Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Scheiden en later blijkt bedrogen


Mariieke schreef op 09-03-2024 om 13:42:

[..] .

En ook.. het lijkt hem allemaal niet zoveel te doen, ik raak hem niet meer, hoe kan het nou dat hij al zover is. Of is het schijn? Het lijkt hem zo makkelijk af te gaan, terwijl ik zoveel moeite heb om los te komen van hem.

dat komt volgens mij omdat jij nog aan het begin van het traject of rouwproces staat en hij al wat stappen verder. Toen jij nog dacht dat er niets aan de hand was, was hij al afscheid aan het nemen van jullie huwelijk. En het tweede is dat hij het heeft besloten en jou het is overkomen, jij moet ermee dealen terwijl het jouw beslissing niet is. 

Dat inderdaad en het klinkt misschien heel hard, maar hij houdt niet meer van jou. En jij nog wel van hem. Dat maakt een levensgroot verschil. Maar zelf denk ik ook wel dat iemand die zo snel kan loslaten en met een ander verder gaat, later nog wel een stukje verwerking voor zijn kiezen krijgt. Maar het kan ook zijn dat ik met die gedachte mijn verbijstering daarover wat temper. 

Maar weet je, je zet stap voor stap, je kiest steeds een beetje meer voor jezelf en dus een beetje minder voor hem en dat schuurt en doet pijn en dan ineens, over vele maanden, word je steeds meer jezelf. Het gaat voorbij. 

Mariieke

Mariieke

14-03-2024 om 09:11 Topicstarter

Wat leef ik in een bizarre tijd. 
Nog deels in shock dat hij deze keus heeft gemaakt, een keus die hij niet goed kan uitleggen. Geen echte uitleg waarom. 
De laatste dagen trekt hij weer wat naar me toe. Knuffelen, bij me in bed willen liggen, me aanraken op lichaamsdelen waar je niet meer aan hoort te zitten als je uit elkaar bent, samen op de bank met wat lekkers etc. 
Ergens vind ik het fijn, het bevestigd mijn gevoel dat het niet klopt! Waarom doet hij dit? Waarom zegt hij dat hij wil scheiden maar laat hij dat nu weer niet zien in zijn gedrag? Zou hij nog breken? 
Maar ik vertel mezelf elke dag: hij gaat straks definitief weg, ik ga het alleen doen, ik blijf achter in een fijn huis met mijn lieve kinderen, wij kunnen dit. 

Als ik de keus zou maken om te scheiden, dan kan ik me voorstellen dat ik zo min mogelijk nog met mijn ex te maken wil hebben. Zeker geen fysiek contact. Zo min mogelijk samen, omdat dat niet meer fijn of goed voelt.
Maar die van mij heeft al die dingen niet....... 

Je zult voor jezelf die keuze moeten maken wat er op gebied van intimiteit nog wel/niet gebeurd. Mannen kunnen lust en liefde veel makkelijker scheiden is mijn ervaring, dus probeer niet te denken dat je hem kunt ‘vasthouden’ door het hebben van seks. Het zorgt nu al voor de nodige verwarring, terwijl er waarschijnlijk voor hem niets is veranderd qua standpunt.

Mariieke schreef op 14-03-2024 om 09:11:

Wat leef ik in een bizarre tijd.
Nog deels in shock dat hij deze keus heeft gemaakt, een keus die hij niet goed kan uitleggen. Geen echte uitleg waarom.
De laatste dagen trekt hij weer wat naar me toe. Knuffelen, bij me in bed willen liggen, me aanraken op lichaamsdelen waar je niet meer aan hoort te zitten als je uit elkaar bent, samen op de bank met wat lekkers etc.
Ergens vind ik het fijn, het bevestigd mijn gevoel dat het niet klopt! Waarom doet hij dit? Waarom zegt hij dat hij wil scheiden maar laat hij dat nu weer niet zien in zijn gedrag? Zou hij nog breken?
Maar ik vertel mezelf elke dag: hij gaat straks definitief weg, ik ga het alleen doen, ik blijf achter in een fijn huis met mijn lieve kinderen, wij kunnen dit.

Als ik de keus zou maken om te scheiden, dan kan ik me voorstellen dat ik zo min mogelijk nog met mijn ex te maken wil hebben. Zeker geen fysiek contact. Zo min mogelijk samen, omdat dat niet meer fijn of goed voelt.
Maar die van mij heeft al die dingen niet.......

Ik zie dat veel hoor, dat mannen (en ook vrouwen) die willen scheiden dit doen. Bescherm jezelf ertegen. Hij voelt niet hetzelfde als jij, houd jezelf niet voor de gek. 

