Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Barvaux

Barvaux

14-06-2015 om 10:41

Het vragen voor Onno draadje


potentieren

Lucerna, die stoffen in je kraanwater zijn niet gepotentieerd en hebben homeopatisch gezien daarom geen effect.
Maar dat is al te hoog gegrepen voor Onno hoor!
Hij kan nl. niet eens uitleggen wat potentieren eigenlijk is.

Thomas

Thomas

06-07-2015 om 11:28

gesmolten

Ik denk dat Onno is gesmolten in de hittegolf. Of zou hij zijn aluminium hoedje opgehad hebben om de zonnestralen tegen te gaan.
Feit is wel dat we nog steeds geen antwoorden hebben.

Mijntje

Mijntje

06-07-2015 om 12:03

nee hoor

Hij komt hier alleen om zieltjes te winnen, hij voelt zich te goed om zich te verantwoorden. Wij zijn niet happig genoeg, dus hij kijkt nu rond op andere fora.

Thomas

Thomas

06-07-2015 om 13:15

maar Mijntje

Je suggereert toch hopelijk niet dat Onno hier niet meer terugkomt om ons dom te noemen? Van wie moet ik nu mijn maandelijkse belediging krijgen?

ik denk...

Dat hij helemaal geen antwoorden heeft. Hij reageert een beetje zoals mijn 6 jarige. Die gaat er ook omheen kletsen als je haar iets vraagt en ze weet het niet. En juist van die opmerking als: "jullie zijn toch te dom om het te begrijpen" etc. bevestigen dit beeld wel heel duidelijk.

Van een 6 jarige snap ik zoiets nog wel. Voor een volwassen vent is het natuurlijk te triest voor woorden.

Mijntje

Mijntje

06-07-2015 om 13:32

Thomas

Ik vind dat geen probleem dit op me te nemen, maar ik denk dat je dit beter aan je vrouw kan vragen. Die kent jouw zwakke plekken het beste.
Of nog beter: aan je ex (als je die hebt tenminste).

Tsja, als we Onno niet meer hebben: dan resten nog onze schoonmoeders, buren of anders politici om op af te reageren? Of beter: een rondje rennen, dat kan nu weer, het is minder heet.

facebook

Onno heeft het te druk op Facebook met zijn andere leden van de Door Frankema club om zieltjes te winnen.
Kijk eens op FB VaccinVrij en huiver...

Kaart

Kaart

07-07-2015 om 08:59

Homeopathie gevaarlijk?

Neemt u nog maar een handje pillen tegen uw kwaal en nog een paar tegen de bijwerkingen. Levert de farmaceutische industrie weer een boel geld op. O ja en mochten de pillen zelf niet werken dan is er altijd nog het placebo effect. Dat is een energetisch effect veroorzaakt door het geloof van de patiënt dat het medicijn zijn toestand zal verbeteren. Oeps, wat zeg ik nu? De farmaceuten geven zelf toe mensen beter worden door een geloof? Onder het vloerkleed het ermee! Dit helpt onze business om zeep! Straks gaan de mensen ook nog gezonde voeding nemen. Dat kan en mag niet gebeuren! Hoe meer zieken hoe meer omzet. Dat is nu eenmaal ons business model. En verdiept u zich vooral niet in quantumfysica. Wat heb je nou aan die piepkleine deeltjessie zich niet eens aan onze natuurwetten houden. Weg ermee, wij zijn de farma cowboys en we zijn de slimste, de beste en daarom terecht ook de rijkste!

kaart

Als je dat wilt (kunt) ben je van harte welkom (een deel van) de vragen die eerder in dit draadje genoemd zijn te beantwoorden.

Of kom je net als Onno gewoon alleen maar een beetje in het wilde weg blèren?

Noet

Noet

07-07-2015 om 09:04

nou dan de ultime uitleg die Onno niet kan geven

www.hoewerkthomeopathie.nl zo moeilijk is het niet.

