Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

het lijkt alsof mijn leven gestopt is

Ik ben anske,32 jaar en heb 2 Kindjes.
Na 14 j samen zijn en 6 j getrouwd ben ik gescheiden sinds kort.
Ik was al lang NT meer gelukkig en onze relatie is altijd met UPS en Downs gegaan maar hoe ik me nu voel gaat daar precies niet tegenop.

Ik voel me elke dag zo beroerd en alles doet zoveel pijn dat het ondraaglijk lijkt en niet meer lijkt over te gaan.
De pijn om alles is zo zo hard.

Ik zou heel veel willen vertellen,maar ben eigenlijk op zoek naar andere mensen die gescheiden zijn en die ik eens zou kunnen ontmoeten. Ik denk dat ik hier veel aan zou hebben...
Ik zelf ben van het Leuvense...
Voel je vooral vrij...
Groetjes anske

Anske

Ik hoop dat je mensen vindt in je omgeving die je kunt ontmoeten.
Mij valt wel iets op: je schrijft over de pijn die je hebt. Is dat vooral emotioneel of ook fysiek? Nu is er van alles te zeggen over de relatie tussen emoties en fysiek, maar als het vooral ook fysieke pijn is is het wellicht goed om toch ook eens naar de huisarts te gaan.
Een vriendin van mij was na de scheiding depressief, verschri9kkelijk moe , had last van de maag en had overal pijn. Ze dacht dat het van de scheiding kwam, maar achteraf bleek dat ze ME had.
Het kan soms zelfs omgekeerd zijn: het ongelukkig zijn, de ups en downs zijn het gevolg van lichamelijke problemen, maar aangezien mensen daar soms te weinig oog voor hebben vertalen ze het naar psychische of relationele problemen. En gaan scheiden. Om de verkeerde reden.

Er wordt overigens een ontmoeting van Ouders Online gepland. Zie het andere draadje.

Tsjor

Hortensia

Hortensia

29-11-2015 om 13:36

lotgenotencontact

Ik denk dat het heel goed kan werken om lotgenoten te zoeken in wie je herkenning vindt. Er zijn ook speciale fora voor gescheiden ouders, ik weet niet of die ook in België zijn, vast wel

En misschien is het verstandig om eens langs professionele hulp te gaan (huisarts, psycholoog, maatschappelijk werk of zo).

Weet je waar je pijn vandaan komt? Spijt om je beslissing? Of de nare dingen uit je huwelijk die weer levensgroot in je hoofd bovenkomen? Angst voor de toekomst, om alleen te zijn? Praktische problemen zoals geldproblemen? Ik neem vanwege je tekst aan dat het om psychische pijn gaat, intens verdriet.

Ook krijg ik de indruk dat je momenteel net een bommetje bent dat op ploffen staat. Je wilt heel veel vertellen. Dat kun je inderdaad beter tegen levensechte mensen doen. Vandaar ook mijn advies om ook te denken aan een huisarts, psycholoog of zo. Om de dingen kwijt te kunnen, op een rijtje te krijgen, misschien ook wel handvatten te krijgen om hiermee om te gaan.

Ook als je zélf de scheiding hebt aangevraagd kan dat ontieglijk hard zijn.

Ik wens je heel veel sterkte toe!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.