Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ex heeft nieuwe partner


In principe heb je gelijk, maar als er problemen over ontstaan moet je het toch relatief bekijken vind ik. Hoeveel conflicten en ergernissen is het je waard?
Tsjor

AnnaPollewop schreef op 20-12-2023 om 11:14:

[..]

Dat kan, maar dan kun je niet eenzijdig opzeggen. En een hond niet meer mogen zien is wel hard. Ik zou daar ook veel moeite mee hebben.

Overigens is co-ouderschap over de hond helemaal niet zo raar. Ik zie geen reden om dat belachelijk te maken.

Dat doe ik dan ook nergens. En een hond is geen kind hè, co ouderschap is dus ook niet mogelijk. TO kan hooguit een verzoek indienen bij de rechtbank om de hond aan haar toe te wijzen. Nu was het meer haar oppashond. 
En ik snap de vriendin van pa wel, die zal ongetwijfeld een reden hebben om TO niet steeds in haar leven te willen hebben. Verder zie ik trouwens ook niet in waarom dat de hond begroet moet worden bij het afzetten van de kinderen. 

Nick90 schreef op 20-12-2023 om 13:38:

[..]

Dat doe ik dan ook nergens. En een hond is geen kind hè, co ouderschap is dus ook niet mogelijk. TO kan hooguit een verzoek indienen bij de rechtbank om de hond aan haar toe te wijzen. Nu was het meer haar oppashond.
En ik snap de vriendin van pa wel, die zal ongetwijfeld een reden hebben om TO niet steeds in haar leven te willen hebben. Verder zie ik trouwens ook niet in waarom dat de hond begroet moet worden bij het afzetten van de kinderen.

Genoeg mensen die dat wel hebben. Die laten de hond dan vaak met kind(eren) meegaan bij de omgang. Honden missen hun baasjes ook hoor.

Daarbij vind ik het vooral gek dat het sinds de vriendin opeens allemaal niet meer mag en moeilijk is. De vriendin komt erg jaloers over en het is aan de ex van TS om dat een halt toe te roepen en haar duidelijk te maken dat hij niet voor niks is gescheiden, maar dat prettige omgang voor de kinderen wel fijn is.

Ik krijg ook wel een beetje kotsneigingen van briefjes met 'i love you' in de broodtrommel van een kind dat je net kent.

MamaE schreef op 20-12-2023 om 13:45:

[..]

Genoeg mensen die dat wel hebben. Die laten de hond dan vaak met kind(eren) meegaan bij de omgang. Honden missen hun baasjes ook hoor.

Daarbij vind ik het vooral gek dat het sinds de vriendin opeens allemaal niet meer mag en moeilijk is. De vriendin komt erg jaloers over en het is aan de ex van TS om dat een halt toe te roepen en haar duidelijk te maken dat hij niet voor niks is gescheiden, maar dat prettige omgang voor de kinderen wel fijn is.

Ik krijg ook wel een beetje kotsneigingen van briefjes met 'i love you' in de broodtrommel van een kind dat je net kent.

Ze hebben toch prettige omgang wbt de kinderen? Enige wat veranderd is dat To nu een paar katten heeft en ze niet meer op de hond hoeft te passen. Ze zijn al 2,5 jaar uit elkaar, honden wennen over het algemeen snel aan een nieuwe situatie. Ik lees ook niks over kosten of zorg delen, alleen dat ie weleens een weekendje mee weg mag en bij haar logeert als haar ex werken is. En ik snap dan wel dat je in een net nieuwe relatie niet steeds met de ex geconfronteerd wil worden. Het lijkt me hier ook niet over de kinderen te gaan maar over de huisdieren. TO zou ook zelf een hondje kunnen kopen toch? En buiten dat vraag ik me ook af waarom alles zo lang geduurd heeft wbt het regelen van het uit elkaar gaan/scheiden

Nick90 schreef op 20-12-2023 om 14:11:

[..]