Noet

LOL

Tegeltje

Tegeltje

07-07-2015 om 11:32

Wat is het

Nut van dit draadje? Met zijn allen pesten via een forum?

nee tegeltje

Het zijn doodserieuze vragen. Er komt alleen nooit een antwoord. Als Onno open en eerlijk op de vragen in zou gaan, zou er een discussie mogelijk zijn. Maar door alleen af en toe een lompe opmerking te maken en alle vragen verder te negeren maakt hij dit onmogelijk. Ja, dan worden er op een gegeven moment ook wel grappen over je gemaakt, dat lijkt me niet zo vreemd.

Lucerna

Lucerna

07-07-2015 om 12:34

Dirksmama

Hè, nou zeg je het voor! Ik vraag het al jaren aan Onno. En ongeacht wat iemand ervan denkt, ik meen gewoon dat ik heel graag daar een serieus antwoord op wil hebben van een homeopaat. Maar noch Onno, noch een ander kan/wil mij dat vertellen.

Ohwell

Toen dit topic begon vond ik dat het goed was dat het er was maar ik verwacht niet dat Onno ook echt antwoord zou geven. Onno heeft altijd wel een reden, te druk, geen goede vragen. Het ligt hoe dan ook nooit aan hem zelf. Hij is slachtoffer van zichzelf, anderen, zijn eigen succes, van een imperfecte wereld vol met vaccinatieleed.

Mijn mening is dat als je antwoorden kan dan doe je het ook. Hij kan het niet.
Wel jammer dat niet elke reactie even neutraal is van toon. Daarmee speel je hem naar mijn idee in de kaart: een extra reden om niet te antwoorden. Maar ik begrijp de meeste niet-neutrale reacties wel. Toch is het jammer dat ze juist in dit topic staan.

dc

dc

07-07-2015 om 19:08

Tegeltje

Het is onze manier om duidelijk te maken aan lezers die weinig tijd hebben, of het moeilijk vinden zich in te lezen, dat wat Onno hier om de haverklap op het forum spuit ONJUIST en GEVAARLIJK is.

Als Onno zou zeggen dat je bij een verkoudheidje drie keer in de rondte moet dansen om je aura bij te werken en een van zijn pilletjes moet slikken, dan zou er niets aan de hand zijn. Het zou niemand echt boeien.

Maar hij roept mensen op om te stoppen met vaccineren, gebaseerd op duidelijk wetenschappelijk weerlegde argumenten. Dat is gewoon gevaarlijk. En hij beantwoord nooit serieuse vragen. Het verste wat hij komt is "jullie zijn te dom om dit te snappen". En zoals je hierboven kunt lezen, zijn er medici en wetenschappers onder dit "te domme publiek".

Ely

Ely

07-07-2015 om 20:45

Weet je wat ik niet snap?

Dat soms als je kritische vragen stelt iemand antwoord door de reguliere geneeskunde of nog liever de farma af te zeiken. Alsof je het bewijs van de werking van homeopathie levert door te zeggen dat iets anders niet werkt/deugt. Is toch raar?
Natuurlijk is er veel mis met het onstane systeem zorgverzekeraars / farma/ geneeskunde. Zorgwekkend mis. Maar daar worden andere/alternatieve behandelmethodes niet beter van en wij dus ook niet :/

GS

GS

08-07-2015 om 11:05

eensch

met Ely. Zo'n antwoord van Kaart is juist het gevaar! Er wordt door Kaart geroeptoeterd over de farmaceutische industrie. Dat die hun zakken vullen door medicijnen verkoop. Deels waar. Verdiend ook zeker aandacht en een kritische blik. Maar dat is nog geen reden om dan maar je pillen door het putje te spoelen en over te gaan op ingestraalde thee (bij wijze van spreken).
Kaart gebruikt klinkende termen in goedlopende zinnen. Heel indrukwekkend. Dat doet Onno en de zijnen ook. Daarin zit het gevaar. Want de verkopers van de alternatieve 'genezende' producten/therapieën of gezonde voeding spekken zelf flink hun eigen bankrekening met producten waarvan bovendien de werking vaak geheel niet (wetenschappelijk) is aangetoond! En dat laten ze (wijselijk) onvermeld. Pot verwijt de ketel dus.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-07-2015 om 16:05

Tegeltje

Ik vind dit draadje ook geen 'pesten'. Hooguit uitdagen om nu eens over de brug te komen met overtuigende antwoorden.

