Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

De Graaf

De Graaf

29-07-2015 om 13:48

Op zoek naar contact met samengestelde gezinnen

Hallo, of ik hier op de juiste plek zit met mijn vraag is niet helemaal zeker, maar dat merken we dan vanzelf. Sinds drie jaar zijn wij een samengesteld gezin met 1 jongen van tien van moeder die week om week hier is (co-ouderschap) en 1 meid van 4 en 1 jongen van 6 van vader die hier elke zondag op maandag zijn. En soms een heel weekend.Vader heeft een drukke fulltime-time job en moeder een baan voor vier dagen.
Door de scheiding zijn veel contacten en vriendschappen verloren gegaan en hebben de overgebleven contacten wat moeite met ons nieuwe bedrijvige leven. Zelf hebben we ook onze struikelblokken in ons samengesteld gezin. We zouden het fijn vinden mensen te spreken, schrijven, ontmoeten die net als wij samengesteld gezin zijn en wellicht ook ongeveer dezelfde verdeling hebben. We zijn woonachtig in Noord-Holland. Weet iemand hier waar we terecht kunnen? Bepaalde sites voor samengestelde gezinnen om contact te zoeken?
Hopende op paar tips of gelijkgestemden.

Kanarie

Kanarie

30-07-2015 om 09:51

Sorry

Eerlijk gezegd kan ik je niet heel veel verder helpen. Wij zijn in die zin een samengesteld gezin dat mijn man een peuter had toen wij een relatie kregen en we nu samen nog een kind hebben. Peuter is inmiddels puber, woont de helft van de tijd hier. Het is boeiend en vermoeiend zeg ik altijd maar. In de loop van de jaren hebben we zoveel meegemaakt, misschien had ik het moeten opschrijven, had ik een boek kunnen uitgeven .
Afgezien dat onze situatie anders is ben ik niet zo van lotgenotengroepen oid. Maar als je concrete vraag hebt wil ik met alle liefde meedenken

Moederdochter6

Moederdochter6

30-07-2015 om 13:00

Hoi,

Het is mischien leuk om te mailen?!
Mijn dochter is hier ook week op week af ze is 6 jaar.
Min vriend heeft een zoontje en die is hier elke do en vrij en dan om en om het weekend.
Alleen wonen we nog niet samen.
Dus dat is tot nu toe best ingewikkeld.

moreen

moreen

31-07-2015 om 21:59

Er zijn...

Volg. Mij zelfs cursussen over de ins en outs!

Paddington

Paddington

14-08-2015 om 07:33

Gezin

Hier ook een samengesteld gezin.

Ik heb met mijn ex een 50/50 regeling. Mijn vriend (ik woon ook nog niet samen) heeft zijn kinderen 1 weekend in de 14 dagen. De weekenden zijn wij bijna altijd bij elkaar. Doordeweeks niet.

Gelukkig heb ik niet veel vrienden verloren door de scheiding. De meeste hebben (hun eigen keuze) geen contact meer met mijn ex.

Wij zijn nog geen samengesteld gezin...

.....maar gaan dat mogelijk wel worden in het aankomende jaar, over een jaar....in ieder geval in een soort van nabije toekomst. Ik heb eigenlijk geen vrienden verloren door mijn scheiding. Mn lief wel, maar dat blijken nu eigenlijk altijd hele oppervlakkige vrienden geweest te zijn. Zij zij nog wel bevriend met zijn ex. Maareh... Moederdochter6 gaf aan te willen mailen. Je kan geen PB's naar elkaar sturen op deze site toch?

Paddington...

....Hoe lang heb jij al een relatie met je lief? Ik vraag het omdat ik inmiddels 'al' 8 maanden samen ben met lief en we het wel hebben over samen wonen. Soms vraag ik dingen om te bepalen waar ik zelf sta, nooit om wat van een ander te 'vinden'

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

03-09-2015 om 13:06

Nieuw Gezin Nederland - Stichting voor Stiefgezinnen

Zie: http://www.nieuwgezin.info/

Ze hebben een tijdschrift, en organiseren gespreksgroepen.

Zie ook (op Ouders Online):
- http://www.ouders.nl/artikelen/acht-valkuilen-voor-stiefmoeders
- http://www.ouders.nl/artikelen/twaalf-valkuilen-voor-stiefvaders

En natuurlijk onze Vraagbaak over stiefouderschap, met talloze vragen en antwoorden:
http://www.ouders.nl/zoeken?zoeken=&type=vraagbaak&onderwerp=154&leeftijd=All&=zoeken

Succes gewenst!

