopelijk had je ook iets aan de andere linken vwb toeslagen

Ander vraagje,

Wanneer kan thuiszitter een rechtsbijstandverzekering starten? Direkt nadat de rechter de zaak heeft uitgesproken od nadat het huis verkocht is of op korte termijn? Gezien de houding van de vrouw kan dit nog lang duren voordat hij klaar is met een advocaat.

Tijdens een ontslagzaak zonder rechtsbijstandverzekering moet ook eerst de zaak afgerond worden voordat een verzekeringsmaatschappij een rechtsbijstandverzekering opstelt. Dat geldt ook voor de tandarts. Hoe zit dat met een scheiding?

Ik ken een man die aan zijn ex geen geld overmaakte want hij stond altijd voor een dichte deur bij bezoekdag. Zo schilderde de vrouw de ex naar de kinderen weer af als een man die niet om zijn kinderen gaf want hij betaalde niet. Werd een geval van jaren procederen. Zij proforma, hij gelukkig verzekerd. Toen de kinderen 12 waren, kregen ze de vrijheid om zelf te kiezen. Ze wilden hun vader niet zien.
Co-partnerschap is mooi maar in de praktijk worden ook vele vechtscheidingen gevoerd. Als ik zo de acties van de moeder lees, wens ik thuiszitter veel sterkte en wijsheid en snel een rechtsbijstandverzekering.

---

Met tandarts bedoelde ik de tandartsverzekering indien je onverwachts een gepeperde rekening ontvangt.
ps De man betrof een collega.

Katniss

Katniss

29-05-2015 om 08:10

Flanagan

Er is helaas geen enkele rechtsbijstandverzekering die familierechtzaken dekt. Om je ex kapot te procederen moet je dus heel arm (toevoeging) of heel rijk zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.