Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marie

Marie

29-11-2015 om 13:15

Ervaring met Invisalign? (beugel)

Ik heb een vraag over een beugel bij een volwassene (ikzelf dus).

Eigenlijk ben ik altijd al ontevreden geweest over mijn gebit en hoe mijn tanden staan. "Vroeger" (ben 47) moest een beugel nog zelf betaald worden en daar hadden mijn ouders geen geld voor. En destijds was het ook veel gewoner om scheve tanden te hebben.

Maar tegenwoordig is er veel meer mogelijk op het gebied van beugels e.d. En zo langzamerhand zit ik er toch steeds meer over te denken om er wat aan te laten doen.

Al zoekend op internet naar de mogelijkheden kwam ik deze methode tegen:

http://www.invisalign.nl/

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Dit is dus geen reclame, ik ben echt op zoek naar ervaringen of tips voor andere mogelijkheden.

Vogel

Vogel

29-11-2015 om 21:40

Waarom?

Waarom geen gewone beugel? Heb ik ook gedaan toen ik al 40+ was.
Ik zou ook eerst even uitzoeken wat je verzekering dekt.

marie

marie

29-11-2015 om 23:47

verzekering dekt niks

Mijn aanvullende tandartsverzekering dekt voor zover ik kan zien niks. Ik kan wel naar een hogere aanvullende verzekering overstappen, maar dan vindt tandheelkundige selectie plaats. En dan wordt er max. € 750,-- vergoed.

Natuurlijk zal ik ook kijken naar een gewone beugel. Ben me dus nog aan het oriënteren. Eerst maar eens zien hoe lang de wachttijd bij de ortho is.

Jasmijn

Jasmijn

30-11-2015 om 10:53

ik lees mee

Ik ben ook geïnteresseerd, ik wil eigenlijk niet met een gewone beugel rondlopen, vind het er op mijn leeftijd (46jaar) gewoon niet uitzien! Wellicht moet ik nog een drempel over hoor, maar ik krijg er zo'n gevoel bij (dus ook bij mezelf) van "moet je dit nou zonodig, ijdeltuit"
Wat me wel aan het twijfelen heeft gebracht is dat je tanden in de loop van je leven steeds schever zullen gaan staan, tja... en wat me ook aan het twijfelen heeft gebracht is, dat anderen mijn scheve tand (ik heb maar één scheve tand) het zelf niet eens zagen. (ik zie het wel, en ook bijvoorbeeld op foto's, dan pakt die tand ineens meer licht...en valt het nog meer op )
Maar nu ik dit zit te typen vraag ik me ineens af, kan je niet alleen iets laten doen voor één tand, ander soort beugeltje ofzo...kleiner? Ik ga het nog wel eens aan de tandarts vragen

Target

Target

30-11-2015 om 11:08

jasmijn

Ja dat kan. Mijn dochter heeft 1 lopende voortand en daar is met een slotjesbeugel wat aan gedaan. Momenteel heeft ze een draadje en een nachtbeugel en ook dezen worden nog steeds bijgesteld omdat ze nog niet tevreden is. (dochter is volwassen).

Je zegt: "moet je dit nou zonodig, ijdeltuit"

Waarom niet? Waarom ben je ijdel in het negatieve als je zorgt voor jezelf en als je het geld er voor hebt?

Daarnaast zeg je dat anderen het niet zien. Ze zien het wel maar zijn er aangewend en het is niet aan hen om daar iets over te zeggen.
Je moet het voor jezelf doen, niet voor een ander.

Thursday Next

Thursday Next

30-11-2015 om 11:10

nou,

als ik kijk op de website van "onze" ortho dan zijn daar ook onzichtbare beugels. Ik zou dus zeggen: ga gewoon ter orientatie daar eens heen.

Marie

Marie

30-11-2015 om 11:49

Jasmijn - heb ik ook

Ik zit dus met hetzelfde. Een voortand die naar voren staat en een hoektand die wat uitsteekt. Ben ook "al" 47 jaar.Heb dezelfde drempel als jij. Op dit momment hebben we het financieel een beetje ruimer en zou het daarom nu wel kunnen. Ik zie het ook heel erg (reden om nooit te lachen op foto's).
Nou ja, voor die voortand moet ik volgende week eerst naar de kaakchirurg voor een sluimerende wortelpuntontsteking. Tand zit ook beetje los zei de tandarts. Als behandeling bij kaakchirurg niet helpt, moet de tand vervangen worden, dat dus eerst maar eens afwachten.

