Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marieke

Marieke

27-01-2016 om 22:42

Is borstgroei te remmen?


Mijntje

Mijntje

30-01-2016 om 13:45

niet alles oplossen

Ik vind dat je niet alles moet willen oplossen voor je kind. Natuurlijk wil je het het liefste behoeden van verdriet, frustratie en onheil, maar alles, dat gaat nu eenmaal niet.
Ook dit hoort bij het leven. Deze gevoelens horen bij het lichaam dat opeens veranderd van kind tot jonge vrouw. Dat is heel erg wennen en daar komt schaamte en onzekerheid bij kijken, maar dat is niet erg. Dat hoeft niet te worden verholpen met een borstverkleining, met hormonen of wat dan ook. Vertrouw erop dat je dochter er over een aantal jaren vrede mee heeft (ik spreek uit eigen ervaring)
Zolang je er geen fysiek last van hebt zou ik ook nooit een borstverandering overwegen.
Anders: waar is de grens, zit je al bij de plastisch chirurg als je kind een ietwat scheve neus heeft. Denk je dan dat de onzekerheid daarmee is opgelost?
Ik niet. Je kan je dochter eerder helpen door te zeggen dat het echt went, dat het heus niet (lang) meer doorgroeit. Laat haar lekker wijde truien aantrekken en minimizer bh's. Over een paar jaar is ze (vast) trots op haar lijf.

Minke

Minke

30-01-2016 om 14:56

Flanagan

Weleens van Serena Williams gehoord? Flinke boezem en kan best aardig tennissen

40er

40er

30-01-2016 om 16:35

moemie

Sportbh van Freya? Super voor een grote cup

Moemie

Moemie

30-01-2016 om 17:29

40er

Bedankt voor de tip, ik ga er zeker naar op zoek!

Jamie

Jamie

30-01-2016 om 17:30

nou nee

'Of vrouwen met grote borsten als oorzaak hebben dat ze niet op hoog niveau sporten ((oorzaak gevolg) of dat vrouwen door veel sporten weinig borsten hebben ook geval ( oorzaak gevolg), blijft gissen.'

Dat is geen gissen, dat selecteert zich uit, lijkt me heel logisch. Er zijn er zat die wel gaan sporten maar die komen gewoon niet op het hoogste niveau en nogmaals: die pakken zitten zo strak dat je er weinig van ziet.

Serena Williams (ot)

@Minka, ik heb ook van Serena Williams gehoord. Ken je ook nog andere sportvrouwen op de wereld à la Serena. Dat percentage is heel klein in vergelijking met de sportvrouwen met maatje A.
Gezien de foto met haar moeder in de link, is hier sprake van erfelijkheid.

Moemie is in ieder geval geholpen met de tip van 40er. Mijn tip over sporten kan ook helpen.

http://celebritiesreport.com/2015/12/16/serena-williams-serves-arms-legs-body-in-sultry-look-to-accept-sis-sportsperson-of-the-year-award/

Flanagan

Ik twijfel er niet aan dat je het goed bedoelt, maar volgens mij is het gewoon echt flauwekul. Je borsten worden niet kleiner van sporten. Even googlen gaf me in de gauwigheid een half dozijn links met oefeningen die grotere borsten zouden moeten opleveren, en deze link http://www.dutchfitnesscommunity.nl/vrouwenborsten-fitness-de-feiten/
waaruit dan zou blijken dat ze in elk geval niet kleiner worden (dit is ter geruststelling bedoeld, overigens). Behalve als, zo staat in die link, je flink afvalt.
En daar zit m de kneep. Als de dochter van TS zoveel afvalt dat haar borsten ervan krimpen dan krimpt de rest van haar even hard mee (of harder, want vermoedelijk gebeurt dat vetverlies precies op die plaatsen waar je het niet wilt)

Dochter in kwestie heeft borsten die in verhouding volgens haar te groot zijn. Afvallen gaat niet helpen. Sporten gaat ook niet helpen. Het ligt ook gewoon helemaal niet voor de hand, via welk mechanisme zou dat dan moeten, anders dan door afvallen? (en van sporten val je iha ook nog eens amper af, zie bijvoorbeeld hier http://www.trouw.nl/tr/nl/4516/Gezondheid/article/detail/4234122/2016/01/28/Van-sporten-valt-een-mens-niet-af.dhtml)

Ik wil je best geloven als je met een overtuigende onderbouwing komt, ik ben geen arts of bioloog, maar alleen jouw idee dat je van sporten kleine borsten krijgt is voor mij vooralsnog net zo overtuigend als het idee dat je van basketballen lang wordt.

