Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

jip

jip

15-01-2016 om 23:47

Vrijetijdsbesteding kinderen


Gerber

Gerber

04-02-2016 om 21:48

nog iets..

Mijn verhaal hierboven is een reactie op hetgeen Eddeped schreef aan Imogen, maar ook een beetje gericht aan Wenda. Om een beeld te schetsen van een alleenstaande moeder die ook waarde hecht aan 'kindvrije weekenden'. Jouw situatie zal ongetwijfeld weer heel anders zijn, maar feit blijft dat constante zorg voor kinderen vaak een hele klus is, zeker in combinatie met werk, of dit nu 24 uur is of full time. Om dan zo negatief te doen over de moeder, dat raakt me dan, en voel ik me ongewild erg aangesproken. Maar goed, de negatieve toon zal wel z'n reden hebben...

nee gerber

ik heb het niet over taakverdeling ik heb het over friemelen op de bank met je partner. na een scheiding moeten kinderen ineens ook naar de ex partner want men heeft dan een nieuwe partner en wilt dan tijd alleen met deze partner om ongestoord te kunnen gaan friemelen ofzo, en laten we eerlijk zijn het is niet om de donna's duck collectie door te spitten. kinderen lopen dan ineens in de weg want men wilt dan tijd even voor zichzelf

Imogen

Imogen

05-02-2016 om 07:21

Eddeped

'ik vind het zo egoïstische gedachte het "ik wil ook wel eens een moment voor mijzelf" die gedachte, die onvrede was er waarschijnlijk ook al voor een scheiding en vaak een van de redenen voor een scheiding.
het ikke ikke ikke idee!'

De moeder wil eens in de 14 dagen een of twee dagen wat tijd voor zichzelf. En haar noem je egoïstisch. De vader vindt het geen probleem als hij zijn kinderen regelmatig een maand (!) niet ziet, en voor hem neem je het op.

Ik kan jouw bijdragen echt niet meer serieus nemen.

imogen

ik vind het egoïstisch van moeder ten opzichte van haar kinderen! als die kinderen dan bij haar in huis willen zijn dan is dat nou eenmaal zo. en wat die ex verder wilt of doet daar gaat het helemaal niet om. het gaat er om dat kinderen gewoon liever op dat moment liever op deze locatie willen zijn, maar nee moeder heeft effe tijd voor zichzelf nodig!
Als die moeder nog gewoon getrouwd was geweest had ze die mogelijkheid ook niet gehad, had ze ook 24/7 kinderen in huis gehad dus niet zeuren als dat nu ook zo soms nog is.

Maar steeds meer moeders vinden dat ze tijd voor hunzelf moeten hebben want tja ze zorgen al 12 van de 14 dagen voor de kinderen.....

klaag klaag klaaaaaaaaaag
En die klaagbaken deden dat waarschijnlijk ook al voor de scheiding, vaak zijn ze gescheiden in de veronderstelling dat het dan anders wordt. Vaak hebben ze voorbeelden van vriendinnen die ook gescheiden zijn en die zijn nou toch zo gelukkig! (het buitenkantje).

Mijn mening is dat velen ontevreden waren en dat eigenlijk nog steeds zijn, de ex is lekker doorgegaan met het leventje en tja dat kan natuurlijk niet.

Noet

Noet

05-02-2016 om 13:42

Eddeped

als die moeder nog getrouwd was had ze die mogelijkheid WEL, want dan had de vader voor de kinderen gezorgd.

Ook als ouders niet gescheiden zijn worden kinderen uitbesteed aan opa en oma en vrienden omdat de ouders een weekend (of langer) weg willen, zo gek is dat niet en ook al van alle tijden. Daar hebben de kinderen ook geen of weinig inspraak in.

Ik heb geen 2/12 regeling, maar de spaarzame tijd die ik heb zonder mijn kind vind ik wel heel belangrijk om ook eens niet MOEDER VAN te zijn, zonder dat ik aan het werk ben.

Imogen

Imogen

05-02-2016 om 15:25

wat gek Eddeped

'ik vind het egoïstisch van moeder ten opzichte van haar kinderen!'

Die vader zorgt helemaal niet, en daar heb jij alle begrip voor. Je spoort niet.

Ely

Ely

05-02-2016 om 18:01

Sorry Eddeped

Maar ook ik kan je echt niet volgen. Ik krijg nou niet de indruk dat jij veel ervaring hebt met zelf, in je eentje, voor langere tijd voor kinderen zorgen buiten schoolvakanties om? Gewoon elke dag de wekker, zorgen dat iedereen gewassen, gekleed, gevoed en verzorgt doet wat hii /zij moet voor school, sport, hobbies en sociaal leven? Hoe vaak heb je dat gedaan en voor hoeveel dagen dan op een rij?

Het is heerlijk om te mogen doen, een absoluut voorrecht maar wel een heel intensief voorrecht wat op verschillend vlakken echt wat van je vaagt.
En ja, als ik moest kiezen tussen full time alleen of helemaal niet zou ik natuurlijk gaan voor full time alleen. Geen twijfel mogelijk. Maar ook dat neemt niet weg dat het pittig kan zijn.

imogen

je blijft maar hameren over vader en dan zeg je dat ik niet spoor?
Ik heb het ook niet over vader omdat ik hier lees over een moeder, en waarom en hoe die vader is een ander verhaal.
We hebben het hier over een OUDER (zo dan?) die vind dat......... (en vul de rest maar in)

ely

als ik zeg dat ik voor de scheiding vanaf de geboorte van mn oudste dochter zo'n 14 jaar geleden part time bent gaan werken en uiteindelijk huisman ben geworden, zegt dat dan genoeg voor je of wil je een hele opsomming van wat ik allemaal wel niet deed?

ely

Ik krijg nou niet de indruk dat jij veel ervaring hebt met zelf, in je eentje, voor langere tijd voor kinderen zorgen buiten schoolvakanties om?

Bovenstaande zin komt van jouw, jouw beeld is dus dat ik zo'n vader ben die eens per jaar 2 a 3 weken kinderen heeft op een of andere camping. Waar in hemelsnaam kan jij herleiden dat je zoiets kan concluderen? of is het gepasseerd op eigen ervaringen?

waar blijft Ely?

ik vraag mij af waarom er nu niet meer gereageerd wordt?
je hebt een aanname, een beeld en uit dat. ik reageer daarop, stel daarbij een vraag en dan blijft het stil!
Wat voor aanname kunnen wij nu doen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.