Ze hebben toch prettige omgang wbt de kinderen? Enige wat veranderd is dat To nu een paar katten heeft en ze niet meer op de hond hoeft te passen. Ze zijn al 2,5 jaar uit elkaar, honden wennen over het algemeen snel aan een nieuwe situatie. Ik lees ook niks over kosten of zorg delen, alleen dat ie weleens een weekendje mee weg mag en bij haar logeert als haar ex werken is. En ik snap dan wel dat je in een net nieuwe relatie niet steeds met de ex geconfronteerd wil worden. Het lijkt me hier ook niet over de kinderen te gaan maar over de huisdieren. TO zou ook zelf een hondje kunnen kopen toch? En buiten dat vraag ik me ook af waarom alles zo lang geduurd heeft wbt het regelen van het uit elkaar gaan/scheiden

Ook die omgang is wel minder dan voorheen, bijvoorbeeld het niet meer contacten op vrijdag. 

Het nu hard spelen over de hond blaast misschien wel alles op. De nieuwe vriendin ziet TO als een bedreiging. Wat mij betreft wel overdreven. TO en haar ex zijn al 2,5 jaar uit elkaar. Als het echt nog grote liefde was, dan waren ze wel weer bij elkaar gekomen in die tijd. 

Ik snap op zich wel dat al te intensief contact irriteert. En als je zelf geen hondenliefhebber bent, snap ik wel dat je dan afspraken over de hond wat overdreven vindt. 

Op een gegeven moment gaan beide voormalige echtelieden wel gewoon verder met ieder hun eigen leven.

Ik denk dat in de praktijk er vaak wel iets veranderd als er nieuwe partners in het spel komen. Soms in positieve zin, omdat mensen dan meer tijd besteden aan hun nieuwe partner i.p.v. ruzie met elkaar maken en soms in negatieve zin. 

Dingen als briefjes met "love you" krijg ik wel de kriebels van, net zoals contact over de kinderen ontzeggen.

Het gaat er om dat alle afgesproken regelingen opeens eenzijdig veranderen onder invloed van een jaloerse nieuwe vlam. 

Panama831 schreef op 21-12-2023 om 09:41:

[..]

Ook die omgang is wel minder dan voorheen, bijvoorbeeld het niet meer contacten op vrijdag.

Het nu hard spelen over de hond blaast misschien wel alles op. De nieuwe vriendin ziet TO als een bedreiging. Wat mij betreft wel overdreven. TO en haar ex zijn al 2,5 jaar uit elkaar. Als het echt nog grote liefde was, dan waren ze wel weer bij elkaar gekomen in die tijd.

Ik snap op zich wel dat al te intensief contact irriteert. En als je zelf geen hondenliefhebber bent, snap ik wel dat je dan afspraken over de hond wat overdreven vindt.

Op een gegeven moment gaan beide voormalige echtelieden wel gewoon verder met ieder hun eigen leven.

Ik denk dat in de praktijk er vaak wel iets veranderd als er nieuwe partners in het spel komen. Soms in positieve zin, omdat mensen dan meer tijd besteden aan hun nieuwe partner i.p.v. ruzie met elkaar maken en soms in negatieve zin.

Dingen als briefjes met "love you" krijg ik wel de kriebels van, net zoals contact over de kinderen ontzeggen.

Maar je weet niet hoe het eerst was, als er 35 keer per dag over de kinderen geappt moet worden snap ik wel dat je dat graag terug brengt tot één keer per week. 

Nick90 schreef op 21-12-2023 om 11:33:

[..]

Maar je weet niet hoe het eerst was, als er 35 keer per dag over de kinderen geappt moet worden snap ik wel dat je dat graag terug brengt tot één keer per week.

Ja, ben ik het met je eens. Het klinkt alsof de vriendin van de ex van TO wel wat extreem is, maar ex-en die nog de hele dag in de weer zijn met elkaar, dat zal natuurlijk ook andere potentiële partners, die minder extreem zijn dan de vriendin van de ex van TO, ergeren.

Nick90 schreef op 20-12-2023 om 14:11:

[..]