Groeten,

Temet

Sporten

Je borsten bestaan voor 80% uit vet, dus als je zo veel sport dat je lichaam nauwelijks meer vet heeft, zullen je borsten vast wat kleiner zijn. Maar dan is je lijf ook super mager. Kijk maar naar ballerina's, of lange-afstandsloopsters. Maar met gewoon sporten krijgt een gewoon slanke puber met cup D geen cup B. Al is het maar vanwege de oorspronkelijke vorm van de borsten.

skik

Elisa Gemani

Elisa Gemani

31-01-2016 om 14:20

Topsporters

Sporten op niveau verreist zware training. Bij topsport betekent dit training vanaf zeer jonge leeftijd. Dit kan bij vrouwelijke atletes leiden tot gynaecologische stoornissen, zoals een verlate puberteit en een onregelmatige of zelfs een uitblijvende menstruatie. Zeer actieve vrouwelijke sporters en topsporters ondervinden een verlaagde aanmaak van oestrogenen. Oestrogenen zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het vrouwelijk lichaam, waaronder vetopslag rond de heupen en de borstgroei. Vanwege een zeer laag lichaamsgewicht en minimaal vetgehalte worden er ook minder oestrogenen in het lichaam opgeslagen. Dit alles kan verklaren waarom de meeste vrouwelijke topsporters kleinere borsten hebben.

Marieke

Marieke

31-01-2016 om 15:31

tips en anderen

Mijntje: dank je wel voor je reactie, je hebt, denk ik, wel gelijk. Het is een onzeker kind, wil het liefst niet opvallen, dat hoort ook bij het puber-zijn. Het is een prachtige meid (vind ik), bijna 1.80 lang, niet dik of dun, heeft echt al een vrouwelijke bouw, alles d'r op en d'r an zullen we maar zeggen. Volgende maand gaat de beugel eruit, ook zo'n dingetje waar ze echt onzeker over is. Ze heeft al anderhalf jaar niet meer gelachen op een foto.
Wel even een vraag; wat zijn minimizer bh's? Ik kan me er wel iets bij voorstellen, maar hoe weet ik dat het een minimizer is? Wat doet het?

marieke

Dat weet ik niet naar ga met je dochter naar een goede lingerie zaak, echt dat maakt het verschil! Daar verkopen ze ook goede sport bhs ik heb met mijn fcup gewoon vechtsport gedaan, ging prima met sport bh

Minke

Minke

31-01-2016 om 21:07

sportvrouwen

Nee ik denk inderdaad dat er niet veel sportvrouwen met grote boezem zijn a la Serena Williams. Opvallend ook, want haar zus Venus heeft een totaal andere bouw. Dus ja erfelijkheid van moeders kant ja Flanagan, maar haar zus in lang en slank en minder bedeeld. Maar allebei in proportie, qua bouw past het ze allebei.

Maar over het algemeen geldt inderdaad: veel trainen, veel spieren dus geen borstomvang. Vrouwen met grotere borsten zijn over het algemeen ook de forsere vrouwen. Daarom kan ik me heel goed voorstellen dat het voor een slank 15 jarig meisje geen pretje is want het valt wel erg op. Jongens kunnen staren en meiden kunnen jaloers reageren. Maar ja, wat je eraan kan doen...

40er

40er

31-01-2016 om 21:39

Marieke

Minimizer is het tegenovergestelde van een push up zeg maar. Een minimizer maakt de borsten optisch kleiner zonder ze af te platten zeg maar.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

31-01-2016 om 22:53

Onzeker

Tja ik was ook zo onzeker als wat op die leeftijd omdat ik zo plat was als een dubbeltje... Pas veel later heb ik mijn borsten geaccepteerd zoals ze zijn. Maar toch kan ik af en toe met een jaloers oog kijken naar ruimer bedeelde vrouwen. Ik zou als ik jou was je dochter meenemen naar een echt goede lingerie speciaalzaak, de boel professioneel laten opmeten en een paar mooie steungevende bh's aanschaffen en een paar sportbh's. Niet zelf op de bonnefooi naar de Hema en de maat maar op de pas gokken. Grote borsten hebben echt goed zittende bh's nodig in de juiste maat; zeker als ze nog groeien. En als je dochter wat ouder is kan ze zelf beslissen of zij ze toch te groot vindt en kiezen voor een borstverkleining. Of ze gaat ze toch nog leren waarderen

Imogen

Imogen

01-02-2016 om 07:21

Moemie

'Sport-bh's geven niet genoeg steun.'

