Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Partner voelt zich er niet bij horen


Ely schreef op 29-01-2024 om 08:37:

Nog even ter versterking van wat al gezegd is, ook hier een 22 jarige die op zichzelf woont en vooral met zichzelf bezig is. Ik vind het cadeautjes verhaal al heel wat dat hij aan anderen denkt haha.
Wat misschien wel kan helpen is een traditie gaan bouwen. Kan heel klein zijn, bijvoorbeeld dat als de kinderen en je partner samen eten zij altijd speciaal kookt, een rijsttafel of iets wat de alle kinderen heel lekker vinden. Of dat ze samen koken, bv op jouw verjaardag, wat jij lekker vindt. Jij bent tenslotte de verbindende factor. Ik denk dat het nooit te laat is om met tradities te beginnen 😉
Ik geloof dat kinderen op deze leeftijd vaak bij hun ouders intappen obv een behoefte, een ouder die weet van klussen, de ander financiën, of gezondheid etc. Misschien is daar nog iets? Al gaat dat imo meestal spontaan. Zo’n traditie kan je makkelijker regelen
En idd verwachtingen bijstellen en rustig liefdevol zijn zonder iets te verwachten. Is echte liefde niet vrijheid om thuis te komen en weer weg te gaan?

Dat is zeker een belangrijke. En niet te lang mee wachten. Met mijn volwassen kinderen is me dat niet meer gelukt helaas. 

MariaB

MariaB

29-01-2024 om 09:11 Topicstarter

Ely schreef op 29-01-2024 om 08:37:

Nog even ter versterking van wat al gezegd is, ook hier een 22 jarige die op zichzelf woont en vooral met zichzelf bezig is. Ik vind het cadeautjes verhaal al heel wat dat hij aan anderen denkt haha.
Wat misschien wel kan helpen is een traditie gaan bouwen. Kan heel klein zijn, bijvoorbeeld dat als de kinderen en je partner samen eten zij altijd speciaal kookt, een rijsttafel of iets wat de alle kinderen heel lekker vinden. Of dat ze samen koken, bv op jouw verjaardag, wat jij lekker vindt. Jij bent tenslotte de verbindende factor. Ik denk dat het nooit te laat is om met tradities te beginnen 😉
Ik geloof dat kinderen op deze leeftijd vaak bij hun ouders intappen obv een behoefte, een ouder die weet van klussen, de ander financiën, of gezondheid etc. Misschien is daar nog iets? Al gaat dat imo meestal spontaan. Zo’n traditie kan je makkelijker regelen
En idd verwachtingen bijstellen en rustig liefdevol zijn zonder iets te verwachten. Is echte liefde niet vrijheid om thuis te komen en weer weg te gaan?

Dank je voor je fijne reactie. Tradities zijn inderdaad een laagdrempelige manier om te verbinden- ik ga erover nadenken wat dat zou kunnen worden. 


Ik geloof dat kinderen op deze leeftijd vaak bij hun ouders intappen obv een behoefte, een ou
der die weet van klussen, de ander financiën, of gezondheid etc. 

Nou, daar zeg je wat! Als je goed kunt klussen, is dat een dikke plus voor uitvliegende kinderen. Wij zijn geen klussers, en dat levert qua contact en verbinding wel wat achterstand op als 'andere ouders' (van partner/vrienden) dat wel zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.