Ze hebben toch prettige omgang wbt de kinderen? Enige wat veranderd is dat To nu een paar katten heeft en ze niet meer op de hond hoeft te passen. Ze zijn al 2,5 jaar uit elkaar, honden wennen over het algemeen snel aan een nieuwe situatie. Ik lees ook niks over kosten of zorg delen, alleen dat ie weleens een weekendje mee weg mag en bij haar logeert als haar ex werken is. En ik snap dan wel dat je in een net nieuwe relatie niet steeds met de ex geconfronteerd wil worden. Het lijkt me hier ook niet over de kinderen te gaan maar over de huisdieren. TO zou ook zelf een hondje kunnen kopen toch? En buiten dat vraag ik me ook af waarom alles zo lang geduurd heeft wbt het regelen van het uit elkaar gaan/scheiden

Cecile91 schreef op 19-12-2023 om 10:57:

[..]

We hebben bij de bemiddelaar vast gelegd dat de huisdieren op zijn adres blijven wonen vanwege de ruimte en de grote tuin.. maar gingen beiden akkoord dat we samen verantwoordelijk zijn voor dierenartskosten en dat onze hond in co ouderschap verblijft. Op die manier kon ze met me mee op vakantie of kon ik er mee gaan wandelen.


Misschien toch iets beter lezen?

RoodVruchtje schreef op 21-12-2023 om 11:46:

[..]

[..]


Misschien toch iets beter lezen?

Dierenarts kosten oké. Maar wat betreft eten, snacks, speelgoed, poepzakken, noodzakelijke dingen als vlooien/wormen bestrijding ? En wat te denken van de tijd die je kwijt bent ermee, 4-5 keer per dag wandelen, dagelijks stofzuigen/dweilen. Een hond als huisdier is wel wat meer dan alleen dierenartskosten.

Nick90 schreef op 21-12-2023 om 11:52:

[..]

Dierenarts kosten oké. Maar wat betreft eten, snacks, speelgoed, poepzakken, noodzakelijke dingen als vlooien/wormen bestrijding ? En wat te denken van de tijd die je kwijt bent ermee, 4-5 keer per dag wandelen, dagelijks stofzuigen/dweilen. Een hond als huisdier is wel wat meer dan alleen dierenartskosten.

Dat betaalt hij dan misschien. Hij zal nu ook weer niet met het mes op de keel zijn gedwongen om die hond in huis te houden. Zou wat zijn als TO ook de helft van de tijd de hond moet komen uitlaten en zo. Dan zou ik de vriendin van de ex van TO wel begrijpen als ze daar een probleem mee heeft. 

Panama831 schreef op 21-12-2023 om 12:18:

[..]

Dat betaalt hij dan misschien. Hij zal nu ook weer niet met het mes op de keel zijn gedwongen om die hond in huis te houden. Zou wat zijn als TO ook de helft van de tijd de hond moet komen uitlaten en zo. Dan zou ik de vriendin van de ex van TO wel begrijpen als ze daar een probleem mee heeft.

Of misschien is het probleem dat TO alleen lusten van die hond heeft en de nieuwe vooral de lasten. Uiteraard hadden ze ook kunnen kiezen om de hond te laten zijn waar de kinderen zijn of alle kosten samen delen. Want nu heeft zij hoogstwaarschijnlijk een keer per jaar een klein kostenpostje en de ex elke maand een behoorlijke kostenpost. Ik heb zelf ook 2 honden en die kosten maandelijks al gauw zo'n 400-500  euro per maand. Nu lijkt het me wat te vrijblijvend.

Ik zou trouwens verder niet moeilijk doen om een hond, genoeg andere honden tenslotte. 

Wat een gedoe over die hond, er wordt van alles ingevuld en aangenomen. Er is een regeling getroffen en het is op zijn zachtst gezegd vreemd dat ex daar eenzijdig vanaf wil. Dat mag TO best vinden. Het zou mij ook enorm veel pijn doen. Misschien is afspreken dat de hond meedoet aan de week-op-week-af regeling (dus meegaat met de kinderen) wel een bespreekbaar alternatief?