Ik heb 75F en rijd paard met een sportbh. Die geven echt wel genoeg steun, je moet alleen wel goede kopen.

AnderNicki

AnderNicki

01-02-2016 om 09:58

Maten zijn inderdaad veranderd

Ik draag mijn hele volwassen leven (zwangerschappen en borstvoeding daargelaten) al maat 70-75B. Kleine maar fijne borsten. De laatste keer dat ik een bh ging kopen, moest ik eeneens eens 70-75D dragen. Terwijl de cups niet groter zijn dan mijn andere bh's.

Hanne.

Hanne.

01-02-2016 om 12:58

grappig

Ik heb al jaren een 75D, maar de laatste keer dat ik een BH ging kopen had ik ineens een 75B nodig

Zou de vorm van de cups misschien veranderd zijn? (dus niet per se de grootte).

Minke

Minke

01-02-2016 om 20:36

hetzelfde

Ik heb al jaren cup B en merk er niks van dat de maten zouden veranderen. Heb nog steeds B. Zou wel grappig zijn om ineens met een D cup thuis te komen maar dan moet ik toch echt eerst langs de dokter.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

01-02-2016 om 21:38

Wel wat bij

Er is bij mij wel wat bij gekomen de laatste jaren, maar dat rechtvaardigt echt de stap van 75B naar 70F niet. Of ik heb al die jaren daarvoor een verkeerde maat gedragen, dat kan natuurlijk ook.

Minke

Minke

01-02-2016 om 21:41

alleen daar?

Ik zou het alleen kunnen verklaren als je overal flink zou zijn gegroeid. Maar aan de maat 70 te zien is dat niet het geval.

Simona Halep

Simona Halep

02-02-2016 om 16:14

Beetje off topic : topsporter borstverkleining

Simona Halep heeft op 18 jarige leeftijd haar borsten laten verkleinen en is nu nummer 3 op de ATP ranglijst.

Algemeen Dagblad: De Roemeense liet haar borsten in 2009 verkleinen, omdat zij er als topsportster rugklachten van kreeg. Na die drastische maatregel bleef voor de juniorenkampioene van Roland Garros het directe succes op het hoogste niveau nog uit. Maar nu, vier jaar later, verkeert de 21-jarige tennisster in de vorm van haar leven. En lijkt het de opoffering meer dan waard geweest.

Helaas ervaring

Ik heb ervaring met grote borsten. Op mijn 11e cup B, met 15 jaar cup F en rond mijn 18e was cup G bijna te klein. Mijn kleding maat is 38 dus het past ook helemaal niet bij mijn figuur. Ik heb vanwege mijn borstomvang best veel gemist: zwemmen deed ik op mijn 14e niet meer. Volwassen mannen of jongens die continu roepen 'dat je lekkere prammen hebt' stimuleert een meisje van 14 niet om een badpak aan te trekken. Paardeijdebn: mee gestopt. Ondanks de goede BH uit een speciaalzaak deed het te veel pijn.
Nek- en rugklachten waren ook dagelijkse fysieke last.

Op mijn18e mocht ik dan eindelijk geopereerd worden! Eerder deden ze dat niet omdat de biel dan toch weer zou groeien. Ik zeg je: dat is het beste wat ik ooit heb gedaan! Inmiddels is het al 21 jaar geleden. Ik hen drie kinderen grootgebracht (ook met borstvoeding, maar dat lukt niet altijd). Ik zeg: nog even doorbikkelen en ga ervoor!

Vroeger had ik een D cup

Maar 7 jaar werken bij de post hebben er een B van gemaakt... Wat ik niet altijd even leuk vind.

