Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Dochter weggelopen


Ik denk dat je naar de huisarts moet gaan Bir-F. Ik vind het klinken als depressie. Je kinderen hebben je juist heel erg nodig. Hun hele leven stort in als jij instort. 

Het kan zijn dat ze zich afsluiten voor je omdat ze zelf de situatie moeilijk vinden maar jou ook niet willen belasten. Zou je daar achter kunnen komen of dat het geval kan zijn?

Foetsie schreef op 03-01-2024 om 22:53:

Ik denk dat je naar de huisarts moet gaan Bir-F. Ik vind het klinken als depressie. Je kinderen hebben je juist heel erg nodig. Hun hele leven stort in als jij instort.

Nou, helaas, als ik morgen dood neervalt zullen die kinderen van me me ook niet missen hoor. (Truus zit ook al lang en heel stevig op mijn stoel) En dat is echt wel een heel naar gevoel. 

 

Maar ik zou zeker hulp gaan zoeken. Dit wordt een vicieuze cirkel en is heel moeilijk in je eentje te doorbreken. Er spelen gewoon te veel dingen. Je eigen valkuil, een scheiding die niet jouw keus was, pubers - en die kunnen dan ook nog karaktertrekken van hun vader hebben - en ADHD. Dat is niet niks. Dat is een heleboel waar je mee te dealen hebt. 

Begrijp heel goed dat die kilheid en het ontbreken van verbinding thuis (die sowieso tijdens de puberteit anders wordt) erg pijnlijk is. Naast de puberteit speelt er meer, je kinderen (dochter van 14) is erg boos en verdrietig. Dat ben jij waarschijnlijk ook nog?
Zoek hulp, iemand waar jij je gevoelens mee kunt delen. Hebben je kinderen deze hulp ook niet nodig?
Serie, administratie, forum, hobby...ga ook dingen doen, waar die gevoelens bij jou meer naar boven komen. jezelf niet afleiden, maar bijvoorbeeld alleen wandelen, wat tekenen of schilderen, schrijven, alleen-niets-doen-tijd. 
Daarnaast zou je met je kinderen iets kunnen doen, wat ze erg leuk vinden. Dat kan van alles zijn, met je dochter een keertje je nagels doen (misschien uit je comfortzone, maar dan juist). Door dingen doen ontstaat ook verbinding, 'praten en delen' is maar een vorm van verbinding. 

Bir_F

Bir_F

05-01-2024 om 20:03 Topicstarter

Ik zat denk ik even in een hele slechte paar dagen.. 

Maar vanmiddag kwam ik thuis van mijn werk, was de vaatwasser gedaan en een beetje opgeruimd (jongste gedaan, zonder dat ik dat gevraagd had) en werd er wel wat gekletst. Zomaar wat ditjes en datjes en vooral dat doet me zo goed. Aan het eind van de middag vroeg jongste dochter samen een spelletje op de Nintendo te doen en dat was echt plezier samen. Ook bij het avondeten ineens de oudste die kletste over jeugdherinneringen van spelen in de tuin. Het is echt die stilte die er soms hangt, die me zo opbreekt. 
Over deze dag heb ik een goed gevoel, ook als iedereen de rest van de dag voor zichzelf bezig is. 

Bir_F schreef op 05-01-2024 om 20:03:

Ik zat denk ik even in een hele slechte paar dagen..

Maar vanmiddag kwam ik thuis van mijn werk, was de vaatwasser gedaan en een beetje opgeruimd (jongste gedaan, zonder dat ik dat gevraagd had) en werd er wel wat gekletst. Zomaar wat ditjes en datjes en vooral dat doet me zo goed. Aan het eind van de middag vroeg jongste dochter samen een spelletje op de Nintendo te doen en dat was echt plezier samen. Ook bij het avondeten ineens de oudste die kletste over jeugdherinneringen van spelen in de tuin. Het is echt die stilte die er soms hangt, die me zo opbreekt.
Over deze dag heb ik een goed gevoel, ook als iedereen de rest van de dag voor zichzelf bezig is.

Is het een idee om de goede dagen vast te leggen, zodat je er nog eens naar terug kan bladeren op grauwe momenten? 

Bir_F schreef op 05-01-2024 om 20:03:

Ik zat denk ik even in een hele slechte paar dagen..

Maar vanmiddag kwam ik thuis van mijn werk, was de vaatwasser gedaan en een beetje opgeruimd (jongste gedaan, zonder dat ik dat gevraagd had) en werd er wel wat gekletst. Zomaar wat ditjes en datjes en vooral dat doet me zo goed. Aan het eind van de middag vroeg jongste dochter samen een spelletje op de Nintendo te doen en dat was echt plezier samen. Ook bij het avondeten ineens de oudste die kletste over jeugdherinneringen van spelen in de tuin. Het is echt die stilte die er soms hangt, die me zo opbreekt.
Over deze dag heb ik een goed gevoel, ook als iedereen de rest van de dag voor zichzelf bezig is.

Wat fijn! Probeer dit vast te houden voor de dagen en momenten dat het er niet is. 

Wat fijn voor je. Als het weer even 'zo stil' lijkt, wat kan helpen is om dit niet (negatief) in te vullen. Kennelijk zegt dit niets over jullie relatie/verbinding. Soms zijn pubers korter van stof of stiller en het andere moment weer spraakzamer en vrolijker. Stemmingen wisselen, ik heb moeten leren om daar niets aan te koppelen. 

Het vakantie-effect doet ieder goed; met name diegene die elke dag naar school gaan. Je dochters hebben kunnen bijtanken en genieten even van het kunnen uitslapen.
Wel lief dat ze ook aan jou denken en spontaan kleine dingen doen omdat ze weten dat jij het ook druk hebt.

Bir_F

Bir_F

13-01-2024 om 11:34 Topicstarter

Labyrinth schreef op 05-01-2024 om 21:22:

Wat fijn voor je. Als het weer even 'zo stil' lijkt, wat kan helpen is om dit niet (negatief) in te vullen. Kennelijk zegt dit niets over jullie relatie/verbinding. Soms zijn pubers korter van stof of stiller en het andere moment weer spraakzamer en vrolijker. Stemmingen wisselen, ik heb moeten leren om daar niets aan te koppelen.

Ik zat even terug te lezen hier en dit is absoluut waar! Het is mijn gevoel. Het zijn mijn wensen over het contact en wat ik als fijn en gezellig ervaar die niet uitkomen, maar dat zegt eigenlijk niks. Ze zijn gewoon even met iets anders bezig. Hopen dat ik dit vast kan houden. 

Bir_F

Bir_F

13-01-2024 om 11:38 Topicstarter

Flanagan schreef op 05-01-2024 om 22:24:

Het vakantie-effect doet ieder goed; met name diegene die elke dag naar school gaan. Je dochters hebben kunnen bijtanken en genieten even van het kunnen uitslapen.
Wel lief dat ze ook aan jou denken en spontaan kleine dingen doen omdat ze weten dat jij het ook druk hebt.

Super lief vond ik het. 🥰 

Laatste dag van de vakantie kreeg mijn jongste ineens de geest om haar kamer op te ruimen, haar meubels rond te schuiven en een stofzuiger erdoorheen te halen. En toen zat ze lekker om vast wat aan de toetsweek voor te bereiden. Vakantie heeft haar wel goed gedaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.