RoodVruchtje schreef op 14-03-2024 om 12:53:

Je zult voor jezelf die keuze moeten maken wat er op gebied van intimiteit nog wel/niet gebeurd. Mannen kunnen lust en liefde veel makkelijker scheiden is mijn ervaring, dus probeer niet te denken dat je hem kunt ‘vasthouden’ door het hebben van seks. Het zorgt nu al voor de nodige verwarring, terwijl er waarschijnlijk voor hem niets is veranderd qua standpunt.

Helemaal mee eens! Probeer hier geen valse hoop uit te halen Mariieke

Mocht je geïnteresseerd zijn, hierbij een ‘mooie’ weergave van diverse onderzoeken mbt lust/liefde icm relatie tot elkaar en hetgeen mijn ervaring ook is. Met name het laatste stuk van dit artikel vind ik erg treffend.

https://www.eoswetenschap.eu/psyche-brein/liefde-en-lust-het-brein

Mariieke

Mariieke

14-03-2024 om 14:45 Topicstarter

Maar hoe zou je kunnen weten waarom hij dit doet? Wat is dan bijv. typisch lust of juist liefde. 

Mariieke schreef op 14-03-2024 om 14:45:

Maar hoe zou je kunnen weten waarom hij dit doet? Wat is dan bijv. typisch lust of juist liefde.

Dat weet je niet, maar je weet toch dat hij wil scheiden en een ander heeft? Is dat niet voldoende om te beseffen dat je dit niet moet willen? Ik heb maar van 1 ding spijt uit die periode, drie keer raden wat. Bescherm jezelf. 

Mariieke schreef op 14-03-2024 om 14:45:

Maar hoe zou je kunnen weten waarom hij dit doet? Wat is dan bijv. typisch lust of juist liefde.

Of een gewoonte. Jullie zijn tenslotte al lang bij elkaar. Als mens houdt die echt nog wel van je. Het is (was) vertrouwd.

Mariieke schreef op 14-03-2024 om 14:45:

Maar hoe zou je kunnen weten waarom hij dit doet? Wat is dan bijv. typisch lust of juist liefde.

Waarom zou je het überhaupt in deze fase nog willen weten? 

En als je het dan tóch zo graag zou willen weten (of testen), wat ik jou overigens echt niet adviseer(!!), heb dan seks met hem en ervaar hoe de komende dagen gaan. Desnoods door hem daarna ook de vraag te stellen of seks hebben voor hem iets veranderd mbt zijn wens om te scheiden.

Ik durf je voor 95% te voorspellen dat het antwoord jou enkel nóg verdrietiger zal maken, laat staan je gevoel van eigenwaarde.


'Waarom doet hij dit?' Vraag het hem. En vertel hem jouw gedachten hierover. Tsjor

Mariieke schreef op 14-03-2024 om 09:11:

Wat leef ik in een bizarre tijd.
Nog deels in shock dat hij deze keus heeft gemaakt, een keus die hij niet goed kan uitleggen. Geen echte uitleg waarom.
De laatste dagen trekt hij weer wat naar me toe. Knuffelen, bij me in bed willen liggen, me aanraken op lichaamsdelen waar je niet meer aan hoort te zitten als je uit elkaar bent, samen op de bank met wat lekkers etc.
Ergens vind ik het fijn, het bevestigd mijn gevoel dat het niet klopt! Waarom doet hij dit? Waarom zegt hij dat hij wil scheiden maar laat hij dat nu weer niet zien in zijn gedrag? Zou hij nog breken?
Maar ik vertel mezelf elke dag: hij gaat straks definitief weg, ik ga het alleen doen, ik blijf achter in een fijn huis met mijn lieve kinderen, wij kunnen dit.

Als ik de keus zou maken om te scheiden, dan kan ik me voorstellen dat ik zo min mogelijk nog met mijn ex te maken wil hebben. Zeker geen fysiek contact. Zo min mogelijk samen, omdat dat niet meer fijn of goed voelt.
Maar die van mij heeft al die dingen niet.......

Inderdaad, bescherm jezelf want dit is niet oké. Uiteindelijk moet je doen wat voor jou goed voelt; ga je erin mee of niet? 
Besef wel dat dit schadelijk is voor jou en dat het jou niet gaat helpen in jouw verwerking of loslaten als het lust blijkt te zijn! Natuurlijk wil je dat hij affectie toont in welke vorm dan ook maar laten hem eerst beginnen met praten als hij serieus weer die kant op wil!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.