Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Spullen mee

Welke spullen geven jullie mee naar de andere ouder? Kleding, badkamer spullen, speelgoed etc

Mijn kinderen zijn vandaag naar hun vader. Vader heeft schijnbaar iets te doen, want hij vroeg of ik ze nette kleding kon laten aandoen. Normaal kleden me kinderen zich zelf aan en het kan wel eens zo zijn dat het een trui met een verfvlekje op de mouw is. Kinderen hebben spannende veranderingen voor hun en hebben last van Sinterklaas spanning.  Kortom mijn lontje is ook een beetje kort. En raakte dus geïrriteerd van het verzoek. Waarom zorgt hij zelf niet voor tandenborstels of een schone onderbroek etc… al eerder aangegeven, maar zoals zoveel heeft vader nog steeds het allemaal niet.

Hoe vaak zijn de kinderen daar? Bij co ouderschap is het gebruikelijk alles dubbel te hebben. Bij incidenteel bezoek geef je meer mee. Maar een basisuitzet mag je wel verwachten. Nette kleding of sportkleding is specifiek. Maar ondergoed of een tandenborstel weer niet. 

Wellicht kan je voorstellen zelf een basisuitzet te halen voor bij vader? Jij weet de maten en merken en dat is prettig voor je kind. Het is geen logeerpartij maar een plek waar ze zich thuis moeten voelen.

DeniseSamantha

DeniseSamantha

25-11-2023 om 16:27 Topicstarter

Ze gaan wanneer het hem uitkomt en me kinderen ook willen. Vorige week zouden ze rond 10 uur bij hen zijn en om 13 uur laat hij weten dat het toch niet uitkomt. In tussen tijd geen reactie of communicatie, maar daar zijn we inmiddels aan gewend. En nu zouden ze daar slapen (omdat hij vorige week heeft afgezegd) maar dochter belt net dat ze naar huis wilt. De volgende keer is onbekend. Meestal een periode van 4 a 5 weken ertussen. Maar het kan ook zomaar twee weken zijn. Er is geen touw aan vast te knopen.

Een schone onderbroek en tandenborstel en haarborstel en gel kan je toch wel regelen lijkt me zo. Ook al is het niet zo vaak dat ze er zijn… maar wat ik zeg me lontje is kort. Op dit moment kan ik niks aardigs voorstellen, dus laat ik het even voor wat het is. 

Ach als hij zo weinig betrokken is zou ik me niet druk maken over die nette kleren. Hangt er toevallig iets in de kast dan is dat prima, zo niet dan heeft hij pech.

bij een meer gestructureerde regeling gaf ik op verzoek wel speciale kleding mee. Denk zwemspullen of laarsen.
Er was altijd wel een extra set en ondergoed daar, kleding ging gewoon heen en weer in een tas, lag het daar in de was dan bleef het daar. 
Toiletspullen gingen nooit mee. 

En hoezo geen regelmaat, dat lijkt me heel onduidelijk voor de kinderen en erg onhandig plannen.

Kijk voorbij je eigen korte lontje of wat er tussen jullie is. Handel in het belang van je kinderen. Wat is voor hen prettig? Als zij geholpen zijn met een tasje onderbroeken, sokken een handtandenborstel en tandpasta dan zou ik dat regelen. 

DeniseSamantha schreef op 25-11-2023 om 16:27:


Een schone onderbroek en tandenborstel en haarborstel en gel kan je toch wel regelen lijkt me zo. 


daar heb je helemaal gelijk in. Maar als dat er niet is, wie heeft daar dan last van? Hij of de kinderen? Je kunt vanuit een “ik heb gelijk-houding” het vertikken, maar als het gevolg is dat je kinderen zenuwachtig worden omdat ze geen tandenborstel hebben en papa boos wordt omdat er geen tandenborstel in de tas zit, wie heb je daar dan mee? 

Ik zou voor ieder kind in de zak van Sint doen: een toilettasje met een tandenborstel in een tandenborstelkoker, een minitubetje tandpasta en een miniflesje shampoo. En eventueel een tube gel. Eén keer een paar euro uitgeven en nog heel lang profijt ervan. 

Toiletspullen zijn in beide huizen. Ondergoed en sokken ook: wat ze daar uittrekken gaat daar in de was, en wat ze hier uittrekken gaat hier in de was. Zo hebben ze in beide huizen altijd genoeg basisuitrusting voor enkele dagen. Zwemkleding hebben ze ook dubbel, voor een spontane zwempartij.

Kinderen pakken inmiddels zelf hun tas in, en dat is supermakkelijk zo: alleen kiezen welke bovenkleding ze aan/mee willen. Toen ex ging trouwen heeft hij zelf nette kleding voor de kinderen gekocht.

In jouw geval zou je de kinderen een tandenborstel en tandpasta mee kunnen geven die ze daar dan houden. En dat ze het dan even zeggen als het weer opraakt. Nette kleding zou me dan niet boeien in jouw geval. Gewoon de dagelijkse garderobe moet genoeg zijn en anders koopt ie zelf maar iets voor hen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.