Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ouder werkt overdag in buitenland

Hai , ik ben heel benieuwd of dit mag of niet.. mijn ex en ik hebben een redelijk goede relatie en doen ongeveer 50/50, co ouderschap met mijn dochter.
Ze is net gestart met de middelbare,  Nu is het ook zo dat hij ver weg in friesland werkt en laat thuis is en vroeg vertrekt. Daarnaast hoorde ik vandaag dat hij in London werkt en rond 20 uur weer thuis is.
Dit soort dagen in buitenland werken, deed hij heel vaak toen we nog samen waren maar dan was ik altijd thuis als ouder (ofin de buurt) of bijna thuis van werk..

Mag dit?
mag je overdag in Duitsland - Engeland etc werken en heen en weer vliegen op jouw ouderdagen? Het zijn zijn dagen.

Ikcind het zelf heel vervelend om te horen en denk dat dit niet kan, verantwoordelijkheid kun je niet dragen als je zo ver weg bent, hij ziet het als ‘normaal‘ik ben blijkbaar overbezorgd of zo voelt dat… wat als er iets met haar is.. en ik weet dit niet.
Zij is dus 12.
Vr dank voor jullie visie 


Als er iets geregeld is voor je dochter waarom zou dat dan niet mogen? 

Ik ben getrouwd met iemand die heel veel reist voor zijn werk. Ik werk zelf ook. Gewoon op kantoor en ik ben er dan ook wel eens wat langer niet. Zolang wij maar iets hebben geregeld voor onze kinderen is dat toch onze zaak?

Hetzelfde geldt voor je ex. Zolang er iets is afgesproken voor je dochter dan kan dat best. 

Verwacht hij andere dingen van jou dan eerder afgesproken? Zo nee, dan niet mee bemoeien.

Oeps beetje kort door de bocht was ik. Bedoel je ook dat hij haar dus ook steeds alleen laat? Want dat vind ik voor een kind van 12 wel 'to much'. Ze heeft daar waarschijnlijk ook weinig tot geen bekenden om zich heen?

Misschien kan je eens overleggen dat je het vervelend vindt dat ze zo lang alleen is? Maar ik neem aan dat hij het met haar ook wel overlegd heeft? Je kan natuurlijk wel eens vragen hoe het opgelost wordt als hij onverhoopt later is (file/vertraging vliegtuig o.i.d.) als je weet hoe hij het dan oplost dan stelt je dat hopelijk gerust. Misschien heeft hij voor nood iets geregeld; zijn ouders/buren/vrienden?

Als zij op de middelbare school zit, is ze dan op schooldagen ook afwisselend bij een van jullie? Hoe komt ze dan naar school op de dagen dat ze bij haar vader is? Of wonen jullie dicht bij elkaar?

Incidenteel eens ‘‘s avonds later thuis zijn kan over het algemeen wel bij een 12-jarige. Ik neem aan dat het niet elke dag zo is?
In principe mag je natuurlijk op je zorgdagen doen zoals je zelf goed vindt. Jij zou ook niet willen dat hij jou beperkingen oplegt.

AnnaPollewop schreef op 28-11-2023 om 22:56:

Als zij op de middelbare school zit, is ze dan op schooldagen ook afwisselend bij een van jullie? Hoe komt ze dan naar school op de dagen dat ze bij haar vader is? Of wonen jullie dicht bij elkaar?

Een 12-jarige gaat toch zelfstandig naar school? 

Dat jij (TO) het niet leuk vindt betekent niet dat het niet zou mogen. Natuurlijk mag het. 

Ben je bang dat hij die hele dag niet beschikbaar is in geval van crisis? Of gaat het om iets anders? 

Nou, je leest het, dit is niet verboden. Ik zou wel even nadenken over de vraag wie dochter moet bellen als er acuut iets is. Als jullie dicht bij elkaar wonen ligt het voor de hand dat jij die persoon bent, maar anders moet er misschien iets afgesproken worden met een buur van vader ofzo. 

