Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

liora

liora

05-06-2013 om 19:49

Eczeem

Hallo,

Mijn zoon heeft op beide onderbenen, aan de binnenkant, boven de enkel een rond kurkdroog eczeemplekje. Moet ik daarmee naar de huisarts of kan ik zelf iets smeren?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Liora

vet houden is een eerste vereiste, bij ons (veel eczeem) werkt koelzalf erg fijn. Maar wacht niet te lang. Soms is een paar dagen (of zelfs een paar keer) smeren met een lichte hormoonzalf al genoeg om er vanaf te zijn.

sterkte!

Jons

Vette zalf

Wij hebben een potje van de action. Groen dekseltje met aloevera erin. Werkt supergoed, beter als de creme die de huisarts voorschrijft hier. Die van de huisarts doet bij veel kinderen pijn op de huid.

En daarbij kost dat potje bij de action hooguit 1 euro nog wat.

Hormoonzalf gebruiken wij hier eigenlijk nooit. Bij het openbaren meteen vet insmeren en de volgende dag is het meestal al weg.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ook vette zalf

Hier is het eczeem zo erg dat we standaard hormoonzalf hebben/krijgen van de huisarts Nu is het beter weer en gaat het weer redelijk goed. Maar o wee als de lucht weer droger wordt.
Momenteel smeren wij met Cien van de lidl, kost ook amper wat en onze (oudste en ik) huid kan er tegen (iets wat al een unicum is). De meeste dagcreme's. bodycreme's en weet ik het wat reageren wij op met felle rode vlekken. En dan wordt dat eczeem wel misschien beter, maar als roodgevlekte door het leven gaan is ook niet alles. Maar die Cien daar kunnen wij tegen. Iets met aloë vera kunnen wij wel vergeten, kunnen we niet tegen. Ook kunnen we goed tegen calendulan (VSM) maar dat is zo prijzig. Het werkt wel beter! Doorgaans doen we als we een aankomende eczeemplek zien: Op de plek zelf calendulan en verder dus met die Cien. Soms zien we een eczeemplek pas als ie al rood-schraal-geschilferd is (nou ja dan voelen we het) dan is het meestal 2 dagen hormoonzalf en daarna calendulan en daarna Cien. (Kan je het nog volgen?)
groeten albana

liora

liora

06-06-2013 om 08:22

Dank!

Het zit er al weken.... ik ga meteen een potje halen bij de Action.

Herbamedicus

Het heet herbamedicus
herbal body care

Aloe vera balsam hautpflege
Enz..

Wit potje beetje wit groenig etiket en groene deksel. Er staat ook een soort naast is het blauw dacht ik zonder aloe vera. Misschien werkt die ook maar nooit geprobeerd.

Succes met smeren, niet denken als het er al 4 weken zit dat het na 1 keer smeren weg is, maar als je het goed bij houd kun je waarschijnlijk straks erger voorkomen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Schimmel?

Mijn zoon had ook een duidelijk afgebakend rond eczeemplekje op zijn been. Een kennis die huisarts is zag direct dat het schimmel was, omdat de rand een duidelijk afgetekende grens was. We hebben er een tijdje antischimmelcrème op gesmeerd van het Kruidvat. Het was snel verdwenen.

Eczeem

Heb je vaan on je knieholtes, elleboogholtes en rond de oksels/ rug. Tenminste hier vooral. Meestal begint het daar. Als je twijfelt zou ik altijd naar de huisarts gaan.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Knieholtes

Ja dat zijn inderdaad de gevoelige plekken. Ook onze ellebogen doen mee en boven de ogen onder wenkbrauwen is ook zo'n gevoelige plek voor eczeem. En het stukje huid dat aan de binnenkant van je voet zit en tegenover je enkel...(geen idee hoe dat heet).
Standaardplekjes. Oudste hetzelfde als ik.
groeten albana

Ik niet op knieholtes etc

ik heb t wel op en onder mn wenkbrauwen en op mn scheenbeen en stukje kuit.En in mn oren. Verder tegenwoordig bijna nergens meer. Op mn hoofd alleen als ik shampo gebruik waar ik niet tegen kan.
De Calendulan is er ook wel eens bij de action, niet zo heel lang houdbaar dan maar ja....t is is toch zo op

Mies

Mies

15-06-2013 om 13:10

Ook potje met groen deksel gekocht

En ja het werkte ook voor mijn man die vaak eczeem heeft
wat een uitkomst dat potje en kost maar € 1.22 en het is beter dan die hormoonzalf waar je huid maar dunder van word.

Tineke

Tineke

15-06-2013 om 16:47

Calendula

Als mijn eczeemhuid ergens niet tegen kan is het calendula. Wees daar dus ook voorzichtig mee. Maar als je daarmee wel redt, prima natuurlijk. Helaas moeten sommige eczeemhuidjes wel met hormoonzalf behandeld worden, en ja, de huid kan na langdurig gebruik dunner worden. Maar van eczeem wordt de huid dikker, dus dat dunner worden hoeft helemaal geen probleem te zijn.

Super mies

Ja tis echt een super potje! Hhahaha en inderdaad heel goedkoop. Soms zal hormoonzalf misschien nodig zijn maar ik kan het er eigenlijk altijd mee redden en gebruik eigenlijk nooit de hormoonzalven. Succes met je potje.

Wie weet kun je het ook weer doorgeven aan anderen, hopelijk haalt de action het niet ooit uit het assortiment. Voor die tijd een doosje inslaan

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.