Paddington

Paddington

04-09-2015 om 07:56

Wij hebben

nu 3 jaar een relatie. Wij praten ook wel over samenwonen, maar vanwege de situatie kiezen wij er op dit moment voor om nog niet te gaan samenwonen. De afhandeling van mijn scheiding is namelijk nog niet rond. We moeten de verdeling nog rond krijgen en dat is lastig daar wij verschillen van inzicht.

We brengen de weekenden met elkaar door en de vakanties. Hoe lekker het mij ook lijkt om samen te gaan wonen, soms is het ook wel erg fijn om gewoon samen met mijn dochter te zijn.

De situatie

Ik vind het knap dat jullie het volhouden hoor, wat een uithoudingsvermogen!! Ook voor wat betreft de afwikkeling van je scheiding....bij mij heeft de afwikkeling een half jaar geduurd en dat vond ik al meer dan genoeg... laat staan 3 jaar, wowh! OK, dus de weekenden en vakantie, alles met alle kinderen neem ik dan aan?

Kanarie

Kanarie

04-09-2015 om 22:53

Uithoudingsvermogen?

Die snap ik niet geloof ik? Bedoel je dat het 'knap' is van Paddington dat ze nog niet samenwoont?

RE Kanarie

Ja dat ze het zo rustig aan doen terwijl ze toch al een relatie van 3 jaar hebben. Kan me voorstellen dat (omdat ze het best graag wil) soms het 'willen samenwonen' de overhand neemt. Daarentegen wachten ze tot alles afgehandeld is.

Anneloes

Anneloes

07-09-2015 om 11:03

What's the rush?

Al 8 maanden samen? Persoonlijk vind ik het dan best wel snel om dan te gaan samenwonen. Ik ben al 6 jaar samen met mijn partner, allebei twee puberkinderen en allebei volledig co-ouderschap, week op, week af. Ik moet er eerlijk gezegd (nog) niet aan denken om met ons zessen onder een dak te wonen. (buiten het feit dat een samengesteld heel kwetsbaar is). Verder geniet ik van de tijd die we samen hebben als de kinderen bij de ander ouder zijn. Vakantie's doen we in allerlei vormen Samen, met kinderen, alleen met eigen kinderen. Alles in goede harmonie. Verder geniet er net als Paddington er eigenlijk ook heel erg van om ook eens alleen te zijn.

Katniss

Katniss

07-09-2015 om 13:25

8 jaar

Wij hebben 8 jaar een relatie. Zijn na ruim een jaar gaan samenwonen (met destijds 3 pubers en een kleuter), maar dat was veel te snel en ging ook helemaal niet goed. Nu dus weer lattend en dat blijft nog wel een jaar of ? zo (jongste kind is 10).
3 jaar vind ik dus de minimale verstandige wachttijd, en dan moet je ook minimaal een paar keer een paar weken op vakantie zijn geweest met zijn allen, zonder gedoe.

Jamie

Jamie

07-09-2015 om 13:46

Katniss

Waarom ben je dan zo snel gaan samenwonen? Blijkbaar doen mensen dat toch ook al zijn er genoeg die vinden dat je moet wachten, jij ook?

Katniss

Katniss

07-09-2015 om 14:44

Jamie

Ja stom he? Dat is in de blije periode dat je nog huppelend om elkaar heen rent en denkt dat je samen de hele wereld aan kunt. Je kunt dus echt beter wachten tot die roze wolk wat is opgeklaard en je elkaar van haver tot gort kent en weet hoe iedereen reageert onder spanning.

@Anneloes

Ik schreef expres 'al' tussen aanhalingstekens

@Samenwonen

Met andere woorden.....8 maanden is helemaal geen lange tijd. Ik weet niet of er een minimale wachttijd is. Een vriendin van mij is na 3 weken gaan samenwonen en dat gaat prima.....met de 'gewone' meningsverschillen die elk stel kan hebben. En sommigen wonen na 10 jaar nog niet samen...Tja..... Ik denk dat het goed is om te proberen in te schatten wat je kids aan kunnen en of je het zelf aan kan. Denk dat het altijd een gok is

Paddington

Paddington

16-09-2015 om 11:48

Eens met Hollie H

Het hangt van heel veel factoren af. Het voornaamste, in mijn ogen, zijn de kinderen. Die hebben al vaak zoveel veranderingen voor hun kiezen gehad. Zelfs al ga je 'goed' uit elkaar er verandert al zoveel.

Kijk vooral goed naar de betrokken kinderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.