Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gespleten nagel

Wat kan je doen aan een gespleten nagel die overal achter blijft haken en maar niet heel worden wil? Ik had nagelversterker in huis, maar daar gingen mijn nagels van schilferen, dus dat is de oplossing niet. Wie weet er wel een oplossing?

uit laten groeien

Mijn dochter had onlangs een half afgebroken nagel door een ongelukje. Die vinger krijgt elke dag een pleister tot de nagel uitgegroeid is. Als ze het een dagje vergeet blijft ze inderdaad weer pijnlijk haken.

Katniss

Katniss

16-02-2014 om 14:47

Gespleten of ingescheurd?

Is hij gespleten, dat de bovenkant los komt, of ergens halverwege het nagelbed ingescheurd? Dat laatste heb ik heel vaak omdat mijn nagels heel hard zijn. Dus als ik ergens tegenaan stoot komt er zomaar een scheur in. Dat gaat niet meer aan elkaar groeien, dus je moet hem zo kort houden dat je eigenlijk niet meer kan blijven haken. Of een pleister erop tot hij lang genoeg is.
Als hij echt gespleten is, zou ik proberen de bovenlaag met nagellak vast te plakken.

Juno

Juno

17-02-2014 om 00:09

Hee, mijn reactie is weg!

Ik had vandaag al eens hier op gereageerd. Wat mij goed werkt is de balsem van Trind, de boel kort houden en dan alles vastlakken met de nailrepair van Trind. Dit spul zegt vocht in te brengen waar bijvoorbeeld Herôme alleen een hard laagje er op doet. De nagel zelf versterkt dan niet en droogt nog meer uit waardoor hij blijft splijten en schilferen.
Nagelriemen goed verzorgen en je handen regelmatig invetten helpt ook goed.

Blijft een zorgenkindje, zo'n nagel

Heb al een jaar of acht zo'n duimnagel. Soms is-ie even heel, maar dan komt toch dat scheurtje weer terug. Waarschijnlijk een beschadiging in het nagelbed waardoor hij steeds kwetsbaar teruggroeit. Ik houd hem kort zodat ik van het haken geen last heb en gebruik verder niks verstevigends of zo. Op ' t moment heeft - ie een gaaf wit randje.

Auwereel

Auwereel

17-02-2014 om 19:08 Topicstarter

Van boven ingescheurd

De nagel is van de bovenkant ingescheurd en heelt niet. Dus het klinkt als een bromvlieg-nagel...! Waar kan je Trind krijgen (behalve bij n webshop), want Herome werkte bij mij inderdaad niet.

Kunstnagel

Kun je er geen harsnagel op laten zetten?

Tip:
Misschien hebben ze wel eens een model nodig bij de opleiding manicure/uiterlijke verzorging, dan kost het je alleen wat tijd.

Juno

Juno

18-02-2014 om 18:51

Trind

Etos, Douglas en volgens mij ook bij IciParis. Best duur, maar het is het enige dat bij mij werkt.

Thursday Next

Thursday Next

18-02-2014 om 18:57

ik ook

Ik heb ook een bromvlieg-nagel .
Er zit een soort knikje/streep in mijn nagel, vanaf de nagelriem tot aan de rand. Daar scheurt hij snel, Ik heb meestal een nagelknippertje bij me om de nagel kort te houden en knip de hoekjes langs de scheur een beetje rond af. Volgens mij heb ik dit gekregen nadat ik de duim tussen de deur heb gehad, toen is mijn hele nagel er af geweest.

Theezakjes

Mijn dochter vond op YouTube een instructie hoe je zo'n nagel versterkt met lak en een stukje van een theezakje. Misschien even googelen?

Tink

Tink

27-02-2014 om 16:12

glitterlak

Ik heb heel lang gelopen met een duimnagel waarvan het bovenste laagje elke keer in de lengte in tweeën spleet, dus van nagelriem tot bovenaan liep er een soort groef overheen. Soms leek het minder te worden maar dan ineens was de hele nagel weer stuk.
Geen fraai gezicht.
Ik kon die nagel ook niet lakken, want dat spleet dan ook meteen.

Tot ik een keer glitterlak op mijn nagels deed en ook op die nagel, diverse laagjes. Dat slijt er niet zo snel vanaf als gewone lak en als het op sommige nagels wat minder mooi werd, deed ik er gewoon weer een laagje bij.
Dat heeft dus een aantal weken zo gezeten en toen ik de glitterlak er op een gegeven moment af haalde, was het tot mijn grote verbazing over. Het is ook nooit meer terug gekomen.

Kan toeval zijn natuurlijk, maar het valt te proberen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.