Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Laura

Laura

06-04-2015 om 20:48

Cystes op eierstok

Ik ben twee maanden geleden geopereerd aan een gescheurde cyste op mijn eierstok. De cyste opzich was niet groot, rond de 4 cm, maar dat deze scheurde gaf helse pijnen. Na 4 weken moest ik terug komen bij de gyn voor controle, ik voelde toen al dat ik aan mijn andere eierstok ook een cyste had, na een echo werd dit bevestigd. Er werd een afspraak voor 4 weken later gemaakt. Inmiddels voel ik nu ook op mijn linker eierstok een cyste, m'n rechterkant houdt zich redelijk koest. De klachten nemen echt aan, ik kan bv niet met m'n benen opgetrokken zitten omdat er dan duidelijk iets in de knel raakt in m'n buik.De kans dat een cyste weer scheurt lijkt me niet waarschijnlijk, dit gebeurd ook niet heel vaak volgens de gyn. Maar ik maak me wel wat zorgen, ik begon juist weer lekker op te knappen en zie m'n geest al dwalen straks. Woensdag krijg ik weer een echo. Ik had mijn mirena spiraaltje laten verwijderen omdat deze de cystes kon veroorzaken. Dat is drie weken geleden gebeurd, waarom groeien die cystes dan toch door? Iemand hier er ervaring mee?
Groetjes Laura

dihanne

dihanne

11-04-2015 om 16:19

anders....

Hoi Laura

Hoe ging je echo woensdag?
Vervelend voor je, al dit gedoe!

Ik heb 20 jaar geleden een cyste gehad, die is operatief verwijderd (was erg groot, groter dan grapefruit). Toen is ook die hele eierstok verwijderd, daar was ook weinig meer van over.

Andere eierstok had een paar kleine cysten, is toen voor de helft verwijderd (plus cysten)

Cysten waren menggezwellen. Ik heb toen een buikoperatie gehad, hopelijk kan dat nu met kijkoperaties...

Gelukkig heb ik daarna geen last meer gehad

Maar goed, dit is wel heel anders dan jouw verhaal.

Veel sterkte!

Dihanne

dihanne

dihanne

17-04-2015 om 08:08

hoe gaat het?

Hoi Laura

hoe gaat het?

weinig reacties voor je hier, gelukkig blijkbaar weinig mensen die hiermee tem aken hebben!

hopelijk heb je een goede uitslag van je echo gehad!

groetjes
Dihanne

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.