Ik vind dat natuurgenezers álle recht hebben om mensen op hun manier te helpen, zolang ze de reguliere geneeskunde niet afwijzen en hun 'patiënten' daar niet in mee sleuren door hen bang te maken. Dat is ronduit levensgevaarlijk. Men was vroeger niet voor niets dolblij met de vondst van peniciline, éindelijk iets wat beter werkte dan plantje X en aderlaten. Dat de farmaceutische industrie een slaatje slaat uit zijn/haar (wat is het?) positie is kwalijk, maar dat staat los van de discussie of de geleverde medicijnen goed voor ons zijn.

Wij hebben huisdieren en daar tiert het ook welig van de alternatieve genezers. En ook daar zie je mensen die daar heel goedgelovig in mee gaan. Dat vind ik vooral zo erg.

Lezing van Onno

Onno, je lezing voor ouders, kinderen en schoolstress en homopathie, waardoor je oa zo druk hebt, is die gratis?

Dan kunnen we allemaal naar jouw lezing toe en daar de vragen stellen. Dat wordt een leuk en interessant dagje uit, een soort ontmoetingsdag van OOL-leden-.

http://www.ouders.nl/forum/ouders-en-school/zie-nu-al-op-tegen-volgend-jaar?page=1

Oeps, homeopathie

---

Yeti

Yeti

24-07-2015 om 11:28

Alleen tegen betaling

In verschillende draadjes op dit forum biedt Onno ook nu nog aan om adviezen, tips en antwoorden te geven, ondanks dat hij geen tijd heeft om onze vragen in dit draadje te beantwoorden. Blijkbaar geeft hij alleen informatie als hij zijn kostbare tijd middels een gepeperde rekening kan verantwoorden.

Ik vermoed dus dat Onno ook onze vragen alleen beantwoordt als we bereid zijn om zijn reguliere uurtarief af te tikken.
Wat ik vertik.

Lusithania

Lusithania

24-07-2015 om 11:52

Druk?

Volgens mij heeft Onno het helemaal niet druk in zijn praktijk?
Behalve aan vaccinaties ligt het nu ook al aan de opvoeding.
Zie daar: hij boort een nieuw werkterrein aan.

pipa

pipa

24-07-2015 om 12:24

sorry

Heb een jarenlange conversatie met Onno gemist. Maar ik snap echt helemaal niets van de aandacht die Onno krijgt. Hij schrijft zo klungelig, het lijkt een puber aan het werk. Zal me hier verder niet meer in mengen hoor, maar wilde wel even mijn verbazing laten horen. Vanwaar die belangstelling toch voor hem?

Yeti

Yeti

24-07-2015 om 13:09

Onzin Anna

Ik doe geen uitspraak over Onno's intelligentie.

mama2

mama2

24-07-2015 om 13:31

Mama2

Beetje verwarrend beide dezelfde nick buiten het verschil in hoofdletter

Forumbeheerder OO

Forumbeheerder OO

25-07-2015 om 13:06

Bericht van Forumbeheer

Beste mensen,

DE laatste dagen is hier iemand die meent onder de naam 'Onno' te moeten posten, daarnaast post ze ook met vele andere nicks in deze draad. We proberen alles zo snel mogelijk weg te halen. later deze week kaan een IP ban volgen.

Reageer dus aub niet op deze persoon die is zich (haar!) te vervelen.

Forumbeheer Ouders Online

Astrid

Astrid

25-07-2015 om 14:15

bedankt

Dat vermoedde ik al (zie andere inmiddels verwijderde draadje). Vervelend voor jullie dat je nu alles af moet speuren.

Forumbeheer,

Het zou je maar overkomen dat iemand met verkeerde bedoelingen onder jouw naam reageert. .Fijn dat jullie deze brutale actie hebben gestopt.

mama2

mama2

27-07-2015 om 12:43

Dank Forumbeheer

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.