Voor dochter heb ik laatste week voor het eerst E cups moeten halen... Zij vindt het ook maar niks gezien zij dol is op leuk ondergoed en dat is in deze maten nauwelijks te krijgen of erg duur.

postduif

Ga met je dochter eens kijken bij de Primark, deze hebben ook grote maten?

groter dan mijn borsten

mijn dochter is 15 en die heeft al maat 90d !
ze kan nooit een bh van mij lenen want die zijn haar veel te klein

Kaaskopje

Kaaskopje

09-08-2018 om 09:40

Panty

Dan heeft ze dus ook overgewicht. D is de grootte van haar borsten, dat is al best fors voor haar leeftijd, 90 de omtrek er net onder. Daar zou ze wel iets aan kunnen doen (tenzij het door een gezondheidsprobleem komt), dat zal ze ook merken in de cupmaat. Een meisje van 15 heeft als het goed is nog geen uitgezakte theezakjes, dus de vorm komt dan makkelijker terug. Omdat ze nog maar 15 is, moet dat afvallen wel verstandig en misschien met begeleiding gebeuren.

Mijn eigen ervaring is dat de cupmaat nog flink kan groeien als je eenmaal volwassen bent, kinderen krijgt en/of zwaarder wordt. Ik had op mijn 20ste 80B, mijn huidige bh's zijn 85H. Ik denk dat ik nu G pas, maar omdat ik een stukje van mijn borsten ga inleveren, wacht ik af wat het dan precies gaat worden.

Hoe koopt ze nieuwe bh's eigenlijk? Een nieuwe bh, moet je op de eerste haakjes (ik weet even niet hoe je die 'oogjes' moet noemen) kunnen zetten, niet op de laatste. Tijdens het dragen moet je de haakjes nog minstens een plekje strakker kunnen zetten. Dus na het wassen op de eerste, op de tweede dag op de tweede, ik noem maar wat.

Guppie

Guppie

09-08-2018 om 20:03

Hormonen

Tegenwoordig hebben veel vrouwen te maken met insulineresistentie en oestrogeendominantie, waardoor ook een andere verhouding tussen spieren en vet. Heeft te maken met onze eet- en leefstijl. Daardoor zie je ook een vroegere puberteit en gemiddeld grotere borsten. Rekening houden met het voedingspatroon kan schelen. Vooral matig met suiker en zuivel. In vlees zitten vaak ook hormonen dus beter biologisch en met mate. En xeno-oestrogenen vermijden. Zorgen voor natuurlijke middelen, die het teveel aan oestrogeen helpen verminderen, kan schelen. Als je eenmaal grote borsten hebt zullen ze niet zomaar kleiner worden maar het zou kunnen schelen in nog meer groei.
Pilgebruik, bron van oestrogeen, kan de borstgroei juist stimuleren.

mirreke

mirreke

09-08-2018 om 22:42

Borstverkleining

Er zat bij mij een meisje in de klas die op haar 16e een borstverkleining kreeg omdat ze zoveel last kreeg van haar rug.
Als zoiets bij dochter van TS speelt, zou ik dat zeker met een arts gaan overleggen.

Verder over grote borsten in de puberteit: ik had dus best wel grote borsten in de puberteit. Wat vond ik dat vreselijk zeg. Idd altijd die valse aandacht van mannen, bah, op een manier waar je nog helemaal niet aan toe bent, en trouwens, waar ik later ook echt geen behoefte aan had. En ik sliep (en slaap) graag op mijn buik en dat deed zeer.

Bij mij is zijn mijn borsten gelukkig kleiner geworden toen ik ouder werd... Nu zijn ze mooi in proportie en van mij mogen ze nog wel kleiner. Ik vind grote borsten niet mooi en vre-se-lijk onhandig.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-08-2018 om 01:58

Mirreke

Zolang grotere borsten mooi op het lijf zitten, is er niets mis mee. De boodschap dat groot niet mooi is, moet dochter van Panty vooral niet horen. Die mag ze trots dragen. Maar als ze echt een last worden, smetten, rugpijn, kromme houding, niet prettig kunnen sporten e.d., is dat niet leuk. Een borstverkleining op zo'n jonge leeftijd is niet aan te raden, vind ik. Tenzij een meisje er echt extreem veel last van heeft. De kans is aanwezig, dat het formaat nog toeneemt. Zeker als ze in verwachting is, mocht dat haar wens zijn.

Fransien

Fransien

10-08-2018 om 14:35

kennis had borstverkleining op 17e

Ze was toegelaten op het conservatorium op de afdeling slagwerk/percussie en had cup G (kledingmaat 36/38, bijna 1.80, dus ook niet te dik ofzo), dat ging hem niet worden met haar opleiding en toekomstige beroep. Borstverkleining op medische gronden gekregen, ze heeft er geen spijt van gehad. Ze is naar een cup C gegaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.