Jasmijn

Jasmijn

30-11-2015 om 22:25

het niet zien...klopt niet

Ik heb het gevraagd aan een paar vriendinnen, over die tand, en pas toen ik het zei zeiden ze..."och ja..nou je het zegt...hmm echt goed zie je het nou ook weer niet hoor, mij was het nooit opgevallen". Dus ja, het is volgens mij echt zo dat ze het niet zagen (mijn vriendinnen zouden het anders echt wel eerlijk gezegd hebben, ik ken ze natuurlijk heel goed)
Ik ga bij de volgende keer bij de tandarts eens vragen of het ook gewoon met alleen die ene tand kan en hoe dat er dan uit komt te zien, en hoe lang het gaat duren.
Ik durf nog wel te lachen op foto's, dat dan weer wel.

invisalign

Ik start eind jan. met invisalign, je kan de beugel gedeeltelijk aftrekken van de belasting, ligt aan je drempel inkomen.
Ik moet ook nog even kijken hoeveel dit is.

Ik ben bijna 42 en slotjes wilde ik niet meer.
Ik krijg 31 trays, dus dan ben ik 1 jaar en 3 maanden bezig, maar hopelijk daarna ben ik er blij mee.

ervaring

http://naoki.nl/mijn-ervaring-met-invisalign-update-1/

Hier een ervaring van iemand die nu bezig is.
Kan je lezen wat er bij komt kijken. En je kan op youtube ook kijken bij ervaringen uit de vs.

Tihama

Tihama

07-01-2016 om 22:26

ervaring

Ik heb hem gehad. Inmiddels alweer bijna 10 jaar geleden.
Ik was toen een van de eersten in Nederland. De modellen zijn ook gemaakt in de VS.

Iedereen probeerde me te overtuigen dat een gewone slotjesbeugel helemaal niet zo erg was. Maar ik hád al een slotjesbeugel gehad: van mijn 16e tot mijn 18e.

Mijn ervaring was echt geweldig. Het was duurder, maar zo'n verademing. Om te beginnen: je ziet het echt niet. Het tweede voordeel is dat alles aangenaam glad aanvoelt in je mond (vergeleken met een slotjesbeugel)
Het derde voordeel is dat het bijstellen (lees: de nieuwe beugel) elke twee weken gebeurt in plaats van om de 4-6 weken. Dat betekent dat de aantrekkingsmomenten veel minder drastisch zijn en je voelt het ook nauwelijks.

Er is wel 1 nadeel: je moet hem uitnemen om te eten en daarna goed poetsen voor je hem weer terugplaatst. Ik had daarom permanent mijn tandenborstel bij me. Tijdens een receptie kon ik dan niet snacken. Nu vond ik dat een miniem nadeel, want de voordelen zijn zo groot.

Ik heb net de blog gelezen die hierboven genoemd werd. Ik had niet van dit soort attachments, dus ik herken die ervaring ook niet.

twijfel

Ik zou graag willen horen waar jullie je invisalign beugel hebben laten zetten. Ik ben vandaag op intake geweest en heb een begroting gehad van bijna 3200 euro. Ben me even een hoedje geschrokken. Verder kan ik geen enkele verzekering vinden die een groot gedeelte vergoedt.

ik zou de beugel 2 jaar inmoeten..

ik hoop op reacties

yapieyo

Ik ben voor de full invisalign rond de 2600 euro kwijt, 31 trays en dan 61 weken onderweg.

Je kan deze beugel aftrekken van de belasting wat je terug krijgt ligt aan je drempel inkomen. Aan de hand daarvoor krijgt je een bedrag terug.
Inderdaad verzekeringen keren amper wat uit, de mijne zelfs niks.
Terwijl ik toch extra verzekerd ben, vorig jaar kreeg ik nog 250 euro terug. Nu dit jaar niks meer, verzekeringen halen het er allemaal uit voor volwassenen.

Pirata

Pirata

09-12-2016 om 17:02

Hoe is het afgelopen?

Ik ben ook 47, kennelijk de leeftijd om alsnog aan een beugel te willen beginnen.
Ik herinnerde me deze draad, dus ik vroeg me af hoe het verder is verlopen? Ben je nog doorgegaan en hoe bevalt het?

Mijn bovengebit is wat onregelmatig, dus ik overweeg zelf zoiets voor de bovenkant.

Marie

Marie

09-12-2016 om 22:33

Nog niet

Heb er voorlopig toch maar van afgezien. Op dit moment ook erg druk.

Cikcik

Cikcik

26-12-2016 om 19:58

Ik hen een cz aanvullende verzekering. En die vergoedt 2000 euro.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.