Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gebruik Primolut

Hi, sinds 6 dagen slik ik Primolut (3x daags 1 tablet) op aanraden van de gynaecoloog na hevig bloedverlies en ernstig ijzertekort.  30 april is de stopdatum. Nu heb ik iedere dag last van menstruatie-achtige klachten, zoals buikpijn en krampen en rugpijn. Wie herkent dit ook en heeft een van jullie tijdens slikken van Primolut een ontrekkingsbloeding gehad, of voelt deze pijn alleen maar zo en komt de bloeding pas na het stoppen/slikken van de tabletten? 
Hoe hebben jullie de onttrekkingsbloeding ervaren? 

Ik heb in een ver verleden wel eens primolut gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen. Daarvoor werkte het goed. Alleen de menstruatie daarna, dus de eerstvolgende cyclus zonder primolut was altijd een drama. Heel heftig en extra lang.
Heb je hevig bloedverlies tijdens je menstruatie? Dan wil het helpen om een diclofenac of naproxen te nemen, de huisarts kan ook een ander middel voorschrijven, ben even de naam kwijt. Maar, ik zou zeggen, doorverwijzing voor de gynaecoloog vragen. Die eerst laten kijken en eventueel een Nova sure bespreken!

Is er een uitstrijkje, echo en mini-curretage uitgevoerd door de gynaecoloog?

Ik heb het om dezelfde reden geslikt, ik had geen last van mijn buik, maar mijn stemming had er erg onder te lijden, dus ben na een week gestopt, toen wel weer een hele zware bloeding gehad. Gelukkig kreeg ik daarna snel de novasure behandeling en heb ik geen bloeding meer gehad.

Fourtyfour schreef op 21-04-2024 om 20:13:

Ik heb in een ver verleden wel eens primolut gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen. Daarvoor werkte het goed. Alleen de menstruatie daarna, dus de eerstvolgende cyclus zonder primolut was altijd een drama. Heel heftig en extra lang.
Heb je hevig bloedverlies tijdens je menstruatie? Dan wil het helpen om een diclofenac of naproxen te nemen, de huisarts kan ook een ander middel voorschrijven, ben even de naam kwijt. Maar, ik zou zeggen, doorverwijzing voor de gynaecoloog vragen. Die eerst laten kijken en eventueel een Nova sure bespreken!

Ik denk dat je tranexaminezuur bedoelt, dat heb ik voorgeschreven gekregen door de gynaecoloog. Herhaling gaat wel via de huisarts bij mij. Het werkt bij mij wel, nog steeds wel flink bloedverlies maar niet zo erg als het was. In plaats van elk half jaar aan de ijzertabletten, zat er nu wel ruim meer dan een jaar tussen. 

Schemerlampje schreef op 22-04-2024 om 18:50:

[..]

Ik denk dat je tranexaminezuur bedoelt, dat heb ik voorgeschreven gekregen door de gynaecoloog. Herhaling gaat wel via de huisarts bij mij. Het werkt bij mij wel, nog steeds wel flink bloedverlies maar niet zo erg als het was. In plaats van elk half jaar aan de ijzertabletten, zat er nu wel ruim meer dan een jaar tussen.

Klopt, die was het.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.