Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

L_A

L_A

31-01-2024 om 23:06

Relatie met ex schoonmoeder

Hoi allemaal, ik ben al bijna 4 jaar gescheiden van de vader van mijn prachtige dochter. En zowat vanaf het begin van onze scheiding maakt mijn ex schoonmoeder en mijn ex me nog geregeld moeilijk gemaakt. 

En probeer echt in alle opzichten het zo goed mogelijk te doen voor iedereen, ondanks dat ze het me moeilijk maken, probeer ik mijn ex schoonmoeder vanaf het begin erbij te betrekken. Maar in hun ogen doe ik het altijd fout. 

Nu is het zo, ik was al vooruit aan het kijken wat betreft de zomer schoolvakantie, en bood ik haar enkele dagen aan in die vakantie, deze kon ze niet aannemen omdat ze dan moest werken. Toen vertelde ze me dat een andere periode in deze vakantie dat ze 3 weken vakantie had, 2 daarvan is onze dochter al bij haar vader en de andere week is ze bij een activiteiten week waar ze elk jaar naar toe gaat. 

Toen bood ik nog aan dat ze haar dan 2 dagen daar van mag ophalen en dat ze een nachtje mag blijven slapen. 

Dit moest ze nog bekijken. 

Niet veel later krijg ik een berichtje van de vader van mijn dochter dat ik mijn ouders voor trek en dat ik mijn ex schoonmoeder niet erbij betrek. 

Ter info mijn moeder is altijd thuis dus alle tijd, mijn ex schoonmoeder werkt zeker 4 dagen per week. 

Om het weekend haalt zei mijn dochter van school op vrijdag en komt de vader haar vrijdagavond ophalen. De vader woont ruim 100 km van hier. Dus even langs gaan bij zijn eigen moeder gaat dan wat lastiger.

Doe ik het nu echt zo fout of hoe kan ik het beter doen. 
Ook wordt er door hen zwart gepraat over mij over dingen die niet kloppen. 

Ook gaat mijn dochter niet graag naar mijn ex schoonmoeder. 

Dus mijn vraag:
Is het aan mij dat mijn dochter mijn ex schoonmoeder genoeg ziet, of moet de vader daar voor zorgen. Zowel in de vakanties en de normale schoolweken. 

Dankjulliewel alvast!

Dus mijn vraag:

Is het aan mij dat mijn dochter mijn ex schoonmoeder genoeg ziet, of moet de vader daar voor zorgen. Zowel in de vakanties en de normale schoolweken.

Dat is niet aan jou maar aan je ex-man. Het is zijn moeder en zijn dochter.

Helder: is helemaal niet aan jou, maar aan je ex. Ik zou niet telkens iets aanbieden. Als ook je dochter het niet echt leuk vindt, al helemaal niet. Als je ex zegt dat je je eigen ouders voortrekt, zou ik het gesprek vooral afkappen. Hij gaat niet over wat jij wel en niet doet. Je hoeft je aan hem niet te verantwoorden.

L_A

L_A

31-01-2024 om 23:23 Topicstarter

Ja ik ben er ook niet op in gegaan, ergens weet ik het ook maar ik vind het oneerlijk deze onrecht. 

Als je ex wil dat hij tijd met zijn moeder doorbrengt doet hij dat maar in zijn weken.  Ik zou me er niet druk om maken.  

het is zijn moeder, dat regelt hij maar mooi in de tijd dat zijn dochter bij hem is. Jij bent niet verantwoordelijk voor het contact van jullie dochter met zijn kant van de familie. Verweg wonen is vervelend maar dat verlegd de verantwoordelijkheid niet.

Als je dochter het zelf zou vragen en je band met de ex schoonmoeder is goed zou het een ander verhaal zijn maar dat lees ik niet. 

Ik denk dat je de haperende langspeelplaat methode moet gaan toepassen: elke keer als zij gaan zeuren herhalen: sorry, we zijn gescheiden, dat is jouw verantwoordelijkheid/ de verantwoordelijkheid van je zoon. In de tijd dat ze bij jou/bij hem is kun je dat regelen. 

Jouw ex regelt het zelf maar, zijn moeder, zijn probleem. Hij heeft de kinderen twee weken in de vakantie, dus wat weerhoudt hem om dan met ze naar zijn moeder te gaan.
De langspeelplaat is een goed idee inderdaad, geen inhoudelijke discussie, gewoon niet jouw verantwoordelijkheid.

Het is de moeder van je ex, dus als die haar kleinkind wil zien, dan moet ze dat met haar zoon regelen op de momenten dat het kind bij hem is. Stop met pleasen en verwijs haar consequent naar haar zoon. Niet jouw verantwoordelijkheid.

Het is je ex-schoonmoeder. De contactmomenten met haar kleindochter regelt ze maar met haar zoon. Heel veel ingewikkelder zou ik het niet maken, want je doet het toch nooit goed.

Oh inderdaad, ik zorgde tijdens ons huwelijk er ook vaak voor dat er contact was met zijn familie en mijn kinderen, dat is nu veel minder geworden, maar dat is zijn verantwoordelijkheid. Ik stimuleer het contact wel, maar ik regel het niet meer. Zijn verantwoordelijkheid, kom zeg, er is een omgangsregeling, daar moet hij het maar mee doen.
Gebeurt soms hier ook dat er een feestje of iets dergelijks is in de ander zijn tijd, daar doen we allebei dan gelukkig niet moeilijk over. Als ex-schoonmoeder wat te klagen heeft moet ze bij haar zoon zijn. Je ex heeft al helemaal niks te zeuren zeg, pfff...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.