Pindaatje

Pindaatje

29-11-2023 om 11:18 Topicstarter

wauw wat veel reacties… verschillende visies.. dank jullie wel allemaal. Fijn

@ plantenbak ik weet niet precies wat je bedoelt met iets geregeld. Zij wacht thuis tot hij geland is en thuis is

ik kan aanvullen dat we dicht bijelkaar wonen en zij inderdaad op de fiets naar school gaat.
Echter moet ik dan wel weten dat ik back up sta. Want hij heeft niet echt iets geregeld voor als er iets gebeurt.. dus heb ik gevraagd of hij dat wil melden bij mij. Ik vind dat heel lastig dat hij dit niet had gedaan en inderdaad ik vind het niet fijn dat zij heel veel alleen is, voor 12 jaar.
Ze zit dan daar nderdaad alleen terwijl ze ook bij mij zou kunnen zijn ik kan haar opvangen, er was gisteravond bv vertraging.
Ik weet waarom het lastig voelt voor mij, ze heeft eerder aangegeven dat ze zich daar niet zo thuis voelt dus daar zijn al gesprekken over geweest om dat beetje te veranderen/verbeteren.

nou goed ik heb jullie visies hartelijk dank daarvoor!  

Temet schreef op 29-11-2023 om 08:53:

Nou, je leest het, dit is niet verboden. Ik zou wel even nadenken over de vraag wie dochter moet bellen als er acuut iets is. Als jullie dicht bij elkaar wonen ligt het voor de hand dat jij die persoon bent, maar anders moet er misschien iets afgesproken worden met een buur van vader ofzo.

Het ligt voor de hand dat TO dat is, maar dan moet dat wel goed afgesproken zijn. Nu lijkt het er voor een buitenstaander toch op dat vader er zonder meer vanuit gaat dat moeder wel inspringt mocht er iets zijn, ook op de dagen dat hij de verantwoordelijkheid heeft.

" Het ligt voor de hand dat TO dat is, maar dan moet dat wel goed afgesproken zijn. Nu lijkt het er voor een buitenstaander toch op dat vader er zonder meer vanuit gaat dat moeder wel inspringt mocht er iets zijn, ook op de dagen dat hij de verantwoordelijkheid heeft."

Daar heb je gelijk in. Dan moet TO gaan nadenken (samen met dochter) over een plan B voor het geval dochter bij vader is en TO zelf ook niet thuis is.

Ik denk ondertussen dat TO zelf het beste tegenover dochter kan doen alsof ze hier geen probleem mee heeft en hooguit wat praktische afspraken wil maken. En erop vertrouwen dat als dochter het echt vervelend vindt dat haar vader er niet is, ze dit zelf bij vader aankaart. Het vervelende is dat als je als moeder hier tussen gaat staan, het toch weer een verhaal wordt van 'moeder geeft vader geen ruimte om zijn vaderrol in te vullen/moeder werkt de omgang tegen'

Heeft een 12-jarige zelf geen inbreng?

Ik vind het wel erg lang voor een 12-jarige om alleen op te staan, naar school te gaan, thuis te komen en dan ook nog zelf voor eten te moeten zorgen, in haar eentje eten en eventueel nog naar sport/clubje te gaan voordat vader thuis is. Ik zou in ieder geval aanbieden dat ze in dat geval naar jou mag komen. Dan kan ze in ieder geval bij jou eten, huiswerk maken en heeft ze nog wat aanspraak.
In principe zou vader dit zelf moeten regelen, maar blijkbaar doet hij dat niet. Heeft dochter wel al met vader gecommuniceerd dat ze het vervelend vindt om zo lang alleen te zijn?

MamaE schreef op 29-11-2023 om 20:20:

Ik vind het wel erg lang voor een 12-jarige om alleen op te staan, naar school te gaan, thuis te komen en dan ook nog zelf voor eten te moeten zorgen, in haar eentje eten en eventueel nog naar sport/clubje te gaan voordat vader thuis is. Ik zou in ieder geval aanbieden dat ze in dat geval naar jou mag komen. Dan kan ze in ieder geval bij jou eten, huiswerk maken en heeft ze nog wat aanspraak.
In principe zou vader dit zelf moeten regelen, maar blijkbaar doet hij dat niet. Heeft dochter wel al met vader gecommuniceerd dat ze het vervelend vindt om zo lang alleen te zijn?

Helemaal mee eens! Vader lijkt er nauwelijks te zijn als dochter thuis en actief / wakker is. Als hij zulke lange dagen maakt ziet ze hem naar mijn idee maar 1 of 2u. Moet ze zelf koken alle dagen? Wie helpt met huiswerk. 12 is nog vrij jong en bij de start van de middelbare is er nog best wat nabijheid en begeleiding nodig.
Wat vindt je dochter er zelf van?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.