Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
08-04-2024 om 01:32
ik heb een dochter(10) met mijn ex, ik ben getrouwd, ik heb destijds mijn dochter en man een half jaar later mijn man kennis laten maken. Wij zijn nu 5 jaar bij elkaar en we wonen bij hem. In het begin ging het goed samen maar nu is het eenn drama
Mijn man komt vaak erg boos over op mijn dochter, en waarom begrijp ik ook niet vaak. Mijn man zegt dat mijn dochter moet luisteren terwijl mijn dochter niets verkeerds doet(ik daar bij en ik zie dat ze niet verkeers doet).
Dan zeg ik vaak tegen mijn man die even normaal ze diet niets verkeerds.
Als mijn dochter bv een glasje wat pakt staat hij er hij te kijken naast haar om te kijken wat ze doet. En hij geeft commentaar op haar dat dat niet mag. Terwijl ik gezegd heb je mag het wel pakken, of bv als mijn dochter vraag aan mij mag ik een ijsje pakken dan mag het weer niet van mijn man. Dan zegt mijn dochter het mocht van mama. En hij zeg van mij niet. Dit is zo verwarrend voor haar. Mijn man zet haar ook steeds voor schut waar andere mensen bij staan
Over duimen, dat zegt hij echt zo he....roos terwijl ze bijna niet meer duimt, ik ben met haar aan het oefenen dat ze stopt. Mijn dochter heeft aangegeven aan mij dat ze dat niet leuk vind. Ook als ze bv 1 foutje maakt bv iets geknoeid wat ze niet door heeft, of ze heeft hem niet gehoord dat ze de wastas mee naar boven miet nemen, krijgt ze gelijk straf van hem. Mijn dochter geeft ook aan als ze bv iets getekend heeft en ze laat het zien dat zegt hij alleen heel kort en ongeïnteresseerd mooi. Als mij dochter met mij praat over school dat ze een leuke dag heeft gehad. Zit hij er steeds ertussen door niet leuke commentaar te geven, het is best kwetsend voor haar.
Mijn man zegt ook dingen wat mijn dochter niet gezegd heeft, dat verteld hoj dan tegen mij en ik vraag het aan mij dochter, mijn dochter zegt dat mama waarom liegt hij. Ik heb dat niet gezegd¡
Dus ik heb eens goed op zitten letten en nee idd dat heeft mijn dochter niet gezegd maar mijn man blijft glashard zeggen dat ze dat wel gezegd heeft.
Mijn dochter wil ook niet met hem Lleen thuis blijven omdat ze erg bang is dat ze straf krijgt, dat kn toch niet goed zijn?
Als mijn man thuis komt van zijn werk (weekje weg) dan gaat zij naar boven.
Ik hoor ook vele verhalen over mij van anderen dat ik denk huh dat heb ik helemaal niet gezegd, dus ik spreek hem daar zeker op aan. Dit doet hij ook bij mij dochter en ik vraag het aan haar maar ze zegt dat is niet waar dat heb ik niet gezegd. Ook merk ik het als hij met nadere praat dat hij de verhalen verdraaid. Het lijkt erop dat mijn man mijn dochter niet mag en niet van haar hou. Soms zit hij oo de stoel en dam zit hij mijn dochter helemaal te volgen en naar haar te kijken wat ze aan het soen is en hij schud nee met zijn hoofd met een rare blik. Terwijl ze bv gewoon aan het eten is. Of aan het kleuren ect...
Mijn man zegt dat mijn dochter stookt.
En dat mijn dochter hem uitlacht als hij in de achteruitkijkspiegel van de auto kijkt, maar mijn man zegt er niets van wat je normaal wel zou moeten doen. Dus ik vind het raar zeggen van hem dat mijn dochter liegt tegen mij. Maar ik heb mijn grootste twijfels dat hij de gene is die ligt. Hij heeft letterlijk gezegd dat hij mijn dochter niet vertrouwd, en dat mijn dochter stookt. Als ik dingen na vraagt aan mijn dochter huilt ze echt en ze zegt dat ze dat niet doet allemaal. En dat ze overal de schuld van krijgt van hem. Mijn man is ook niet eerlijk naar mij toe ik hiir verhalen wat niet kloppen. Mijn man ontkend het. Maar de andere weten wel te vertellen dat we woorden heb em gehad, dus hoe dan.
Ik weet niet zo goed meer wat ik hier mee moet. Weg gaan bij hem of niet.
In het begin liep het wel goed met mijn dochter en man. Mijn gevoel zegd dat hij de boel loopt te stoken, omdat hij zijn eigen dochter niet meer ziet die wil niet naar hem toe. Wat is dit voor gedrag we Zijn al 3 jaar verder.
27-04-2024 om 20:56
RozeVeertje, nare situatie zeg. En vervelend met een moeilijke huizenmarkt.
Heb je al stappen kunnen zetten om bij je man te vertrekken?
Ben je al wat wijzer geworden?
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.