Daarnaast, dat is helemaal niet het grootste punt van TO, maar onderdeel van een groter geheel. Ze ziet zich ineens geconfronteerd met een heks van een nieuwe vriendin (weer eens wat anders dan de gebruikelijke hex). Ik zou daar ook van schrikken, en nogal balen van alle veranderingen op zo korte termijn die deze dame wil doorvoeren. Maar, TO, ik denk dat deze dame haar eigen glazen aan het ingooien is. Je ex is zo te lezen ook niet zo blij met dit soort acties, en je dochters ook niet. Hopen dat ze zichzelf snel onmogelijk maakt.

Ik ben het (dus) eens met Izza. Laat je niet opfokken, blijf rustig en afstandelijk en vriendelijk tegen en over haar. Laat je dochters weten en voelen dat jíj hun moeder bent en blijft. En dat het fijn is dat de nieuwe vriendin van papa ze blijkbaar ook erg lief vindt. Want dat is natuurlijk echt zo, het is heel prettig als de nieuwe vrouw in hun leven ze graag ziet en lief voor ze is. En hou je voorlopig gewoon aan de nieuwe spelregels. Stoken in de relatie van je ex zal meer kapot maken dan je lief is. Dus in die zin eens met Tsjor, richt je meer op jezelf en je eigen leven, accepteer dat nu na 2,5 jaar de relatie met je ex in een nieuwe fase terecht is gekomen en maak daar het beste van. Zolang je maar gewoon op elk moment contact met je dochters kunt hebben, en misschien het contact met de hond anders in kunt richten, zou ik er geen strijd over aangaan en vooral accepteren.

Nick90 schreef op 21-12-2023 om 12:31:

[..]

Of misschien is het probleem dat TO alleen lusten van die hond heeft en de nieuwe vooral de lasten. Uiteraard hadden ze ook kunnen kiezen om de hond te laten zijn waar de kinderen zijn of alle kosten samen delen. Want nu heeft zij hoogstwaarschijnlijk een keer per jaar een klein kostenpostje en de ex elke maand een behoorlijke kostenpost. Ik heb zelf ook 2 honden en die kosten maandelijks al gauw zo'n 400-500 euro per maand. Nu lijkt het me wat te vrijblijvend.

Ik zou trouwens verder niet moeilijk doen om een hond, genoeg andere honden tenslotte.

Hij heeft natuurlijk ook wel het grootste deel van het jaar lusten van die hond. Neem tenminste aan dat hij het leuk vindt om die hond in huis te hebben.

Als je het vervelend vindt om te wandelen met de hond, brokken te gaan kopen en zo, dan kun je beter geen hond in huis hebben.

Panama831 schreef op 21-12-2023 om 12:52:

[..]

Hij heeft natuurlijk ook wel het grootste deel van het jaar lusten van die hond. Neem tenminste aan dat hij het leuk vindt om die hond in huis te hebben.

Als je het vervelend vindt om te wandelen met de hond, brokken te gaan kopen en zo, dan kun je beter geen hond in huis hebben.

Dat geldt andersom toch hetzelfde? Eén hond is veel werk en niet goedkoop, katten idem. Co ouderschap is alles samen delen, dus ook de kosten en zorg. Dat lees ik hier niet echt terug dus om dan te claimen dat de hond ook nog steeds van jou is en vinden dat je recht op omgang hebt vind ik ook wat ongepast, zelf heeft ze ook een nieuwe relatie, gun hem dat dan ook zonder ex steeds te claimen als vader, of om steeds de vroegere gezinshond te moeten begroeten omdat je er toevallig toch bent, neem dan zelf een hond of spreek een duidelijkere regeling af en accepteer dat de hond nu niet meer van jou is en je dus geen rechten kunt ontlenen via de hond en eens per week contact lijkt mij ook genoeg en buiten dat doet ze er beter aan om zich te focussen op haar eigen leven en hun kinderen ipv op pa z'n nieuwste verovering en de huisdieren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.